Takata: Σήμερα το διάταγμα για 82.000 οδηγούς - Κατ'εξαίρεση βεβαιώσεις από ΤΟΜ
>>> ΝΕΟΤΕΡΟ: Τρία διατάγματα ακινητοποιούν 276 οχήματα <<<
Αγωνία για τα διατάγματα που αφορούν τις ανακλήσεις έως και 82.000 οχημάτων με αερόσακους Takata βρίσκεται αντίστοιχος αριθμός οδηγών. Μεθαύριο Δευτέρα 03 Φεβρουαρίου 2025 θα εκδοθούν τα 4 διατάγματα για τις ανακλήσεις οχημάτων και αναμένεται να ξεκαθαρίσει η κατάσταση. Ένα από τα διατάγματα θα αφορά τους αερόσακους.
>>>>Υπό ανάκληση ως 84.000 οχήματα με αερόσακους TAKATA<<<<
Ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης σε χθεσινές του δηλώσεις έδωσε τη γραμμή της πολιτικής που θα ακολουθηθεί με τα διατάγματα αποκαλύπτοντας ότι δεν θα είναι μόνο ένα αφού θα καλύπτουν δυο θέματα: Πρώτο: Thν αποκατάσταση της αλυσίδας ενημέρωσης του κοινού. Δεύτερο: Tη διαδικασία της ανάκλησης. Oι ανακλήσεις θα αφορούν όλων των ειδών τις ανακλήσεις και όχι μόνο για τους προβληματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ.
Κατ ‘εξαίρεση βεβαιώσεις
Όπως πληροφορούμαστε, στο διάταγμα για τους TAKATA θα υπάρχει και πρόνοια για κατ’εξαίρεση βεβαιώσεις από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για όσους ιδιοκτήτες οχημάτων δεν εξασφαλίσουν από τους αντιπροσώπους τη βεβαίωση για ανάκληση του οχήματός τους. Σημειώνεται ότι χωρίς αυτή τη βεβαίωση δεν θα μπορούν να περάσουν τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο οχημάτων ΜΟΤ.
Στις δηλώσεις του ο κ. Βαφεάδης τόνισε τα άλλα διατάγματα θα αφορούν τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Ο Υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι υπάρχουν ανακλήσεις που αφορούν την ταπετσαρία, που αφορούν το καθρεφτάκι του οδηγού, που αφορούν το χερούλι της πόρτας. Έχει πάρα πολλών ειδών ανακλήσεις, οπότε δεν μπορεί να είναι μια προσέγγιση για όλες τις ανακλήσεις».
Κάποια θα ακινητοποιηθούν
Ο κ. Βαφεάδης τόνισε ότι «Οποιαδήποτε οχήματα έχουν οδηγία από τον κατασκευαστή να ακινητοποιηθούν πρέπει να κινητοποιηθούν.Θεωρούμε πάρα πολύ σημαντική την αποτίμηση κινδύνου που κάνει ο κατασκευαστής».
Ανέφερε ότι «υπάρχουν περιπτώσεις που ο κατασκευαστής αποτιμά τον κίνδυνο και ενημερώνει τον ιδιοκτήτη να ακινητοποιήσει το όχημα του».Σε τέτοιες περιπτώσεις το όχημα θα πρέπει να ακινητοποιείται». «Αναλόγως με το τι λέει ο κατασκευαστής θα είναι και η οδηγία του ΤΟΜ προς τους ιδιοκτήτες», σημείωσε.
O Υπουργός Μεταφορών είπε στο ΚΥΠΕ ότι ζήτησε από το ΤΟΜ να επισκεφθούν τις κατασκευάστριες εταιρείες, οι οποίες «έχουν οχήματα τα οποία επηρεάζονται που ανακλήσεις, με στόχο να διευθετηθούν τα θέματα που προκύπτουν από την ανάκληση».
«Προτεραιότητα θα δοθεί στις εταιρείες, οι οποίες δεν εντάσσουν στη βάση δεδομένων τους, τα οχήματα που εισάγονται από τρίτες χώρες», πρόσθεσε. «Μας ενδιαφέρει να ενημερώνονται οι πολίτες ότι έχουν προς ανάκληση τα οχήματά τους», σημείωσε.
Ανέφερε ότι κάποιες εταιρείες ενημερώνουν ήδη τους ιδιοκτήτες οχημάτων προς ανάκληση, όποτε δεν χρειάζεται το ΤΟΜ να επισκεφθεί αυτές τις εταιρείες.
Ο κ. Βαφεάδης εξήγησε πως δεν χρειάζεται να επισκεφτούν για παράδειγμα την Ιαπωνία, διότι οι κατασκευάστριες εταιρείες από τρίτες χώρες εκπροσωπούνται επίσημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Θα ακολουθηθούν οι γνωματεύσεις
Μιλώντας εξάλλου στην OffsiteNews ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης ανέφερε ότι αναμένονται οι γνωματεύσεις οι οποίες θα ακολουθηθούν κατά γράμμα (μέχρι την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025 δεν κατατέθηκαν ακόμα στο Υπουργείο Μεταφορών).
Ζητούν εθνικό σχέδιο προστασίας των οδηγών
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης μιλώντας στην OffsiteNews ανέφερε ότι «τα κόμματα ζήτησαν όπως ετοιμαστεί εθνικό σχέδιο προστασίας των ιδιοκτητών υπό ανάκληση οχημάτων». Κληθείς από την OffsiteNews ο Υπουργός Μεταφορών να σχολιάσει τη δήλωση Χατζηγιάννη είπε ότι «ψάχνουμε τις λύσεις μέσω και των δισταγμάτων».
Έντονη δυσαρέσκεια από Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων
Με ανακοίνωση του, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων (ΣΕΜΗΟ) εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία του για τις κυοφορούμενες εξελίξεις σχετικά με το θέμα των ανακλήσεων στα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση και προειδοποιεί ότι οι εισαγωγείς δεν θα αποδεχθούν ευθύνες που δεν τους αναλογούν.
Η ανακοίνωση του ΣΕΜΗΟ:
Βλέποντας τις τελευταίες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της Βουλής για να μεταφέρουν, παράνομα και παράτυπα, στους επίσημους εισαγωγείς - διανομείς αυτοκινήτων όλη την ευθύνη για τα όποια προβλήματα θα δημιουργηθούν στο θέμα των ανακλήσεων, ειδικά αναφορικά με οχήματα που εισήχθησαν μαζικά ως μεταχειρισμένα χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση, ο ΣΕΜΗΟ ξεκαθαρίζει ότι τα μέλη του δεν πρόκειται να αναλάβουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν.
Η μόνη λύση για να ξεκαθαρίσει το θολό σκηνικό γύρω από το θέμα των ανακλήσεων είναι να υιοθετηθεί και εφαρμοστεί ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός (ΕΕ) 2018/858, ο οποίος καθορίζει ευθαρσώς ποιος είναι υπεύθυνος για τη συμμόρφωση οχημάτων με Ευρωπαϊκές προδιάγραφες και θέματα ασφάλειας, να προβαίνει στις ανακλήσεις, ως και τις ευθύνες και υποχρεώσεις γενικότερα του κάθε προσώπου (εμπορευόμενου ή μη) ως και των αρμόδιων αρχών, για κάθε όχημα που για πρώτη φορά εισάγεται στην Κύπρο και τίθεται στην κυκλοφορία.
Ο ΣΕΜΗΟ δεν πρόκειται να αποδεχθεί την οποιαδήποτε προσπάθεια μετακύλισης ή επίρριψης ευθυνών στα μέλη του, ενώ επιφυλάσσει τα νόμιμα δικαιώματα του (καθώς και των μελών του) σε περίπτωση που υλοποιηθούν οι απαράδεκτες προθέσεις ορισμένων, συμπεριλαμβανομένων δυσφημιστικών ανακοινώσεων που διασύρουν τα μέλη του.
Ο ΣΕΜΗΟ, που κατά τη διάρκεια όλων των συναντήσεων του με τους αρμόδιους φορείς (κυβέρνηση, Βουλή, ΤΟΜ) καθώς και των δημοσίων παρεμβάσεων του επέδειξε εποικοδομητικό πνεύμα για να βρεθούν νομότυπες και οριστικές λύσεις στο όλο πρόβλημα, προειδοποιεί ξανά ότι οι μεθοδεύσεις που προωθούνται δεν θα επιλύσουν τα διαφαινόμενα προβλήματα, αλλά θα τα οξύνουν.
Για το λόγο αυτό, καλεί την κυβέρνηση, τη Βουλή και τη Γενική Εισαγγελία να εστιάσουν στην πλήρη εναρμόνιση της νομοθεσίας με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και την ορθή εφαρμογή τους, με αυστηρή τήρηση των προνοιών του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, ώστε να εξέλθουμε από το αδιέξοδο και κενά ασφάλειας, που δημιουργήθηκαν από την μαζική εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων που προορίζονταν για αγορές τρίτων χωρών, δηλαδή χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση, με όλες της αρνητικές συνέπειες και επιπτώσεις για τους ανυποψίαστες πολίτες – συνέπειες και επιπτώσεις που για χρόνια τώρα προειδοποιούμε, και τώρα διαφάνηκαν.
Γιώργος Μιχαηλίδης