Περιμετρικός Λευκωσίας: Πριν τις διακοπές του Αυγούστου θα παραδοθεί η Α’ Φάση
Πριν τις διακοπές του Αυγούστου αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της Α’ Φάσης του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο εργολάβος του έργου στο Τμήμα Δημοσίων Έργων.
Υπενθυμίζεται ότι σε προηγούμενες δηλώσεις του ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης είχε αναφέρει ότι η ημερομηνία αποπεράτωσης του έργου του περιμετρικού αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας (Α' φάση) είναι η 16η Ιουνίου 2024.
Μιλώντας στην Offsite News, ο υπεύθυνος του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Λάζαρος Λαζάρου, εξήγησε ότι για την Α΄ φάση του έργου υπήρχε εγκεκριμένη παράταση μέχρι τις 16 Ιουνίου, ενώ τώρα δόθηκε ακόμη μία μικρή παράταση μέχρι τις 25 Ιουνίου λόγω των καιρικών συνθηκών.
Όπως ανέφερε ο κ. Λαζάρου, σύμφωνα με τον εργολάβο, το έργο της Α’ φάσης του περιμετρικού θα παραδοθεί πριν τις διακοπές του Αυγούστου, εκτός από ένα μικρό κομμάτι από το roundabout της Τσερίου προς το έργο της Αργυρουπόλεως.
Παράλληλα, ο υπεύθυνος του Τμήματος Δημοσίων Έργων σημείωσε ότι για κάθε ημερολογιακή ημέρα αδικαιολόγητης καθυστέρησης θα επιβάλλεται ρήτρα 5.500 ευρώ.
Η Α' Φάση του Περιμετρικού, μήκους 7,5 χλμ, θα ξεκινά από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας - Λεμεσού (έξοδος παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου) και θα φτάνει μέχρι το νέο τερματικό ανισόπεδο κόμβο παρά τα φώτα του εργοστασίου σκυροδέρματος GGS στη Λεωφόρο Τσερίου που δόθηκε ήδη στην κυκλοφορία.
Περισσότερες λεπτομέρειες για την Α' φάση
Η Φάση Α1 διαλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μήκους 7,5 χλμ, για σύνδεση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Α1 (Λεμεσού – Λευκωσίας) παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου με την Λεωφόρο Τσερίου, παρά την βιοτεχνική περιοχή Λακατάμιας.
Περιλαμβάνει επίσης, 10 χλμ συνδετήριων δρόμων, δύο ανισόπεδους κόμβους παρά τη βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου για σύνδεση με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο και την παρακείμενη περιοχή, έναν ανισόπεδο κόμβο παρά τη βιομηχανική περιοχή Τσερίου και το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο και έναν ισόπεδο τερματικό κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Στροβόλου/Τσερίου. Πρόκειται για τον τερματικό ανισόπεδο κυκλικό κόμβος στη Τσερίου που ήδη δόθηκε στην κυκλοφορία. Το κόστος κατασκευής για την Φάση Α1 ανέρχεται στα €62 εκ. συν ΦΠΑ. Το έργο υλοποιείται από την Cyfield Construction Ltd μετά από διαγωνισμό προσφορών.
Δείτε χάρτη με την Α’ φάση (Κόκκινη γραμμή)
Τέλος Ιουνίου η προκήρυξη των προσφορών για τη Β3 Φάση
Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να προκηρυχθούν οι προσφορές για τη Β3 Φάση του έργου για τον περιμετρικό Λευκωσίας ανέφερε ο κ. Λάζαρος Λαζάρου, προσθέτοντας ότι η χρονική διάρκεια του συμβολαίου της Β3 φάσης είναι 36 μήνες. Το έργο αναμένεται να αρχίσει το πρώτο τρίμηνο του 2025 και το κόστος ανέρχεται στα 35 εκατομμύρια συν ΦΠΑ.
Η Φάση Β3 θα συνδέει τον δρόμο Λακατάμιας-Δευτεράς με τη Φάση Γ. Η φάση Β΄ αφορά την επέκταση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, είναι μήκους 5,7 χλμ. και διαλαμβάνει 3,2 χλμ. υπογειοποιημένο τμήμα στη Λακατάμια και 3 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται προκαταρκτικά σε €130 εκ. περίπου.
Χάρτης της Β' Φάσης (Μαύρη και μπλε γραμμή)
Η φάση Γ΄ του έργου αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου από Ανθούπολη μέχρι Ανάγυια, είναι μήκους 7 χλμ. με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και το κόστος της υπολογίζεται γύρω στα €90 εκ.. (Δείτε χάρτη πιο κάτω μαζί με Ε' φάση)
Η φάση Δ΄ αφορά επεκτάσεις του περιμετρικού, ανατολικότερα της φάσης Α΄ μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή Γερίου, είναι μήκους 5 χλμ. περίπου, με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται στα €35 εκατ.
Δείτε χάρτη της Δ' Φάσης (Η μαύρη γραμμή δεξιά από τον αυτοκινητόδρομο)
Η φάση Ε΄ αφορά επέκταση δυτικότερα της φάσης Γ΄ μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Κοκκινοτριμιθιάς-Τροόδους, είναι μήκους 4,5 χλμ., με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται σε €55 εκατ.
Δείτε χάρτη με την Γ' φάση (πράσινη γραμμή) και την Ε' φάση (μαύρη γραμμή)
32 χιλιόμετρα συνολικά
Με την ολοκλήρωση του ο Περιμετρικός θα συνδέσει περιφερειακά τους κύριους ακτινωτούς δρόμους Λευκωσίας – Λεμεσού( Α1), Λευκωσίας – Κοκκινοτριμιθιάς (Α9) και τον προτεινόμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου. Αποτελείται από οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 32 χλμ. περίπου, στο οποίο περιλαμβάνεται και τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου μήκους 7 χλμ., καθώς και πέραν των 25 χλμ. οδικού δικτύου δρόμων πρωταρχικής σημασίας και δρόμων του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που συνδέονται με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Θα λειτουργεί ως ένας δακτύλιος, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αποσυμφόρηση των αστικών δρόμων της πρωτεύουσας.
Παναγιώτης Ευριπίδου