Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Δρόμος Πόλις - Πάφου: Έστειλε εισηγήσεις η Intrakat για να επαναρχίσουν τα έργα

Γιώργος Μιχαηλίδης
- 28.06.2024

Δρόμος Πόλις - Πάφου: Έστειλε εισηγήσεις η Intrakat για να επαναρχίσουν τα έργα

Συνάντηση την άλλη εβδομάδα με Βαφεάδη - Αισιοδοξία ότι θα ξεπεραστούν τα προβλήματα για να προχωρήσει το έργο

Φως στο τούνελ προκύπτει για να ξεμπλοκάρει η διαδικασία και να αρχίσουν εκ νέου οι εργασίες στο δρόμο Πάφου - Πολις Χρυσοχούς. Χθες Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024 έφθασε στα γραφεία του Τμήματος Δημοσίων Έργων επιστολή από την ελληνική εταιρεία Intrakat για τον τρόπο επανέναρξης των έργων.

Η Εταιρεία δινει συγκεκριμένες εισηγήσεις τις οποίες θα μελετήσει και ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης. Τα έργα για την 1η φάση του αυτοκινητόδρομου  έχουν σταματήσει τους δυο τελευταίους μήνες. Μέτά τις εισηγήσεις της Εταιρείας ίσως βρεθούν οι λύσεις για να προχωρήσει το έργο.

Κυβέρνηση και Εταιρεία φαίνεται να βρίσκονται σε ακτίνα συμφωνίας για τα αδρανή υλικά που παράγονται από τις χωματουργικές εργασίες και την καταλληλότητά τους να χρησιμοποιηθούν για επιχωματώσεις.

Η Intrakat έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη για την ερμηνεία της σύμβασης σχετικά με τα αδρανή υλικά, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι τα διεθνή πρότυπα που εφαρμόζονται σε αντίστοιχα οδικά έργα χαρακτηρίζουν κατάλληλα και ασφαλή αυτά τα υλικά για επιχωματώσεις.

Τα συμβόλαια για το έργο υπογράφηκαν το 2021 και η α’ φαση του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς θα έπρεπε να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2024. Μέχρι τώρα έχει εκτελεστεί περίπου το 30% του έργου. Η υφιστάμενη σύμβαση είναι της τάξης των 72 εκ. ευρώ συν ΦΠΑ. 

Κανένα χρονοδιάγραμμα

Μιλώντας στην ΟffsiteNews ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι «θα μελετήσουμε την επιστολή και ευελπιστώ ότι θα προχωρήσουν τα έργα». Ο Υπουργός ανέφερε ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα γίνει συνάντηση με την Εταιρεία.

Σχετικά με το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο ο Υπουργός υπέδειξε ότι δεν μπορεί να υπάρξει χρονοδιάγραμμα άνκαι υπάρχουν αισιόδοξες προβλέψεις για ολοκλήρωση των έργων το 2026. 

Το όλο έργο θα κατασκευαστεί σε δύο φάσεις. Κατά την Α’ φάση που είναι σε εξέλιξη, θα κατασκευαστεί δρόμος δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα  μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων.

 Πρέπει να τονίσουμε ότι θα κατασκευαστεί και τρίτη λωρίδα βραδυπορίας στις ανωφέρειες, σε μεγάλο μήκος του δρόμου, πάνω από 12 χιλιόμετρα, για να μπορούν να γίνονται προσπεράσματα. 

XARTHS1

Από την Αγία Μαρινούδα θα ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και θα καταλήγει μετά το Στρουμπί στον υφιστάμενο δρόμο.  

Η Α Φάση είναι μήκους 15.5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει.

  • Ένα ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή της Αγίας Μαρινούδας που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού - Πάφου.
  • Ένα ανισόπεδο κόμβο στην Τσάδα.
  • Ένα τερματικό ανισόπεδο κόμβο μετά το Στρουμπί.
  • Δύο σήραγγες και πέντε κοιλαδογέφυρες

Στο έργο θα ξεχωρίζουν οι δύο σήραγγες που θα κατασκευαστούν στην περιοχή Τσάδας - Καλλέπιας. Η μεγάλη θα είναι 720 μέτρα, και η μικρή 290 μέτρα.  Θα κατασκευαστούν επίσης πέντε κοιλαδογέφυρες. 

Περιβαλλοντικές μελέτες για τη Β’ Φάση

Η προκήρυξη του έργου για τη Β’ Φάση θα γίνει σε μεταγενέστερο στάδιο, αφου προηγηθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες.  Με βάση τους σχεδιασμούς, η Β’ φάση, από το Στρουμπί δηλαδή μέχρι την είσοδο της Πόλης Χρυσοχούς, προβλέπει σήμερα,  την κατασκευή δρόμου 4 λωρίδων. Το προκαταρκτικό κόστος της Β’ φάσης ανέρχεται στα 45 εκατομμύρια. Ευρώ.

Γιώργος Μιχαηλίδης

0
Home