Ε-scooters: Ανακατωμένος ο ερχόμενος – Δεν ξέρουν πού μπορούν να κινούνται
Δυο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για τη χρησιμοποίηση των συσκευών προσωπικής κινητικότητας το θέμα απασχολεί ξανά τη Βουλή με το πρόσχημα ότι δεν εφαρμόζεται ορθά η νομοθεσία. Η νομοθεσία θα συζητηθεί σήμερα Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024 στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής κατόπιν αιτήματος της κοινοβουλευτικής επιτροπής του ΑΚΕΛ και των βουλευτών Γιαννάκη Γαβριήλ, Βαλεντίνου Φακοντή και Κώστα Κώστα.
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιαννάκης Γαβριήλ τόνισε στην Offsitenews ότι είναι σκόπιμη η συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή αφού όπως είπε: «Δυο χρόνια μετά την ψήφιση της νομοθεσίας δεν εφαρμόζεται ορθά. Όσοι έχουν σκούτερς κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα αφού στην ουσία ορίστηκαν οι ταχύτητες χωρίς όμως να καθοριστούν ορθά οι χώροι διακίνησης.
Καμιά ποινή - Ελάχιστες καταγγελιες
Σύμφωνα με τον κ. Γαβριήλ, δυο χρόνια μετά δεν επιβλήθηκε καμία απολύτως ποινή σε χρήστες των συσκευών προσωρινής κινητικότητας ενώ οι καταγγελίες είναι ελάχιστες και μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι καταγγελίες ανέρχονται στις τέσσερεις.
Οι βουλευτές θα θέσουν σωρεία ερωτημάτων στη συνεδρία ζητώντας απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα αφού δεν αποκλείεται μέσα από τη συζήτηση να προκύψουν αλλαγές.
Η νομοθεσία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για τα ακόλουθα:
- Χώρος Διακίνησης: σε δρόμους στο οδόστρωμα κυκλοφορίας μηχανοκίνητων οχημάτων που έχουν όριο ταχύτητας μέχρι 30 ΧΑΩ, σε ποδηλατόδρομο, ποδηλατολωρίδα ή σε χώρο που αποτελεί προέκταση ποδηλατοδρόμου (χώρος κοινής χρήσης από ποδηλάτες & πεζούς). Σε πλατεία ή πεζόδρομο, μόνο μετά από απόφαση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας.
- Ηλικία Χρηστών: δεκατέσσερα (14) ετών και άνω.
- Υποχρεωτική Χρήση κράνους και υυποχρεωτική χρήση ενδυμασίας με κατάλληλα φωσφορίζοντα διακριτικά για διακίνηση το βράδυ.
- Ελάχιστος εξοπλισμός συσκευής: σύστημα φρένων, φανοί μπροστά & πίσω, καμπανάκι, ελαστικά.
- Επιτρεπόμενη Μέγιστη ταχύτητα συσκευής: Eκ κατασκευής αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα είκοσι (20) Χιλιομέτρων Ανά Ώρα (ΧΑΩ). Όταν οι χρήστες των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας διακινούνται σε πλατείες ή πεζόδρομους θα πρέπει να μην ξεπερνούν των ταχύτητα των δέκα(10) χιλιομέτρων Ανά Ώρα (ΧΑΩ)
Και οι δύο πιο πάνω νομοθεσίες τέθηκαν σε ισχύ από την ημερομηνία δημοσίευσής τους, στις 28 Ιουλίου 2022. Παράλληλα, προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις σε σχέση με τον ελάχιστο εξοπλισμό, τις προβλέψεις για εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα καθώς και την εξασφάλιση άδειας λειτουργίας των εταιρειών ενοικίασης. Συγκεκριμένα:
(α) Οι προβλέψεις του Νόμου για τον ελάχιστο εξοπλισμό, την εκ κατασκευής ταχύτητα, και τις υποχρεώσεις των προσώπων που κατασκευάζουν ή/και συναρμολογούν ή/και εισάγουν ή/και πωλούν ή/και διαθέτουν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο Συσκευή Προσωπικής Κινητικότητας, τέθηκαν σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου, 2023.
(β) Οι επιχειρήσεις ενοικίασης και κυκλοφορίας Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας που λειτουργούσαν πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου, δηλαδή πριν τις 28 Ιουλίου 2022, όφειλαν εντός δύο (2) μηνών να υποβάλουν αίτηση στον δήμο ή/και κοινότητα εντός των ορίων των οποίων προσφέρουν υπηρεσίες ενοικίασης και κυκλοφορίας Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας, για έκδοση σχετικής άδειας.
(γ) Οι επιχειρήσεις ενοικίασης Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας θα έπρεπε να έχουν εξασφαλίσει την πρώτη ετήσια άδεια λειτουργίας τους δώδεκα (12) μήνες από την εφαρμογή του Νόμου, δηλαδή μέχρι 27 Ιουλίου, 2023.
Γιώργος Μιχαηλίδης