Σε 13 μέρες ανοίγει ο περιμετρικός Λευκωσίας (ΒΙΝΤΕΟ)
Σε 13 ημέρες πρόκειται να ανοίξει ο περιμετρικός Λευκωσίας με την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης του έργου να είναι προ των πυλών. Μιλώντας στην Offsite News, ο υπεύθυνος του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Λάζαρος Λαζάρου εξήγησε ότι από τον αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης για να επιλέξεις Λευκωσία – Λεμεσό, μέχρι τον κυκλικό κόμβο στο Τσέρι, ο δρόμος θα είναι έτοιμος για τους οδηγούς μέχρι τις 10 Αυγούστου.
Παράλληλα, επεσήμανε ότι παρατηρήθηκε αύξηση της κυκλοφορίας στη περιοχή που είναι η Α1 φάση του έργου, σημειώνοντας πως με την ολοκλήρωση των έργων σε 13 ημέρες, θα υπάρξει μεγάλη αποσυμφόρηση της κυκλοφορικής κίνησης.
Η Α' Φάση του Περιμετρικού, μήκους 7,5 χλμ, θα ξεκινά από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας - Λεμεσού (έξοδος παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου) και θα φτάνει μέχρι το νέο τερματικό ανισόπεδο κόμβο παρά τα φώτα του εργοστασίου σκυροδέρματος GGS στη Λεωφόρο Τσερίου που δόθηκε ήδη στην κυκλοφορία.
Β3 Φάση
Σε ερώτημά μας αναφορικά με το στάδιο της Β3 φάσης του έργου, ο κ. Λαζάρου εξήγησε ότι τέλος Ιουνίου προκηρύχθηκαν οι προσφορές, οι οποίες στη συνέχεια θα αξιολογηθούν και οι αρμόδιες υπηρεσίες θα προχωρήσουν σε κατακύρωση συμφωνίας. Σύμφωνα με τον Υπεύθυνο του Τμήματος Δημοσίων Έργων, εκτιμάται ότι η εν λόγω φάση του έργου θα ξεκινήσει Ιανουάριο με Φεβρουάριο του 2025.
Κυκλοφοριακό κομφούζιο στον αγώνα της Ομόνοιας
Αναφορικά με το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργήθηκε στον ευρωπαϊκό αγώνα της Ομόνοιας στο ΓΣΠ τη περασμένη Πέμπτη (25/7), ο κ. Λαζάρου εξήγησε ότι το περιστατικό συνέβη στη κατεύθυνση Λευκωσίας-Λεμεσού, μετά τον ζυγιστικό σταθμό Λατσιών, μέχρι την έξοδο Δαλίου και σε ένα τμήμα από την είσοδο της Βιομηχανικής.
«Η κυκλοφορία έκλεισε σε όλο το πλάτος του αυτοκινητοδρόμου. Έβγαιναν από την έξοδο της βιομηχανικής Λατσιών και έμπαιναν στον αυτοκινητόδρομο από την είσοδο της βιομηχανικής Ιδαλίου (υπόγεια διάβαση). Ενώ φεύγουν τρεις λωρίδες με παλιό δρόμο, στη πραγματικότητα είχαμε μία λωρίδα», πρόσθεσε.
«Το ωράριο εργασίας που καθορίστηκε και έχει την πιο λίγη τροχαία κίνηση, είναι από τις 8 το βράδυ με 6 το πρωί. Ότι κάναμε εμείς, σε συνεργασία με την Αστυνομία, επιλέγεται το ωράριο και η μέθοδος εκτροπής της κυκλοφορίας», πρόσθεσε.
Βλάβη σε μηχανήματα και καθυστέρηση την Παρασκευή
Από την άλλη, για την καθυστέρηση που προέκυψε στην ολοκλήρωση των εργασιών το πρωί της Παρασκευής (26/7), ο Υπεύθυνος του Τμήματος Δημοσίων Έργων εξήγησε ότι προκλήθηκε μετά από ζημιές μηχανημάτων που διαστρώνουν στο ασφαλτικό σκυρόδεμα.
«Η ώρα 3 χάλασε ηλεκτρολογικά το ένα και έμεινε ακίνητο, δεν μπορούσε να μεταφερθεί, για τρεις ώρες, διορθώθηκε και η ώρα 5 το πρωί έσπασε το άλλο που ήταν στην έξοδο Δαλίου. Έμειναν πέντε μέτρα να τελειώσει και έσπασε το μαρκούτζι που βάζει το λάδι της μηχανής και έμεινε εκεί. Έπρεπε να διορθωθεί και να τελειώσει. Αν δεν έγιναν τα γεγονότα θα τέλειωναν η ώρα 5 αντί 7 το πρωί», εξήγησε ο κ. Λαζάρου.
«Το θέμα είναι ότι αυτές οι εργασίες χρειάζονται 100 άτομα, βαριά και ελαφριά μηχανήματα και οργάνωση. Οι εργασίες είναι σε τετραήμερη βάση και προγραμματίζονται για να γίνουν», πρόσθεσε.
Περισσότερες λεπτομέρειες για την Α' φάση
Η Φάση Α1 διαλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μήκους 7,5 χλμ, για σύνδεση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Α1 (Λεμεσού – Λευκωσίας) παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου με την Λεωφόρο Τσερίου, παρά την βιοτεχνική περιοχή Λακατάμιας.
Περιλαμβάνει επίσης, 10 χλμ συνδετήριων δρόμων, δύο ανισόπεδους κόμβους παρά τη βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου για σύνδεση με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο και την παρακείμενη περιοχή, έναν ανισόπεδο κόμβο παρά τη βιομηχανική περιοχή Τσερίου και το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο και έναν ισόπεδο τερματικό κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Στροβόλου/Τσερίου. Πρόκειται για τον τερματικό ανισόπεδο κυκλικό κόμβος στη Τσερίου που ήδη δόθηκε στην κυκλοφορία. Το κόστος κατασκευής για την Φάση Α1 ανέρχεται στα €62 εκ. συν ΦΠΑ. Το έργο υλοποιείται από την Cyfield Construction Ltd μετά από διαγωνισμό προσφορών.
Δείτε χάρτη με την Α’ φάση (Κόκκινη γραμμή)
Τέλος Ιουνίου η προκήρυξη των προσφορών για τη Β3 Φάση
Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να προκηρυχθούν οι προσφορές για τη Β3 Φάση του έργου για τον περιμετρικό Λευκωσίας ανέφερε ο κ. Λάζαρος Λαζάρου, προσθέτοντας ότι η χρονική διάρκεια του συμβολαίου της Β3 φάσης είναι 36 μήνες. Το έργο αναμένεται να αρχίσει το πρώτο τρίμηνο του 2025 και το κόστος ανέρχεται στα 35 εκατομμύρια συν ΦΠΑ.
Η Φάση Β3 θα συνδέει τον δρόμο Λακατάμιας-Δευτεράς με τη Φάση Γ. Η φάση Β΄ αφορά την επέκταση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, είναι μήκους 5,7 χλμ. και διαλαμβάνει 3,2 χλμ. υπογειοποιημένο τμήμα στη Λακατάμια και 3 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται προκαταρκτικά σε €130 εκ. περίπου.
Χάρτης της Β' Φάσης (Μαύρη και μπλε γραμμή)
Η φάση Γ΄ του έργου αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου από Ανθούπολη μέχρι Ανάγυια, είναι μήκους 7 χλμ. με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και το κόστος της υπολογίζεται γύρω στα €90 εκ.. (Δείτε χάρτη πιο κάτω μαζί με Ε' φάση)
Η φάση Δ΄ αφορά επεκτάσεις του περιμετρικού, ανατολικότερα της φάσης Α΄ μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή Γερίου, είναι μήκους 5 χλμ. περίπου, με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται στα €35 εκατ.
Δείτε χάρτη της Δ' Φάσης (Η μαύρη γραμμή δεξιά από τον αυτοκινητόδρομο)
Η φάση Ε΄ αφορά επέκταση δυτικότερα της φάσης Γ΄ μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Κοκκινοτριμιθιάς-Τροόδους, είναι μήκους 4,5 χλμ., με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται σε €55 εκατ.
Δείτε χάρτη με την Γ' φάση (πράσινη γραμμή) και την Ε' φάση (μαύρη γραμμή)
32 χιλιόμετρα συνολικά
Με την ολοκλήρωση του ο Περιμετρικός θα συνδέσει περιφερειακά τους κύριους ακτινωτούς δρόμους Λευκωσίας – Λεμεσού( Α1), Λευκωσίας – Κοκκινοτριμιθιάς (Α9) και τον προτεινόμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου. Αποτελείται από οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 32 χλμ. περίπου, στο οποίο περιλαμβάνεται και τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου μήκους 7 χλμ., καθώς και πέραν των 25 χλμ. οδικού δικτύου δρόμων πρωταρχικής σημασίας και δρόμων του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που συνδέονται με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Θα λειτουργεί ως ένας δακτύλιος, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αποσυμφόρηση των αστικών δρόμων της πρωτεύουσας.
Παναγιώτης Ευριπίδου