Νέος βουλγαρικός οργανισμός στοχεύει στη σύνδεση βαλκανικών επιχειρήσεων
Ο ιδρυτής της Βαλκανικής Συνόδου Κορυφής για το ηλεκτρονικό εμπόριο (Balkan eCommerce Summit) Δρ. Νίκολα Ίλτσεφ ανακοίνωσε επίσημα την ίδρυση του Balkan Business Club, ενός οργανισμού που στοχεύει στη διασύνδεση επιχειρήσεων στα Βαλκάνια, ο οποίος γεννήθηκε από την ανάγκη για βαθύτερες συνεργασίες.
Όπως ανέφερε, πρόκειται για φυσική προέκταση του Balkan eCommerce Summit, μιας μεγάλης εκδήλωσης που είναι δύσκολο να υλοποιηθεί συχνότερα από μία φορά το χρόνο.
Η πρώτη δραστηριότητα του οργανισμού θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουνίου, δήλωσε ο Ίλτσεφ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Σόφια την Τρίτη. «Με τη δημιουργία αυτού του οργανισμού, θα δημιουργήσουμε καλύτερους δεσμούς μεταξύ των αγορών, ευκολότερη πρόσβαση σε νέους εταίρους και θα ενισχύσουμε την ικανότητα των εταιρειών της περιοχής να είναι πιο επιτυχείς», ανέφερε σχετικά.
Προσέθεσε ότι η φετινή έκδοση της Συνόδου θα πραγματοποιηθεί στις 29 και 30 Απριλίου στην Arena 8888 της Σόφιας. Σύμφωνα με τον Ίλτσεφ, η μεγαλύτερη αξία του φόρουμ έγκειται στο γεγονός ότι συγκεντρώνει επιχειρήσεις της περιοχής σε ένα μέρος και τους δίνει την ευκαιρία να κάνουν επιχειρηματικές επαφές. Φέτος υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από επιχειρήσεις από τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, τη Σερβία, το Κοσσυφοπέδιο και τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη.
Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων του Οργανισμού για την Προώθηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων της Βουλγαρίας (EASME), Μάριαν Στογιάνοφ, δήλωσε ότι ο οργανισμός θα είναι και πάλι θεσμικός εταίρος της Βαλκανικής Συνόδου Κορυφής για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι καθοριστικής σημασίας, ιδίως όταν πρόκειται για την ηλεκτρονική τοποθέτηση κάθε μάρκας, δήλωσε ο Στογιάνοφ, προσθέτοντας ότι αποτελεί ένα βήμα προς την ανάπτυξη των εταιρειών και βοηθά στην επιτυχή δραστηριότητά τους τους σε ξένες αγορές.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Metrica, Μιλένα Ράμτσεβα, αναφέρθηκε σε στοιχεία μελέτης, σύμφωνα με τα οποία το 70% των Ευρωπαίων κάνουν αγορές από ξένους ιστότοπους και το διασυνοριακό εμπόριο στην περιοχή αυξάνεται πάνω από 15% σε ετήσια βάση.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πελάτες αναμένουν γρήγορη παράδοση, εξυπηρέτηση στην τοπική γλώσσα και προσαρμοσμένες στα τοπικά δεδομένα προσφορές, ενώ το 41% των διαδικτυακών εμπόρων στην περιοχή αναμένουν αύξηση των πωλήσεων, γεγονός που συμπίπτει με την αύξηση της ζήτησης για εξατομικευμένες εμπειρίες.
Η υπεύθυνη μάρκετινγκ στην eMAG, Μιροσβλάβα Στάνεβα, αναφέρθηκε σε στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2024, σύμφωνα με τα οποία το 50% του βουλγαρικού πληθυσμού ηλικίας 16 έως 74 ετών έχει πραγματοποιήσει μια ηλεκτρονική αγορά, τονίζοντας ότι οι αριθμοί αυτοί αυξάνονται κάθε χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης.