Περιμένουν από δημάρχους και μουχτάρηδες ποια κυρτώματα θα ξηλωθούν
Στους δημάρχους και τους μουχτάρηδες των κοινοτήτων εναπόκειται για το πώς θα προχωρήσουν οι σχεδιασμοί αφαίρεσης κυρτωμάτων με τον Υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη να αναφέρει στην OffsiteNews ότι η όλη επιχείρηση δεν πήρε τους ρυθμούς που ο ίδιος επιθυμούσε να πάρει.
Αρχικά, ο Υπουργός Μεταφορών εξήγησε ότι ενώ αρχικά είχε αναφερθεί ότι, σύμφωνα και με προηγούμενο ρεπορτάζ της OffsiteNews, λήφθησαν από την Τεχνική Επιτροπή του Κεντρικού Φορέα Κυκλοφοριακής Αγωγής για αφαίρεση 53 κυρτωμάτων στους εξής δρόμους, εν τέλει, σύμφωνα και με δηλώσεις του στο ΡΙΚ, μέχρι στιγμής αφαιρέθηκαν μόνο 13 από τα 113 κυρτώματα που αποφασίστηκε.
>>> Διαβάστε επίσης - Aπό αυτούς τους δρόμους αφαιρέθηκαν 53 κυρτώματα μέχρι τώρα (ΠΙΝΑΚΑΣ) <<<
«Η ουσία είναι ότι δυστυχώς δεν πήρε τους ρυθμούς που εγώ ήθελα να πάρει. Καταλαβαίνω γιατί. Τα δημόσια έργα επιβαρύνθηκαν με πάρα πολλές εργασίες. Φαντάζομαι ότι έχουν ιεραρχήσει να κάνουν άλλα πιο σημαντικά πράγματα και μετά να τα κάνουν. Πιθανότατα αυτός ο λόγος που καθυστέρησε. Και τα 113 να έκαναν για εμένα πάλι θα ήταν λίγα, διότι έχουμε 2.500 κυρτώματα στην Κύπρο. Ξέρουμε ότι θα πάρουν καιρό να φύγουν. Ξέρουμε ότι πήρε 20 χρόνια να φτάσουμε εδώ που φθάσαμε. Δεν θα γίνουν σε μία μέρα αλλά τουλάχιστον να πάρουμε κάποιους λογικούς ρυθμούς εργασίας», ανέφερε ο κ. Βαφεάδης, σημειώνοντας παράλληλα ότι με τη λήξη των διακοπών θα θέσει θέμα προς συζήτηση με το Τμήμα Δημοσίων Έργων για να μπει σε μία λογική σειρά προτεραιότητας το εν λόγω ζήτημα.
Παράλληλα, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι τον περασμένο μήνα είχε συνάντηση με τους περισσότερους Δημάρχους της επαρχίας Λεμεσού, ζητώντας τους να αιτημάσουν αιτήματα αναφορικά με το ποια κυρτώματα πρέπει να αφαιρεθούν, ούτως ώστε η κάθε περίπτωση να μπει σε μία σειρά αξιολόγησης. Ο κ. Βαφέαδης, παράλληλα, σημείωσε ότι δεν μπορούν να φύγουν όλα να κυρτώματα, ωστόσο, ανέφερε πως πρέπει να μπουν όλα σε μία σειρά, καθώς κάθε περίπτωση διαφέρει και μπορεί να χρειαστεί να προστεθούν και σε προϋπολογισμό. «Όσο πιο γρήγορα μπουν στη σειρά αξιολόγησης τόσο πιο γρήγορα θα γίνουν. Αν δεν ανταποκριθούν οι δήμοι και οι κοινότητες δεν θα γίνει τίποτα», πρόσθεσε.
Τι μπορεί να αντικαταστήσει ένα κύρτωμα
Στο ερώτημα για το τι μπορεί να αντικαταστήσει ένα κύρτωμα, ούτως ώστε να μειωθεί η ταχύτητα, ο κ. Βαφεάδης εξήγησε πως ένα μέτρο που μπορεί να εφαρμοστεί είναι να περιοριστεί το πλάτος του οδοστρώματος.
>>> Διαβάστε επίσης - Ξήλωσαν πάνω από 50 κυρτώματα - Με ποιους τρόπους θα αντικατασταθούν <<<
Ένα άλλο μέτρο, σύμφωνα με τον Υπουργό, είναι τα λεγόμενα «μαξιλαράκια», στα οποία ένα όχημα μπορεί να περάσει από πάνω τους, ενώ αυτό βοηθάει κυρίως τα ασθενοφόρα και τα πυροσβεστικά οχήματα για να μειώσουν τα οχήματα. Ακόμη, τόνισε ότι σε ορισμένες περιοχές όπου δημιουργήθηκαν κυκλικοί κόμβοι, βοήθησε ως μέτρο ύφεσης της κυκλοφοριακής ταχύτητας.
Χρονοδιαγράμματα
Απαντώντας σε ερώτηση για το ποια είναι πλέον τα χρονοδιαγράμματα αφαίρεσης των κυρτωμάτων, ο Υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως αυτό «εξαρτάται με ποιους ρυθμούς θα έρχονται τα αιτήματα από δήμους και κοινότητες. Εγώ θα εισηγηθώ στα Δημόσια Έργα να το βάλουν σε μία σειρά λογικής προτεραιότητας
Εκτός του ότι ταλαιπωρείται πολύς κόσμος, τα κυρτώματα δημιουργούν ρύπου, γεγονός το οποίο δεν είναι καλό για τον κόσμο.
Πρέπει να συνεργαστούν και άλλοι για να το κάνουμε. Θα συνεχίσουμε ενημερωτική εκστρατεία και θα καλούμε τον κόσμο να το ζητήσει. Μόνοι μας να το ζητούμε, εάν δεν το θέλει ο κόσμος, δεν θα γίνει».
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα και με τον κ. Βαφεάδη, όλοι οι δρόμοι, πλην κάποιον κύριων δρόμων, έφυγαν από την αρμοδιότητα των Δημοσίων Έργων και πέρασαν κάτω υπό την ευθύνη των Δήμων και των Κοινοτήτων.
Παναγιώτης Ευριπίδου