Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Οδικό δίκτυο: Σκοτεινό και χωρίς γραμμές - Ποιος έχει την ευθύνη

Γιώργος Μιχαηλίδης
- 20.11.2024

Οδικό δίκτυο: Σκοτεινό και χωρίς γραμμές - Ποιος έχει την ευθύνη

Δήμοι & κοινότητες υπεύθυνοι για τη συντήρηση των δρόμων εντός των ορίων τους - Οι δρόμοι που έχουν ευθύνη τα Δημ. Έργα

Δεν υπάρχει ενιαίο σύστημα ελέγχου του οδικού δικτύου στην Κύπρο. Σε έρευνα που έγινε από την OffsiteNews διαπιστώθηκε ότι το μήκους κάτι παραπάνω από  9.500 χιλιομέτρων οδικό δίκτυο που σε πολλά σημεία διαθέτει σκοτεινούς δρόμους  στην Κυπριακή Δημοκρατία δεν μπορεί να ελεγχθεί από ένα κεντρικό σύστημα. Ως εκ τούτου μοιράζεται ο έλεγχος σε διάφορους φορείς που ειδικά μετά τη μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πολλαπλασιάστηκαν. 

>>>>Διαβάστε επίσης: Τροχαία: Άφαντα τα περίπολα στους δρόμους - Λένε πώς δεν έχουν κόσμο<<<<

Οι υπεραστικοί δρόμοι, τα αναπτυξιακά έργα, οι δρόμοι που ενώνουν πόλεις και κοινότητες ελέγχονται από το Τμήμα Δημοσίων Έργων. Αρμόδιο Τμήμα για τη συντήρησή τους είναι η Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία. Το οδικό δίκτυο εντός των πόλεων και χωριών ελέγχεται από τους Δήμους και τις Κοινότητες. Ειδικά, μετά τον Ιούλιο που τέθηκε σε ισχύ η μεταρρύθμιση κάποιοι δρόμοι μεταφέρθηκαν στη δικαιοδοσία άλλου φορέα αφού π.χ. Η λεωφόρος Στροβόλου ανήκει στη δικαιοδοσία του Δήμου Στροβόλου ενώ προηγουμένως άνηκε στα Δημόσια Έργα.

Σκοτεινοί δρόμοι - Χωρίς σημάνσεις

Σε πάρα πολλές περιοχές πολλοί δρόμοι είτε σε κύριες αρτηρίες είτε σε δευτερεύων οδικό δίκτυο είναι σκοτεινοί. Παράλληλα, δεν υπάρχουν σημάνσεις για τις διαβάσεις πεζών για το άλτ, ούτε διαχωριστικές γραμμές μεταξύ  των δυο ρευμάτων κυκλοφορίας. Παραλλήλως, δεν υπάρχουν νησίδες. Σε περίπτωση που οι σημάνσεις υπάρχουν είναι ξεθωριασμένες. Πηγές του Τμήματος Δημοσίων Έργων μάς ανέφεραν ότι το Τμήμα ελέγχει σε τακτά διαστήματα το μήκους 2050 χιλιομέτρων οδικό δίκτυο που του αναλογεί. Αυτό μοιράζεται σε 1520 χιλιόμετρα δευτερεύοντες δρόμους και 520 χιλιόμετρα highway.   Όπως μας εξηγήθηκε όποτε διαπιστωθεί η ανάγκη επιδιορθώσεων τότε γίνονται στη βάση προτύπων οι απαραίτητες ενέργειες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο προβληματικό λόγω έλλειψης σημάνσεων και γραμμών οδικό δίκτυο σε Δήμους και Κοινότητες. Οι κατά τόπους Δήμοι και Κοινότητες είναι αρμόδιοι για τον έλεγχό τους. Μετά τη μεταρρύθμιση αυξήθηκαν ακόμα περισσότεροι οι δρόμοι που ανήκουν στα όρια τους με αποτέλεσμα να μη βγάζουν άκρη. Πάντως, οι πολίτες που διαπιστώνουν σκοτεινούς δρόμους, ή περιοχές με οδικό δίκτυο χωρίς γραμμές, νησίδες και άλλα κενά στο οδόστρωμα μπορούν να αποταθούν στις Δημοτικές και Κοινοτικές Αρχές. Σε περίπτωση που η ενημέρωση γίνει στο Τμήμα Δημοσίων Έργων απλά θα αποσταλεί το αίτημα των πολιτών στις δημοτικές Αρχές. Σημειώνεται ότι μετά τη μεταρρύθμιση μόνο οι Δήμοι έχουν αρμοδιότητα για τους δρόμους και όχι οι Επαρχιακοί Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης (ΕΟΑ).

Μόνο εισηγήσεις  η Αστυνομία

Για την εγκατάσταση και συντήρηση του οδικού δικτύου σε Δήμους και Κοινότητες, αλλά και στο υπεραστικό δίκτυο η Αστυνομία μπορεί να υποβάλει μόνο εισηγήσεις. Εφόσον η Αστυνομία κρίνει ότι σε απόσταση 50 μέτρων από κατοικημένη περιοχή απαιτείται η εγκατάσταση πασσάλων της ΑΗΚ θα το ζητήσει από τους Δήμους και Κοινότητες. Η ίδια τακτική θα ακολουθηθεί και για αδυναμίες στους υπεραστικούς δρόμους με αίτημα στα Δημόσια Έργα.

Η σηματοδότηση των δρόμων και η εγκατάσταση πασσάλων μάς λέχθηκε από αρμόδιες αστυνομικές πηγές ότι γίνεται στη βάση διεθνών προτύπων.

Όπως μας λέχθηκε εφόσον οι πολίτες υποβάλουν αίτημα στην Αστυνομία για σκοτεινούς δρόμους η ελλείψεις στο οδικό δίκτυο τότε το αίτημα θα αποσταλεί άμεσα στο Τμήμα Δημοσίων Έργων ή τις δημοτικές - κοινοτικές Αρχές ή την Ηλεκτρομηχανολογική

Γιώργος Μιχαηλίδης

0
Home