Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Εγκρίνεται σήμερα η Επιτροπή Βαφεάδη για τους αερόσαικους Takata

Γιώργος Μιχαηλίδης
- 26.02.2025

Εγκρίνεται σήμερα η Επιτροπή Βαφεάδη για τους αερόσαικους Takata

Κατατίθενται στο Υπουργικό τα ονόματα των μελών που θα απαρτίζουν την Επιτροπή - Διορία 3 μηνών για πόρισμα

Στο Υπουργικό Συμβούλιο κατατίθεται σήμερα Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 η εισήγηση του Υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη για ορισμό τριμελούς Επιτροπής για τη διενέργεια έρευνας με σκοπό τον καταλογισμό ευθυνών, ποινικών και πειθαρχικών, για την εγκληματική αμέλεια που επιδείχθηκε τα τελευταία 14 χρόνια όσον αφορά τους επικίνδυνους αερόσακους Takata.

Σήμερα ο Υπουργός θα καταθέσει μέσω της πρότασής του στο Υπουργικό τα τρία ονόματα που θα την απαρτιζουν. Όπως πληροφορείται η OffsiteNews, ο πρόεδρος της Επιτροπής θα είναι είτε δικαστής είτε πρώην δικαστής, ενώ τα άλλα δυο μέλη θα είναι τεχνοκράτες.  Οι όροι εντολής της Επιτροπής θα είναι η ολοκλήρωση της έρευνας εντός 3 μηνών όμως δεν αποκλείεται να δοθεί παράταση στην Επιτροπή. Υπό τη βάσανο της έρευνας αναμένεται να βρεθούν και πρώην κρατικοί αξιωματούχοι όπως Υπουργοί  και διευθυντές του Τμήματος Οδικών Μεταφορών που υπηρέτησαν από το 2010 μέχρι σήμερα.

>>>>Διαβάστε επίσης: Υπό ανάκληση ως 84.000 οχήματα με αερόσακους TAKATA<<<<

Μεταξύ των θεμάτων που θα εξετάσει η Επιτροπή είναι η μη εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών.Συνολικά 81.060 οχήματα από 26 εταιρείες τυγχάνουν ανάκλησης για αερόσακους. Ο εν λόγω κατάλογος αφορά οχήματα που ήταν ενεργά, δηλαδή είχαν άδεια κυκλοφορίας σε ισχύ ή ήταν δηλωμένα ως ακινητοποιημένα στις 14/11/2024.  Σημειώνεται ότι σε 276 οχήματα υπάρχει οδηγία για άμεση ακινητοποίηση λόγω ανάκλησης του πιστοποιητικού καταλληλότητας. 

Καμιά κρατική εποπτεία από το 2010

Όπως δήλωσε στην OffsiteNews ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης από  το 2010 μέχρι σήμερα, δεν ρυθμίστηκαν ποτέ οι ανακλήσεις των αυτοκινήτων που εισάγονται από τρίτες χώρες χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση τύπου. Η δήλωση Βαφεάδη βασίστηκε στο πόρισμα διοικητικης ερευνας που διατάχθηκε από τον Υπουργό. Το πόρισμα κατέδειξε ότι  δεν υπήρχε καμία κρατική εποπτεία και έλεγχος όσον αφορά τις ανακλήσεις των οχημάτων που εισάγονταν στην Κύπρο ως μεταχειρισμένα από τρίτες χώρες και κυρίως, από Ιαπωνία και Σιγκαπούρη.

>>>>Διαβάστε επίσης: Γ. Παπαναστασίου: Διερευνάται πιθανό διατάγμα για χρεώσεις εταιρειών για Takata<<<<

Ουδείς ενημέρωσε  τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων για τις ανακλήσεις που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια από τις κατασκευάστριες εταιρείες και αφορούσαν ελαττωματικά ή και επικίνδυνα εξαρτήματα. Το ΤΟΜ ως αρμόδια εποπτική αρχή δεν κάλεσε ποτέ τους εισαγωγείς αυτών των οχημάτων να αναλάβουν τις ευθύνες τους. 

Πλήρωσαν και ακόμα αναμένουν

Σημειώνεται ότι μόλις κοινοποιήθηκε η λίστα με τον κατάλογο των οχημάτων που ανακαλούνται, ιδιοκτήτες επικοινώνησαν με την αντιπροσωπεία και κατέβαλαν το ποσό των 150 ευρώ για να αντικαταστήσουν τους προβληματικούς αερόσακους. Ωστόσο, 23 μέρες μετά ακόμα δεν ενημερώθηκαν για ραντεβού.

Με δυο διατάγματα

  Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία ανάκλησης βασίζεται σε δυο διατάγματα:

Μέσω του πρώτου διατάγματος επιβάλλεται:

 (α)  H  άμεση ενημέρωση του ΤΟΜ για νέες ανακλήσεις και στην συνέχεια, επικουρικά αυτό ενημερώνει τους πολίτες

β)Ορίζεται μέγιστος χρόνος υλοποίησης των ανακλήσεων με δικαίωμα του ΤΟΜ να μειώνει το περιθώριο όταν κρίνεται αναγκαίο λόγω βαθμού επικινδυνότητας

Μέσω του  δεύτερου  διατάγματος ζητείται η  αποκατάσταση της αλυσίδας ενημέρωσης για ανακλήσεις, προς τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μέσω της υποβολής βεβαιώσεων και δηλώσεων κατά την εγγραφή, μεταβίβαση ή τεχνικό έλεγχο των οχημάτων.

Γιώργος Μιχαηλίδης

0
Home