TAKATA: Όσοι οδηγοί δεν ανταποκρίθηκαν θα χάνουν το MOT τους
- Τι δηλώνει επίσης για τη διαμάχη με τους εισαγωγείς ηλεκτρονικών οχημάτων
Γράφουν: Γ. Μιχαηλίδης - Λ. Χρίστου
Έντονη ανησυχία επικρατεί στο Υπουργείο Μεταφορών και γενικότερα στην κυβέρνηση, από το γεγονός ότι η αντικατάσταση των επικίνδυνων αερόσακων Τακάτα, που φέρουν περίπου 80 χιλ. οχήματα, γίνεται με ρυθμούς χελώνας, λόγω της περιορισμένης ανταπόκρισης των επηρεαζόμενων οδηγών.
Ο Αλέξης Βαφεάδης, Υπουργός Μεταφορών, δεν κρύβει τη μεγάλη του αγωνία για την κατάσταση αυτή και δηλώνει στην OffsiteNews ότι το αρμόδιο Υπουργείο ενδεχομένως να προχωρήσει σε πιό αυστηρά μέτρα, “για να μην συνεχίσουν χιλιάδες οδηγοί να μεταφέρουν καθημερινά τον κίνδυνο στα οχήματα τους”, όπως χαρακτηριστικά είπε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), εκκρεμούν σήμερα 51.000 ανακλήσεις από τις συνολικά 82.000 που είχαν εντοπιστεί τον περασμένο Φεβρουάριο.
Σημειώνεται ότι 8.080 οχήματα δεν θα προσέλθουν για ανάκληση αφού: Σχεδόν 2.500 έχουν διαγραφεί και άλλα 5.580 είναι διαλυμένα ή ακινητοποιημένα.
Η επικαιροποίηση των στοιχείων, σύμφωνα με τον Βαφεάδη, προγραμματίζεται να γίνει εντός Μαΐου.
Απηύθυνε δραματική έκκληση προς όλους τους ενδιαφερόμενους οδηγούς να προσέλθουν στα καθορισμένα συνεργεία των διανομέων και να αντικαταστήσουν τους αερόσακους των οχημάτων τους που είναι εκ των πραγμάτων, όπως υπέδειξε, “φοβερά επικίνδυνοι”.
Λήψη αυστηρών μέτρων - Αυτόματη ακύρωση του ΜΟΤ
Κληθείς να απαντήσει κατά πόσο το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με τον ΤΟΜ, θα πρέπει να λάβουν ενδεχομένως πιό αυστηρά μέτρα για υποχρεωθούν όσοι δεν έχουν αντικαταστήσει τους αερόσακους, να το πράξουν ο κ. Βαφεάδης ήταν σαφής:
“Υπάρχουν σκέψεις να χρησιμοποιήσουμε ως ύστατο μέτρο πίεσης την ενεργοποίηση του αυτόματου αποκλεισμού οχημάτων με την αφαίρεση του πιστοποιητικού καταλληλότητας, είτε το διαθέτουν, είτε όχι”.
Διευκρίνισε ότι το μέτρο αυτό, εάν και εφόσον εφαρμοστεί, δεν θα ισχύσει για όσους οδηγούς έχουν εγγραφεί και αναμένουν στην ουρά για την τεχνική ολοκλήρωση της αντικατάστασης των αερόσακων Τακάτα.
“Δεν είναι αυτοσκοπός η επιβολή κύρωσης. Η ουσία στην προκειμένη περίπτωση είναι να διασφαλιστεί η ασφάλεια και υγεία των οδηγών και των επιβατών σε οχήματα με επικίνδυνους αερόσακους” επεσήμανε ο Υπ. Μεταφορών.
Ο Υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο στόχο που έχει τεθεί και υπενθύμισε ότι μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα πρέπει να αντικατασταθούν όλοι οι αεροσάκοι Τακάτα.
“Εμείς λέμε ότι θα πρέπει οι πολίτες να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία, να μην αφήσουν άλλο χρόνο χαμένο. Οι διανομείς έχουν προμηθευτεί με επαρκή ανταλλακτικά” είπε ακόμη ο Αλ. Βαφεάδης.
Η επικινδυνότητα των αερόσακων Takata εστιάζεται στο γεγονός ότι σε περίπτωση ενεργοποίησης τους, η πίεση που προκαλείται στο μεταλλικό κουτί του αερίου έχει ως αποτέλεσμα θραύσματα από το συγκεκριμένο κουτί να εκσφενδονίζονται στην καμπίνα των επιβατών με αποτέλεσμα στις πλείστες των περιπτώσεων να προκύψουν σοβαροί τραυματισμοί ακομη και θανάσιμοι.