Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Επικίνδυνα παιδικά και βρεφικά προϊόντα εντοπίστηκαν στην ευρωπαίκή αγορά

Offsite Team
- 10.03.2025

Επικίνδυνα παιδικά και βρεφικά προϊόντα εντοπίστηκαν στην ευρωπαίκή αγορά

Παιδικά και βρεφικά προϊόντα είναι μεταξύ των επικίνδυνων προϊόντων που...

Παιδικά και βρεφικά προϊόντα είναι μεταξύ των επικίνδυνων προϊόντων που εντοπίστηκαν στην ευρωπαίκή αγορά κατά την εβδομάδα που άρχισε στις 03/03/25 και κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX (RAPEX – Report 10), σύμφωνα με τον κατάλογο που κοινοποίησε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) .

Τα προϊόντα αυτά και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται εδώ. Στην ανακοίνωση της ΥΠΚ, που μεταδίδει το ΓΤΠ, επισημαίνεται ότι τα πρώτα 19 προϊόντα έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ το εικοστό έχει αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόν χαμηλότερου κινδύνου. 

Περαιτέρω η ΥΠΚ καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία. 

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί, επίσης, τους καταναλωτές, σε περίπτωση που κατέχουν τα προϊόντα αυτά, όπου κρίνεται σκόπιμο να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα, από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί, και παράλληλα να ενημερώσουν τον πωλητή σχετικά. 

Σημειώνει ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών που αφορούν τις Συμβάσεις για τις Πωλήσεις Αγαθών Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη συμμορφούμενου προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Επισημαίνει πως αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζει ότι τα δικαιώματα αυτά ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής. 

Όπως αναφέρεται, στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της ΥΠΚ. 

0
Home