Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Αυτοκίνητα καρμανιόλες στους δρόμους με την ανοχή Υπ. Μεταφορών και εν γνώσει της Βουλής

Μάριος Ορφανίδης
- 22.11.2024

Αυτοκίνητα καρμανιόλες στους δρόμους με την ανοχή Υπ. Μεταφορών και εν γνώσει της Βουλής

Σοβαρότατες καταγγελίες που άπτονται ζητημάτων οδικής ασφάλειας και εισαγωγής μεταχειρισμένων - Αυτούσια η Επιστολή

Σοβαρότατες  καταγγελίες που άπτονται ζητημάτων οδικής ασφάλειας, απευθύνουν προς το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων. Ο Σύνδεσμος απευθυνόμενος προς τον Υπουργό Συγκοινωνιών, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για παρατυπίες και σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφαλείας σε οχήματα που έρχονται ως μεταχειρισμένα στην Κύπρο. Επισημαίνουν δε ότι η Κύπρος με τους εν λόγω κανονισμούς ουσιαστικά παρανομεί έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραβιάζοντας συγκεκριμένους κανονισμούς.

Την ώρα που το υπουργείο Μεταφορών, η Βουλή και όλοι οι αρμόδιοι φορείς, αναζητούν τρόπους μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων, σύμφωνα με σοβαρότατες καταγγελίες που έχουμε υπόψη μας από Εισαγωγείς Αυτοκινήτων-, το ίδιο το κράτος κάνει τα στραβά μάτια σε προφανείς παρατυπίες και παραβιάσεις κανόνων ασφαλείας που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η «OffsiteNews» , κατέχει επιστολή που οι Εισαγωγείς απέστειλαν εδώ και μήνες προς τον υπουργό Μεταφορών, χωρίς όμως να λάβουν μέχρι σήμερα καμία απάντηση. 

Η παραβίαση του Κανονισμού της ΕΕ

Στην επιστολή ρητώς και αυστηρά αναφέρουν ότι το παρόν νομικό πλαίσιο παρουσιάζει «σοβαρές ελλείψεις και αδυναμίες στην εγγραφή και κυκλοφορία οχημάτων»… και καλούν  την Κυβέρνηση να φροντίσει να συμμορφωθεί η χώρα μας «με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό (ΕΕ) 2018/858  - Κανονισμός (ΕΕ) 2018/858 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 30ης Μαΐου 2018, για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων».

Όπως επισημαίνεται τα μέτρα του εν λόγω Κανονισμού, ρυθμίζουν μεταξύ άλλων ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας των οχημάτων «…και τη συμμόρφωση με το τέλος του κύκλου ζωής τους έχουν γίνει πολύ πιο αυστηρά».

>>> Διαβάστε την επιστολή με τις σοβαρές καταγγελίες αυτούσια εδώ <<<

Παρά ταύτα το υφιστάμενο Κυπριακό νομοθετικό πλαίσιο παρακάμπτει τις Ευρωπαϊκές οδηγίες και Κανονισμούς, επιτρέποντας την εισαγωγή και ταξινόμηση οχημάτων ‘μεταχειρισμένων εισαγωγής’ έως και 5 ετών με μη Ευρωπαϊκές Προδιαγραφές και χωρίς EC-WVTA (Έγκριση Ολόκληρου Τύπου Οχήματος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας).

Αυτοκίνητα στους δρόμους χωρίς έγκριση της ΕΕ 

Με βάση το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο «Τα κράτη μέλη θα πρέπει να επιτρέπουν μόνο τη διάθεση στην αγορά και κυκλοφορία μηχανοκίνητα οχήματα που συμμορφώνονται με τον Κανονισμό 2018/858 και φέρουν το προβλεπόμενο Πιστοποιητικό Έγκρισης Τύπου, ανεξαρτήτως της χώρας κατασκευής η χώρας εισαγωγής τους (είτε από κράτος μέλος είτε από κράτος μη μέλος της ΕΕ)».

Ωστόσο, παρά το αυστηρό Ευρωπαϊκό πλαίσιο υποχρεώσεων, στην Κύπρο η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα εισαγωγής από τρίτες χώρες, (εκτός ΕΕ), αυτοκινήτων ηλικίας μέχρι 5 ετών, τα οποία «εξαιρούνται από την υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικού έγκρισης τύπου ΕΕ και την συμμόρφωση τους με τις Ευρωπαϊκές Τεχνικές Προδιαγραφές που προβλέπει ο Κανονισμός 2018/858, στις οποίες υπόκεινται όλα τα υπόλοιπα μηχανοκίνητα οχήματα τις ιδίας κατηγορίας (καινούργια), πράγμα το οποίο αντίκειται κατάφωρα στις προαναφερθείσες ρητές και επιτακτικές πρόνοιες του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, καθώς και στο συνολικό πνεύμα του». 

Τα μισά αυτοκίνητα καλύπτουν τις προδιαγραφές

Από την ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ το 2004, έχουν εγγραφεί 338.000 νέα καινούρια επιβατικά και εμπορικά οχήματα. Κατά την ίδια περίοδο έχουν εγγραφεί περίπου 415.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Άρα το 55% όλων των οχημάτων προέρχεται από χώρες εκτός ΕΕ, τα οποία δεν πληρούν τις Ευρωπαϊκές Προδιαγραφές και τις οποίες επιτάσσει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός.   

Επιπρόσθετα, λόγω της αυθαίρετης και καταχρηστικής πρακτικής που ακολουθείται από τις Αρμόδιες Αρχές της Κύπρου για την παραχώρηση της λεγόμενης «μεμονωμένης έγκρισης», όλο και περισσότερα ολοκαίνουργια αυτοκίνητα εισάγονται εκτός Ευρωπαϊκών προδιαγραφών από τρίτες χώρες και ταξινομούνται χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο.

>>> Διαβάστε την επιστολή με τις σοβαρές καταγγελίες αυτούσια εδώ <<<

Αθέμιτος ανταγωνισμός

Η  αυθαίρετη εφαρμογή της διαδικασίας για έγκριση μεμονωμένων οχημάτων, χρησιμοποιείται ως μέθοδος αποφυγής συμμόρφωσης με τις αυστηρές και επιτακτικές Ευρωπαϊκές προδιαγραφές που θέτει ο Κανονισμός 2018/858, πράγμα που -κατά τους εισαγωγείς- δημιουργεί κίνητρα για τήρηση αθέμιτης ανταγωνιστικής συμπεριφοράς μεταξύ εισαγωγέων, καθώς και αποδοχή πιστοποιητικών εγγραφής χωρών που δεν εντάσσονται στην ΕΕ και που η γνησιότητα τους δεν ελέγχεται από τις Αρμόδιες Αρχές. 

Οι βαριές επιπτώσεις

Το γεγονός ότι τα περισσότερα οχήματα κυκλοφορούν χωρίς την Ευρωπαϊκή Έγκριση», δεν είναι χωρίς επιπτώσεις. Αντίθετα. Η υπόθεση με τους αερόσακους «TAKATA», ανέδειξε ένα τεράστιο κενό ασφαλείας καθώς οχήματα τα οποία δεν φέρουν Ευρωπαϊκή Έγκριση τύπου  δεν εντάσσονται στο επίσημο Ευρωπαϊκό δίκτυο του κατασκευαστή για εμπορία και ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνονται στις ανακλήσεις που από καιρού εις καιρόν ανακοινώνουν οι κατασκευαστικές εταιρείες και κοινοποιούν στους Γενικούς Διανομείς. 

>>> Διαβάστε την επιστολή με τις σοβαρές καταγγελίες αυτούσια εδώ <<<

Η Βουλή γνωρίζει και ανέχεται

Σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου τον Οκτώβριο 2023, για το θέμα των ανακλήσεων με αφορμή το θάνατο του άτυχου νέου Κυριάκου Όξινου, αναδείχθηκε αυτή η σοβαρότατη αδυναμία, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και αρμόδιων υπηρεσιών. 

Χαρακτηριστικό περιστατικό σε αυτή τη συνεδρία, όταν εκπρόσωπος του συνδέσμου εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (ΠΑΣΕΑ) υπέδειξε ότι το όχημα του Κυριάκου Όξινου δεν ήταν εισαγόμενο από Ιαπωνία και για αυτό δεν πρέπει να αναφερόμαστε στα εισαγόμενα από Ιαπωνία.

Έκτοτε και μέχρι σήμερα, άλλα 15,000 τέτοια οχήματα έχουν εγγραφεί. 

Του Μάριου Ορφανίδη

0
Home