Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Ασφάλεια αυτοκινήτου ηλικιωμένων: Μόνο 2 χώρες ΕΕ και η Κύπρος τους χρεώνουν έξτρα

Δέσποινα Παντέλα
- 11.03.2025

Ασφάλεια αυτοκινήτου ηλικιωμένων: Μόνο 2 χώρες ΕΕ και η Κύπρος τους χρεώνουν έξτρα

Συζήτηση σήμερα στην Βουλή για τα ψηλά ασφάλιστρα σε ηλικιωμένους

Το θέμα των υψηλών ασφαλίστρων για ηλικιωμένους οδηγούς συζητείται σήμερα,(11/03) στη Βουλή. Σύμφωνα με έρευνα της Βουλής για τα ασφάλιστρα οχημάτων σε οδηγούς άνω των 70 ετών στις χώρες της ΕΕ, μόνο η Κύπρος, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία χρεώνουν υψηλά ασφάλιστρα σε ηλικιωμένους.

Όπως αναφέρεται σε έρευνα που  πραγματοποίησε η Βουλή , στις περισσότερες χώρες (Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία, Γερμανία, Εσθονία, Ισπανία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία) η ηλικία, είτε λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό των ασφαλίστρων οχημάτων είτε όχι, δεν αποτελεί παράγοντα δυσμενούς διάκρισης για ηλικιωμένους οδηγούς.

Αντίθετα, στο Λουξεμβούργο και στην Ολλανδία η ηλικία είναι παράγοντας που οδηγεί σε υψηλότερα ασφάλιστρα λόγω του αυξημένου κινδύνου πρόκλησης ατυχημάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα, για τον υπολογισμό του κόστους ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων, οι ασφαλιστικές εταιρείες στις περισσότερες χώρες αναλύουν δεδομένα που επηρεάζουν την πιθανότητα πρόκλησης ατυχημάτων (ζημιών).

Παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη:

  • Ισχύς και κατηγορία του οχήματος
  • Ηλικία και τόπος διαμονής του οδηγού
  • Χιλιομετρικές αποστάσεις
  • Χρήση του οχήματος
  • Ιστορικό ασφάλισης και ζημιών

Επιπλέον, όπως προκύπτει απο την έρευνα, σε αρκετές χώρες, ο καθορισμός των ασφαλίστρων βασίζεται στο σύστημα «Bonus-Malus», το οποίο επιβραβεύει τους οδηγούς χωρίς ζημιές με εκπτώσεις στα ασφάλιστρα, ενώ αντίθετα, αυξάνει το κόστος για όσους προκαλούν ατυχήματα.

Σημειώνεται επίσης, πως σε αρκετές χώρες η ομάδα των ηλικιωμένων οδηγών καταγράφει τα λιγότερα τροχαία ατυχήματα, γεγονός που έχει θετική επίδραση στην τιμή της ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων. Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες παραχωρούν εκπτώσεις στα ασφάλιστρα ηλικιωμένων οδηγών, λόγω του ιστορικού οδήγησής τους (χωρίς ατυχήματα), της οδηγικής πείρας, των δεξιοτήτων τους και της μεγαλύτερης προσοχής που επιδεικνύουν κατά την οδήγηση. 

Σε επικοινωνία της OffsiteNews με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εργασίας, Ανδρέα Καυκαλιά, ο ίδιος ανέφερε πως, στη βάση και των αιτημάτων που υποβλήθηκαν κατά τη Σύνοδο της Βουλής των Γερόντων, ένα από τα αιτήματα που τέθηκαν αφορούσε τις αυξημένες χρεώσεις για την ασφάλεια οδήγησης οχημάτων για άτομα της τρίτης ηλικίας.

Σε συνέχεια της πρώτης συζήτησης που πραγματοποιήθηκε, ζήτησε όπως ανέφερε, μελέτη/έρευνα από τις υπηρεσίες της Βουλής, ώστε να καταγραφεί η κατάσταση που επικρατεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Μέσα από αυτή τη μελέτη επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι στην Κύπρο υπάρχει διάκριση εις βάρος των ατόμων της τρίτης ηλικίας και εκμετάλλευσή τους από το ασφαλιστικό σύστημα, σημείωσε. ‘’Για τον λόγο αυτό, επαναφέρουμε το ζήτημα αύριο στη Βουλή, αναμένοντας απαντήσεις και από την εκτελεστική εξουσία. Στη συνεδρία θα συμμετέχουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, ασφαλιστικές εταιρείες, το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς και οι επηρεαζόμενοι ενδιαφερόμενοι, οργανώσεις συνταξιούχων και άλλοι.

''Στόχος είναι να δούμε πώς μπορεί να μπει φρένο σε αυτή την κατάσταση’’, ανέφερε.

Μέσα από τα ευρήματα που αφορούν τη λειτουργία του συστήματος σε άλλες χώρες της ΕΕ, διαπιστώνεται ότι μόνο σε δύο χώρες η ηλικία αποτελεί δυσμενής κριτήριο για αύξηση των ασφαλίστρων των οχημάτων. Στη  πλειοψηφία των χωρών, το κόστος της ασφάλειας καθορίζεται από άλλους παράγοντες, όπως  μεταξύ άλλων:

  • Το ιστορικό οδήγησης του ατόμου
  • Αν έχει προηγούμενα ατυχήματα με ευθύνη του
  • Η ιπποδύναμη του οχήματος 

«Θέτουμε ξανά το ζήτημα, αναμένοντας απαντήσεις από όλους τους αρμόδιους. Οι ηλικιωμένοι, αντί να τυγχάνουν σεβασμού και εκτίμησης από την πολιτεία, υφίστανται εκμετάλλευση. Αυτό δεν πρέπει να συνεχιστεί», κατέληξε.

0
Home