Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Εκπαιδευτικοί: Δεν τους άρεσε ούτε και η αναθεωρημένη πρόταση αξιολόγησης

Νεκταρία Χατζηχριστοδούλου
- 25.04.2025

Εκπαιδευτικοί: Δεν τους άρεσε ούτε και η αναθεωρημένη πρόταση αξιολόγησης

Τι δηλώνουν στην OffsiteNews η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου και ο Αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Ανδρέας Μαυράτσας

Σε δημόσια διαβούλευση έχει τεθεί από το Υπουργείο Παιδείας το προτεινόμενο επικαιροποιημένο σχέδιο Κανονισμών με τίτλο «Οι περί Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Λειτουργών και Εκπαιδευτικού Έργου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης Κανονισμοί του 2025», το οποίο  παραδόθηκε τη Μεγάλη Πέμπτη. Ορισμένα σημεία της αναθεωρημένης πρότασης του ΥΠΑΝ βρίσκει για ακόμη μια φορά ενάντια οργανώσεις καθηγητών, εκπρόσωποι των οποίων μίλησαν στην OffsiteNews και εξήγησαν τα κυριότερα σημεία που τους βρίσκουν αντίθετους.

Δεν ικανοποιεί την θέση της ΟΕΛΜΕΚ η αναθεωρημένη πρόταση του ΥΠΑΝ για τις αξιολογήσεις εκπαιδευτικών και διαφωνεί με τα πλείστα σημεία, είπε χαρακτηριστικά ο Αντιπρόεδρος της οργάνωσης Ανδρέας Μαυράτσας κληθείς να σχολιάσει την πρόταση.  

Συγκεκριμένα, ανέφερε πως υπάρχει εναντίωση στα κριτήρια της αριθμητικής αξιολόγησης, «εισπράττω από την βάση των καθηγητών ότι δεν είναι αποδεκτή η κλίμακα στο 1-100 όπως ορίζει η νέα πρόταση, εμείς θέλουμε να παραμένει στο 1-40 όπως ήταν πριν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυράτσας. «Με βάση την πρόταση του ΥΠΑΝ τα κριτήρια της αριθμητικής αξιολόγησης δεν θα είναι ούτε τώρα μετρήσιμα ούτε αντικειμενικά, ο κάθε ένας θα βάζει ότι θέλει», πρόσθεσε.

Ανέφερε δε πως δεν βρίσκει σύμφωνη την οργάνωση ούτε η πρόνοια που ορίζει πως εάν κάποιος καθηγητής δεν καταφέρει να εξασφαλίσει το 50% της αριθμητικής αξιολόγησης τότε θα παραπέμπεται σε πρόγραμμα στήριξης και εάν δεν βελτιωθεί θα παραπέμπεται στην Εκπαιδευτική Υπηρεσία με το ενδεχόμενο της απόλυσης.

Ακόμη, ο κ. Μαυράτσας είπε πως υπάρχει διαφωνία και για το «Πρόγραμμα Νεοεισερχομένων» που προτείνεται από το ΥΠΑΝ. «Εκτός από το Πρόγραμμα προυπηρεσιακής κατάρτισης προτείνεται το Πρόγραμμα Νεοεισερχομένων, δεν είναι παρά μόνο χάσιμο χρόνου χωρίς να κερδίζεται τίποτα επί της ουσίας ο καθηγητής», είπε χαρακτηριστικά.

Την ΟΕΛΜΕΚ δεν ικανοποιεί ούτε η πρόταση που αφορά το δευτεροβάθμιο σώμα ενστάσεων. «Εμείς θέλουμε να είναι εντελώς ανεξάρτητο και αμερόληπτο από το ΥΠΑΝ, τώρα με βάση την νέα πρόταση πάλι είναι εξαρτημένο», σημείωσε.

Τέλος, ανέφερε πως διαφωνία υπάρχει και με το πρόγραμμα συνεχούς επιμόρφωσης που προτείνεται, «είναι αχρείαστο, οποιαδήποτε επιπρόσθετη επιμόρφωση να γίνεται σε εργάσιμο χρόνο».  

Πάντως, τις επόμενες ημέρες θα συγκλιθεί το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ για να παρθεί απόφαση για το πότε θα τεθεί η πρόταση σε δημοψήφισμα στη βάση των καθηγητών για να αποφασίσουν οι ίδιοι εάν συμφωνούν ή διαφωνούν.  

Η OffsiteNews ήρθε σε επικοινωνία και με την πρόεδρο της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, η οποία ανέφερε πως εκ πρώτης όψεως φαίνεται πως έχουν βελτιωθεί κάποια σημεία της πρότασης του ΥΠΑΝ  όμως σε ορισμένα υπάρχει ακόμη διαφωνία.

Ένα χαρακτηριστικό σημείο στο οποίο  διαφωνεί η ΠΟΕΔ είναι ο ρόλος του Διευθυντή στην τελική Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών.

«Μειώθηκε από 30% στο 20% το ποσοστό κατά το οποίο θα λαμβάνεται υπόψιν η βαθμολογία του διευθυντή στην Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών αλλά συνεχίζει να μας βρίσκει αντίθετους ο ρόλος του Διευθυντή στην Τελική Αξιολόγηση», είπε χαρακτηριστικά κ κα Βασιλείου. «Ο διευθυντής θα πρέπει να συνεχίσει να έχει τον ρόλο που έχει σήμερα, να συμμετέχει στην διαμορφωτική αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού και μέσα από την περιγραφική αξιολόγηση να γίνεται η αξιολόγηση  και όχι με βαθμολογία».

Τέλος, ανέφερε ότι η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας θα μελετηθεί τις επόμενες ημέρες από τα συλλογικά όργανα της ΠΟΕΔ, τα οποία θα προχωρήσουν σε εκ νέου εισηγήσεις στη βάση της επικαιροποιημένης πρότασης του υπουργείου.

Υπενθυμίζεται όπως:

Σκοπός του σχεδίου των περί Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Λειτουργών και Εκπαιδευτικού Έργου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης Κανονισμών του 2025 είναι η αντικατάσταση των περί Εκπαιδευτικών Λειτουργών (Επιθεώρησις και Αξιολόγησις) Κανονισμών του 1976 και 2011 και η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, σχεδιασμένου να ενδυναμώνει τους εκπαιδευτικούς και να εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών.

Στους προτεινόμενους Κανονισμούς περιλαμβάνονται πρόνοιες, ώστε να διασφαλίζεται η βελτίωση της ποιότητας και των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας και μάθησης, η έγκαιρη παρέμβαση, η βελτίωση της στήριξης των εκπαιδευτικών και η συνεχής επαγγελματική τους μάθηση σε όλα τα στάδια της επαγγελματικής τους πορείας μέσα από διαδικασίες που στηρίζονται στη διαφάνεια και τη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών.

0
Home