Πονοκέφαλος η πειρατεία για ταξιτζήδες - Ξανά θέμα στη Βουλή
H πειρατεία στο χώρο των αστικών ταξί απασχολεί ξανά τη Βουλή. Για τέταρτη φορά θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής το θέμα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί αστικών ταξί μετά από αυτεπάγγελτη εξέταση της Επιτροπής και εισήγηση του βουλευτή Χαράλαμπου Θεοπέμπτου.
Το θέμα συζητήθηκε τα τελευταία δυο χρόνια τέσσερις φορές με κεντρικό ζήτημα τους «πειρατές» οδηγούς ταξί. Ο πρόεδρος της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Αστικών Ταξί Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου μιλώντας στην OffsiteNews ανέφερε ότι «η πειρατεία στα ταξί αποτελεί το μεγαλύτερό μας πρόβλημα - πονοκέφαλο θα έλεγα. Κάποιοι ακόμα και πρώην οδηγοί ταξί με μια εφαρμογή προσφέρουν στο κοινό υπηρεσίες ταξί και μας κλέβουν πελάτες».
Ο κ. Κωνσταντίνου δήλωσε ότι το θέμα συζητήθηκε και άλλες φορές στη Βουλή χωρίς αποτελέσματα. Ο πρόεδρος των Αστικών Ταξί ανέφερε ότι «επικεντρωθήκαμε σε αυτό το ζήτημα που θέλουμε να λυθεί, όμως υπάρχουν και άλλα». Ερωτηθείς να τα απαριθμήσει ο κ. Κωνσταντίνου ανέφερε ότι τα υπόλοιπα προβλήματα είναι:
H απουσία εποπτικού ελέγχου από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών στα πειρατικά ταξί στα Αεροδρόμια και τα Λιμάνια. Αντίθετα, διεξάγονται συνεχείς έλεγχοι σε οδηγούς ταξί, λεωφορειών και mini -bus εάν πληρούν τις προϋποθέσεις ασκήσεως επαγγέλματος.
Η αδήλωτη εργασία και το γεγονός ότι οι «πειρατές» οδηγοί ταξί δεν δηλώνουν τα εισοδήματά τους φορολογικά και ούτε συνεισφέρουν στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Ο κ. Κωνσταντίνου εξέφρασε την έντονη διαφωνία διότι στην Επιτροπή Μεταφορων κλήθηκαν εκπρόσωποι των ιδιωτών οδηγών ταξί που θεωρούνται πειρατικά και των υπεραστικών ταξί.
Μουσιούττας: «Μπορούμε να καλέσουμε όποιους θέλουμε»
Ερωτηθείς ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Μαρίνος Μουσιούττας ανέφερε ότι «ως Επιτροπή έχουμε δικαίωμα να καλέσουμε όσους και όποιους θέλουμε για να μας δώσουν απαντήσεις». Για το θέμα της πειρατείας ο κ. Μουσιούττας εξήγησε ότι «υπάρχει νομοθετική ρύθμιση και θέλουμε να δούμε με ποιον τρόπο εφαρμόζεται και πόσες καταγγελίες έγιναν ή ακόμα γιατί δεν γίνονται καταγγελίες». Για τα ζητήματα ελέγχων και αδήλωτης εργασίας ο πρόεδρος της Επιτροπής υπέδειξε ότι «ψάχνουμε απαντήσεις από τους εκπροσώπους του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Υπουργείου Εργασίας και την Αστυνομία».
Σημειώνεται ότι σε διάστημα έξι μηνών, από τον Ιούνιο έως το τέλος του 2024, διενεργήθηκαν 60.000 έλεγοι και καταγράφηκαν 120 καταγγελίες για πειρατεία
Η διαφορά πειρατικών με κανονικών ταξί
Τα «πειρατικά ταξί ανήκουν σε ιδιώτες ενώ τα οχήματα δεν έχουν διακριτικά όπως ταμπέλα taxi. Τα νούμερα των κανονικών ταξί είναι κίτρινα και μπροστά και πίσω, ενώ τα ιδιωτικά οχήματα δεν έχουν κίτρινα νούμερα, εκτός κι αν είναι παλιά.H ειδοποιός διαφορά όμως είναι το ταξίμετρο αφού τα κανονικά ταξί έχουν σε αντίθεση με τα «πειρατικά» που δεν έχουν άνκαι κάποια από αυτά τα χρησιμοποιούν.
Γιώργος Μιχαηλίδης