Στο μικροσκόπιο τα ΤΑΞΙ στην Κύπρο - Εκπονούν μελέτη - Πωλούν άδειες από «χρυσό»
- Πονοκέφαλος για Υπουργείο Μεταφορών και Αρχή Αδειών η πειρατεία
Oι στρεβλώσεις που παρατηρούνται στην αγορά και οι πωλήσεις αδειών για ποσά που ξεπερνούν τις 70.000 ευρώ ή ενοικιάζονται για ποσά ενός κανονικού μισθού 1000-1200 ευρώ πονοκεφαλιάζουν το Υπουργείο Μεταφορών και την Αρχή Αδειών Κύπρου.
>>>>Διαβάστε ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ<<<<
Αποτέλεσμα τούτου, η Αρχή προχώρησε σε πρόσκληση ενδιαφέροντος με σκοπό την αγορά υπηρεσιών για εκπόνηση επιστημονικής μελέτης για τις υπηρεσίες ταξί στην Κύπρο.
Η μελέτη θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο και θα καταπιαστεί με:
- Την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης στη λειτουργία των αστικών, υπεραστικών, αγροτικών ταξί στην Κύπρο,
- Την ανίχνευση προβλημάτων και πιθανών δυσλειτουργιών.
- Τη διατύπωση προτάσεων βέλτιστων λύσεων για την αντιμετώπιση των τελευταίων, αλλά και τη γενικότερη βελτίωση της λειτουργίας του συστήματος των ταξί:
(α) εξέταση βέλτιστων πρακτικών από τον διεθνή χώρο, και ειδικά χώρες που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με την Κύπρο,
(β) ανάλυση της υφιστάμενης και μελλοντικής ζήτησης υπηρεσιών ταξί,
(γ) αξιολόγηση του αριθμού αδειών ταξί ανά επαρχία της Κύπρου,
(δ) διατύπωση προτάσεων με στόχο τη βελτίωση της υφιστάμενης λειτουργίας των ταξί και τροποποιήσεις στο υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία ταξί.
Η τελευταία ημέρα υποβολής ενδιαφέροντος είναι η 7η Οκτωβρίου 2024.
Το 2002 δόθηκε η τελευταια άδεια
Αρμόδιες πηγές ανέφεραν στην OffsiteNews ότι η τελευταία άδεια ταξί (χρήσης οχήματος) που δόθηκε στην Κύπρο ήταν το 2002. Ακολούθησαν ένας μικρός αριθμός για αστικά ταξί και ΑμΕΑ. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι 22 χρόνια μετά προκύπτει ενδιαφέρον για χρήση ταξί αλλά δεν υπήρξαν αιτήσεις.
Αντιθέτως, ιδιοκτήτες ταξί πωλούν ή νοικιάζουν την άδειά τους για τεράστια ποσά χιλιάδων ευρώ όπως 70-80 χιλιάδων ευρώ για πώληση και 1000- 1200 ευρώ για ενοικίαση.
Συνολικά στην Κύπρο είναι αδειούχα ως ταξί 1800 αυτοκίνητα (αστικά, υπεραστικά αγροτικά).
Πονοκέφαλος η πειρατεία
Ευρέως προβληματίζει η πειρατεία στα ταξί. Πολύ εύκολα κάποιοι βαφτίζουν τα οχήματά τους ταξί χωρίς άδεια άσκησης επαγγέλματος. Οι ενέργειες δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό αφού χάνουν πελάτες οι αδειούχοι οδηγοί. Ταυτοχρόνως, το κράτος ζημιώνει, αφού οι «πειρατές» οδηγοί ταξί δεν καταβάλλουν φόρους.
Πάντως, σχετική νομοθεσία ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ αφού δεν δεν τηρείται η πρόνοια της εποπτείας από τους αρμόδιους ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο της πειρατείας.
Γιώργος Μιχαηλίδης