Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Λεμεσός: Δεν θέλουν τις λεωφορειολωρίδες για να μείνουν τα parking έξω από τα καταστήματα

Παναγιώτης Ευριπίδου
- 20.09.2024

Λεμεσός: Δεν θέλουν τις λεωφορειολωρίδες για να μείνουν τα parking έξω από τα καταστήματα

Κόμματα και Δήμος Λεμεσού δεν τολμούν να τα βάλουν με τους Λεμεσιανούς και περιμένουν τον Βαφεάδη

Το «βάρος» πέφτει στον Υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη αναφορικά με τα παράπονα και τα προβλήματα που προκύπτουν σχετικά με τα προγραμματισμένα έργα στη λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, στο κυκλοφοριακό, στο οδικό δίκτυο, καθώς και στις λεωφορειολωρίδες στο πλαίσιο της πορείας υλοποίησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λεμεσού. Οι εμπλεκόμενοι φορείς στη Λεμεσό εξέφρασαν τις επιφυλάξεις και τη διαφωνία τους με τα προβλήματα που θα προκύψουν στο οδικό δίκτυο λόγω της αυξημένης κίνησης στους δρόμους αλλά και των παραπόνων που εκφράζουν οι καταστηματάρχες της περιοχής. Οι Βουλευτές της Επιτροπής τάχθηκαν μέσω των δηλώσεών τους υπέρ των ανησυχιών που εκφράστηκαν στην Επιτροπή, ενώ από πλευράς Δημοσίων Έργων και Υπουργείου Μεταφορών επιφυλάχθηκαν να απαντήσουν στο ενδεχόμενο εναλλακτικού πλάνου εν τη απουσία του αρμόδιου Υπουργού. 

1

Να σημειωθεί ότι η συζήτηση προγραμματίστηκε και την επόμενη εβδομάδα στη παρουσία του Υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη, καθώς ο ίδιος απουσίαζε στη συνεδρία της Πέμπτης (19/9) λόγω υποχρεώσεων στο εξωτερικό. 

Στη τοποθέτησή του ο Βουλευτής Λεμεσού του ΔΗΣΥ, Ευθύμιος Δίπλαρος ανέφερε ότι θέση του κόμματος είναι ότι και αν αποφασιστεί να γίνει με πλήρη διαβούλευση με τους επηρεαζόμενους. Τόνισε ότι υπάρχει κίνδυνος «αν δεν στηριχθούν οι επιχειρήσεις κάποιοι να πεινάσουν»

>>> «Όχι» Δήμου Λεμεσού για λεωφορειολωρίδες στη λεωφόρο Νίκου και Δέποινας Παττίχη <<<

Πρόσθεσε ακόμη πως «οτιδήποτε και αν γίνει να είναι σε πλήρη διαβούλευση με τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες των περιοχών. Να βρεθούν αντισταθμιστικά μέτρα ώστε να μην επηρεαστούν. Αυτή είναι η έκκλησή και παράκληση μας». 

Η Βουλεύτρια του ΔΗΣΥ, Φωτεινή Τσιρίδου είπε ότι στόχος είναι να ακουστεί το ζήτημα και να δουν οι Βουλευτές ποια μελέτη και ποια δεδομένα επηρεάζουν τη ζωή των κατοίκων και τις επιχειρήσεις. «Είδαμε κάποια προβλήματα στη Λευκωσία που δεν θέλουμε να επαναληφθούν και στην επαρχία Λεμεσού. Με το άνοιγμα των σχολείων έγινε ένα χάος με την κίνηση. Θεωρώ ότι μετά τα οικονομικά ζητήματα μπορεί να είναι και ο μεγαλύτερος βραχνάς για τη ζωή του κόσμου. Να κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας η όποια στρατηγική κίνηση θα επηρεάσει όλους θετικά», είπε η κα Τσιρίδου. 

Από την πλευρά του ο Βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης ανέφερε ότι το εν λόγω σχέδιο επηρεάζει μελλοντικά όλη την Κύπρο, ενώ παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του με τα στενά χρονικά πλαίσια που υπάρχουν. 

>>> €10.3 εκατ. για λεωφορειολωρίδες & ποδηλατοδρόμους στον παραλιακό και στη Νίκου Παττίχη στη Λεμεσό <<<

«Το τι βιώνουμε στη Λεμεσό με το κυκλοφοριακό αφορά τη ζωή μας. Σημαντικό το ΣΒΑΚ, σημαντικό από την άλλη να υπάρχει διαβούλευση με τους επηρεαζόμενους. Όσοι ασχοληθήκαμε με τη νησίδα στη Νίκου Παττίχη ζήσαμε πάρα πολλά. Είναι ένας πονεμένος δρόμος και υπάρχουν αρκετά ζητήματα. Λάβαμε υπόσχεση από τον Υπουργό Μεταφορών ότι αυτή είναι η τελευταία παρέμβαση. Τη περασμένη εβδομάδα όταν εγγράφαμε το θέμα ήταν προτιμότερο η συζήτηση να είναι με τον Υπουργό» ανέφερε ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα. 

Υπ. Μεταφορών: Δόθηκε παράταση στην υποβολή προσφορών μέχρι αρχές Οκτωβρίου

Στη τοποθέτησή του εντός της Επιτροπής, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών ανέφερε ότι το ΣΒΑΚ Λεμεσού αποτελεί μία ολιστική προσέγγιση βιώσιμης αστικής κινητικότητας στη Λεμεσό, σημειώνοντας πως δεν σημαίνει ότι αποκλείει όποια επιπρόσθετα μέτρα. Πρόσθεσε ακόμη πως στη παρούσα φάση η διαδικασία έχει προχωρήσει με προσφορές και αναμένεται υποβολή των προσφορών για τις οποίες δόθηκε παράταση μέχρι αρχές του Οκτώβρη. Ακόμη, τόνισε ότι με την επόμενη συνεδρία θα μπορεί να ακουστούν όλες οι θέσεις, ενώ πρόσθεσε πως για το ΣΒΑΚ της Λεμεσού έχουν γίνει πολλές συναντήσεις με δημόσια διαβούλευση τον Φεβρουάριο του 2023 όπου κατά τον ΓΔ του Υπ. Μεταφορών υπήρξε και συναίνεση του Δημοτικού Συμβουλίου Λεμεσού.  

Παράλληλα, ο Γ.Δ. του αρμόδιου Υπουργείου ανέφερε πως για τη λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, κατά την άποψή τους, δεν θεωρείται ότι θα επηρεαστεί η εμπορικότητά της και οι προσβάσεις. 

«Όλες οι δραστηριότητες που γίνονται στη Νίκου Παττίχη θα παραμείνουν όπως είναι σήμερα. Περιλαμβάνεται η δημιουργία λεωφορειολωρίδων που αφορά οριζόντια και κάθετη σήμανση, ενώ η διάρκεια του έργου αναμένεται να είναι σύντομη», πρόσθεσε.  

Παράλληλα, εξέφρασε τη θέση πως οι λεωφοριωλωρίδες δεν είναι αναγκαίο να είναι αποκλειστικά για λεωφορεία για όλο το 24ωρο, σημειώνοντας πως με τις απαραίτητες ειδικές ρυθμίσεις μπορούν να εξυπηρετούν ώρες αιχμής, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα να δοθούν κίνητρα για άλλες ώρες από οχήματα από άλλους επιβάτες. 

Αναφορικά με τους δύο σταθμούς «Park % Ride» σε Άγιο Τύχωνα και Πολεμίδια, ο ΓΔ του Υπουργείου Μεταφορών είπε πως προχώρησαν σε προσφορές. 

2

Ε. Αναγιωτού: Δεν θα διαφοροποιηθεί οτιδήποτε

Η Προϊστάμενη του Κλάδου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, Εύη Αναγιωτού, στη δική της τοποθέτηση ανέφερε ότι με το έργο «δεν θα διαφοροποιηθεί οτιδήποτε όπως έχει η σημερινή κατάσταση. Θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν οι υφιστάμενοι πάροδοι χώροι στάθμευσης. Δεν θα απαγορευτεί καμία δεξιόστροφη ή αριστερόστροφη πορεία».

3 μήνες τα έργα για τις λεωφορειολωρίδες στη Νίκου Παττίχη

Το Υπουργείο Μεταφορών σε ερωτήσεις των Βουλευτών εξήγησε ότι το πρώτο σχέδιο με τις λεωφορειολωρίδες εκτιμάται στους 12 μήνες αποπεράτωσης, η λεωφόρος Νίκου Παττίχη στους 9 μήνες, ενώ τα έργα για τους σταθμούς «Park & Ride» στους 14 μήνες. Ειδικότερα, για το κατά πόσο θα επηρεαστεί η λεωφόρος Νίκου Παττίχη υπολογίζεται στους 3 μήνες για τις λεωφορειολωρίδες και οι υπόλοιπο μήνες σχετικά με τους ποδηλατόδρομους. 

Τμ. Πολεοδομίας και Οικήσεως: Πρέπει να μπουν στη ζωή μας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

«Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα πρέπει να μπουν στη ζωή μας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Υπάρχουν στις πόλεις της Κύπρου παράγοντες περιοριστικοί που δημιουργούν και άλλα προβλήματα. Οι πόλεις είναι εξαπλωμένες σε μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα τη περαιτέρω εξάρτηση του πολίτη από το αυτοκίνητο. Αφήσαμε στην Κύπρο την εμπορική ανάπτυξη κυρίως κατά μήκος των κύριων οδικών αξόνων. Η ένταξη του λεωφορείου στη ζωή μας πρέπει να είναι ένας στόχος» ανέφερε η εκπρόσωπος του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως του Υπουργείου Εσωτερικών. 

Αστυνομία – Η Λεμεσός προηγείται της Λευκωσίας στη κυκλοφοριακή συμφόρηση

Ο Εκπρόσωπος της Αστυνομίας Λεμεσού ανέφερε ότι η Λεμεσός προηγείται της Λευκωσίας στη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ανέφερε μάλιστα ότι σχετικά με τα έργα οι Αρχές είναι ενήμερες για όλα τα σχέδια, ενώ καθημερινά έχουν ενημέρωση και συνεργασία. Πρόσθεσε πως η τροχαία κίνηση είναι αυξημένη και ως εκ τούτου πρέπει να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα με εναλλακτική διακίνηση. 

Γ. Αρμεύτης - 34.000 οχήματα καθημερινά από την Νίκου και Δέσποινας Παττίχη

Ο Δήμαρχος Λεμεσού, Γιάννης Αρμεύτης, είπε από πλευράς του ότι στη χθεσινή συνεδρία το δημοτικό συμβούλιο Λεμεσού τάχθηκε κατά της δημιουργίας λεωφορειολωρίδων επί της λεωφόρου Νίκου και Δέσποινας Παττίχη καθώς και επί του παραλιακού δρόμου, με τον τρόπο που έχουν παρουσιαστεί από το Υπουργείο Μεταφορών. Είπε ότι από την λεωφόρο Νίκου και Δέσποινας Παττίχη διέρχονται περίπου καθημερινά 34.000 οχήματα.

Πρόσθεσε ακόμη ότι στο πλαίσιο της παρουσίασης έγινε και εισήγηση από τον Σύμβουλο που έχει κάνει αυτή την αξιολόγηση για το κατά πόσον αυτές οι λεωφορειολωρίδες γίνουν λωρίδες υψηλής πυκνότητας. Ο κ. Αρμεύτης εξήγησε ότι αυτές οι λωρίδες θα μπορούσαν να συνυπάρχουν εκτός από λεωφορεία και για αυτοκίνητα πάνω από δύο άτομα ή αυτοκίνητα “carsharing” ή “cars on demand” σημειώνοντας ότι υπάρχει το ζήτημα επιτήρησης που θα μπορούσε να επιλυθεί με συστήματα τεχνολογίας όπως σε χώρες του εξωτερικού.

>>> Προβληματισμοί Βουλευτών για λωρίδες λεωφορείων σε λεωφόρο στη Λεμεσό <<<

Εξέφρασε την εκτίμηση ότι το ζήτημα του κυκλοφοριακού στη Λεμεσού δεν μπορεί να εξαντληθεί στη δημιουργία ή όχι των λεωφορειολωρίδων, σημειώνοντας ότι χρειάζεται ολιστικό πλάνο.

«Για εμάς προτεραιότητα είναι η δημιουργία του Βόρειου Παρακαμπτήριου και κάναμε εισήγηση για κατασκευή γέφυρας στην περιοχή Ευαγόρα Λανίτη και Συνεργατισμού στα Πολεμίδια για να δοθεί μια νέα όδευση ειδικά για τους πολίτες που μένουν κυρίως βορείως του αυτοκινητόδρομου», είπε. Πρόσθεσε ακόμη ότι χρειάζεται και η μονοδρόμηση ορισμένων δρόμων, ειδικά κάτω από τη Λεωφόρο Μακαρίου, ούτως ώστε να υπάρχει μια καλύτερη ροή των αυτοκινήτων.

Παράλληλα, ο κ. Αρμεύτης ανέφερε ότι μέσα στο πλαίσιο της αξιολόγησης  του κυκλοφοριακού έγινε παρουσίαση όσον αφορά την περαιτέρω δημιουργία χώρων “park and ride”. Σημείωσε ότι όταν είχε παρουσιαστεί η συγκεκριμένη πρόταση από το Υπουργείο Μεταφορών προνοούσε μόνο έναν χώρο “park and ride”, προσθέτοντας ότι «εμείς σαν Δήμος Λεμεσού έχουμε εισηγηθεί 10 χώρους “park and ride”».

3

Κυριάκος Ξυδιάς: Χρειάζεται επικαιροποίηση επειγόντος 

Ο Δήμαρχος Ανατολικής Πάφου εξέφρασε την άποψή του ότι η μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας χρειάζεται επικαιροποίηση επειγόντος. «Τα αυτοκίνητα στη Λεμεσό από το 2018 αυξήθηκαν 17%. Δεν μπορεί να εξετάζουμε μία μελέτη στατικά. Στον παραλιακό καθημερινά περνούν 40.000 οχήματα. Εάν πάμε αποσπασματικά μόνο σε αυτό το κομμάτι και αφαιρέσουμε δύο λωρίδες κυκλοφορίας, θα πνίξουν όλες τις παρακείμενες γειτονιές», είπε ο κ. Ξυδιάς. 

>>> Δεύτερες σκέψεις Βαφεάδη για λεωφορειολωρίδες στη Λ/σο μετά από αντιδράσεις <<<

Από τη πλευρά του ο Δήμαρχος Πολεμιδιών ανέφερε ότι δεν ενημερώθηκαν για τα σχέδια λεωφορειολωρίδων, ενώ επηρεάζονται γύρω στα 300 μέτρα από τα έργα. 

Καταστηματάρχες: Αν αλλάξει να μας πουν πού θα δραστηριοποιούμαστε 

Η εκπρόσωπος της επιτροπής ιδιοκτητών και καταστηματαρχών της λεωφόρου Νίκου Παττίχη ανέφερε στην επιτροπή ότι δεν έγινε καμία δημόσια διαβούλευση. 

«Ο δρόμος Νίκου και Δέσποινας Παττίχη δεν παρουσιάστηκε στο ΣΒΑΚ. Ξαφνικά παρουσιάζεται ο συγκεκριμένος δρόμος. Κάθε δύο χρόνια γίνεται μία παρέμβαση. Το 2020 ήταν η νησίδα», ανέφερε προσθέτοντας πως ο δρόμος είναι άξονας κατηγορίας 1 όπου είναι νομικά κατοχυρωμένα για απρόσκοπτη πρόσβαση της επιχειρηματικότητας. 

Παναγιώτης Ευριπίδου

0
Home