Μικρές και ανάποδες οι νέες στάσεις λεωφορείων των 80 εκατ. - Σήμερα στη Βουλή το θέμα
Γράφει: Νεκταρία Χατζηχριστοδούλου
Συζητούνται σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, έπειτα από πρόταση του Βουλευτή του ΑΚΕΛ, Κώστα Κώστα, οι προδιαγραφές, η διαδικασία προσφορών και το τελικό αποτέλεσμα προμήθειας των 5000 νέων στάσεων που θα τοποθετηθούν ανά το Παγκύπριο.
Ο κ. Κώστα πριν από δύο εβδομάδες κάλεσε το Υπουργείο Μεταφορών να εξετάσει το θέμα μετά από καταγγελίες πολιτών σύμφωνα με τις οποίες οι πρώτες 180 στάσεις που τοποθετήθηκαν είναι πολύ μικρές σε μέγεθος.
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε στην OffsiteNews, ο κ. Κώστα μετά από τις καταγγελίες που έφτασαν κοντά του θέλησε να επισκεφτεί ο ίδιος ορισμένες από τις στάσεις, όπου μετά λύπης διαπίστωσε πως όντως τα παγκάκια και τα στέγαστρα είναι πολύ μικρά. «Θεωρώ ότι εκτός από το ότι οι στάσεις είναι πολύ μικρές είναι τοποθετημένες και ανάποδα, ο πυλώνας και το παγκάκι έπρεπε να είναι από την άλλη πλευρά», είπε χαρακτηριστικά.
Τι απαντά Υπουργείο Μεταφορών και το Τμήμα Δημοσίων Έργων
Παράλληλα, ο κ. Κώστα ανέφερε πως μετά την έκκληση του για εξέταση του θέματος το Υπουργείο Μεταφορών και εκπρόσωποι των Δημοσίων Έργων έσπευσαν να τον διαβεβαιώσουν ότι οι στάσεις βασίστηκαν σε συγκεκριμένες προδιαγραφές και μελέτη. «Μου είπαν ότι το στέγαστρο των στάσεων είναι μικρό γιατί στις συγκεκριμένες περιπτώσεις τοποθετήθηκαν σε μικρό πεζοδρόμιο, εγώ πήγα και είδα με τα μάτια μου τις στάσεις, τα πεζοδρόμια είναι πολύ μεγάλα, μάλιστα σε μια περίπτωση πίσω από την καινούργια στάση ήταν τοποθετημένη ακόμη η προηγούμενη και το παλιό παγκάκι ήταν το διπλάσιο», ανέφερε ο κ. Κώστα. «Δεν γίνεται έξω από σχολεία και χώρους που συναθροίζονται μεγάλοι αριθμοί τουριστών όπως στον Πρωτάρα και στην Αγία Νάπα να τοποθετούν τέτοιες στάσεις που είναι πολύ μικρές, 80 εκατομμύρια κόστος και τελικά κάναμε στάσεις που δεν εξυπηρετούν τον κόσμο», πρόσθεσε.
Όσον αφορά το πλαίσιο, το Υπουργείο Μεταφορών υποστήριξε πως είναι τοποθετημένο στην σωστή πλευρά, καθώς με αυτό τον τρόπο θα είναι εφικτό να τοποθετηθεί μεγάφωνο με το οποίο θα ακούει ο τυφλός ότι έρχεται λεωφορείο. «Μετά από έρευνα που έκανα διαπίστωσα πως όλες οι χώρες που είναι δεξιοτίμονες έχουν το πλαίσιο από την άλλη πλευρά, άκουσα περιπτώσεις που ο πολίτης έχασε το λεωφορείο επειδή δεν τον είδε ο οδηγός».
Επιπλέον, το Υπουργείο Μεταφορών υποστήριξε πως το πλαίσιο τοποθετήθηκε από την άλλη πλευρά για να προστατεύονται οι πολίτες από τον αέρα και τα σωματίδια σκόνης.
Πάντως, ο κ. Κώστα ζήτησε να είναι παρών στην σημερινή συνεδρία εκτός από το Υπουργείο Μεταφορών, το Τμήμα Δημοσίων Έργων, το Υπουργείο Οικονομικών, η Ένωση Δήμων, η Ένωση Κοινοτήτων, ο σχεδιαστής του έργου, ο γενικός λογιστής και ο γενικός ελεγκτής για να γίνει επαρκής έλεγχος της ορθότητας της τοποθέτησης. «Αύριο θέλω να μου τεκμηριώσουν με απτά στοιχεία γιατί τοποθετήθηκαν κατά αυτό τον τρόπο οι στάσεις, εάν αποδειχθεί ότι έχει γίνει λάθος υπάρχει περιθώριο να διορθωθούν», κατέληξε.