18.000 μαθητές χρησιμοποιούν σχολικά λεωφορεία – Θέλουν να τους αυξήσουν στις 20.000
Μέτρα για μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης με αφορμή και το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο προχώρησε η Κυβέρνηση με συγκεκριμένες αποφάσεις, λόγω και του γεγονότος ότι αυξάνονται κατά 60.000 οι διαδρομές στο οδικό δίκτυο. Σημαντικά στοιχεία είναι και τα δεδομένα ότι μέχρι σήμερα, 18.000 μαθητές χρησιμοποιούν σχολικά λεωφορεία, ενώ στόχος μέσω της μείωσης στα κόμιστρα, είναι να αυξηθούν κατά 10%, δηλαδή οι μαθητές που χρησιμοποιούν σχολικά λεωφορεία να φθάσουν τις 20.000.
Μία λύση για μείωση του κυκλοφοριακού στα σχολεία που έλαβε η Κυβέρνηση, ήταν η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος «Door to Door», με τον Υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη να επαναλαμβάνει στην OffsiteNews ότι, το εν λόγω πρόγραμμα δεν «αγκαλιάστηκε» στα αστικά κέντρα, ενώ στην ύπαιθρο η ανταπόκριση των μαθητών και των γονέων ήταν θετική.
Ο κ. Βαφέαδης εξήγησε ότι το «Door to Door» εφαρμόστηκε αρχικά στον Δήμο Στροβόλου, μία πυκνοκατοικημένη περιοχή που αφορούσε 800 υποψήφια παιδιά, σημειώνοντας πώς πέρυσι εξυπηρετήθηκαν μόλις 50 μαθητές κατά το πρωινό δρομολόγιο και 60 μαθητές κατά το μεσημεριανό δρομολόγιο. Ο Υπουργός σημείωσε το πολύ υψηλό κόστος αλλά και τη χαμηλή ανταπόκριση, προσθέτοντας και το γεγονός ότι τώρα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα ως προς την εξεύρεση οδηγών σε συνάρτηση με τις νέες υπηρεσίες που δημιουργούνται.
Να τονιστεί ωστόσο ότι, σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, ενώ είχε ανακοινωθεί ότι το πρόγραμμα «Door to Door» θα σταματούσε στον Στρόβολο, εν τέλει αποφασίστηκε να δοθεί ακόμη μία ευκαιρία για να δείξει κατά πόσο θα υπάρξει και άλλο ενδιαφέρον στις αστικές περιοχές.
Αυξημένη ζήτηση στην ύπαιθρο – Τα οφέλη που παρέχει
«Στην ύπαιθρο όπου υπάρχει ζήτηση, εμείς το εξυπηρετούμε, νοουμένου ότι θα βρούμε τον οδηγό. Σε μικρές κοινότητες, βρίσκεις κάτοικο που έχει δίπλωμα οδηγού λεωφορείου. Εάν είναι διατεθειμένος να συνεργαστεί με το κοινοτικό συμβούλιο, τότε το προχωράμε. Μία διαδρομή το πρωί και μία το μεσημέρι. Αρκετοί κάτοικοι στην ύπαιθρο είναι αυτοεργοδοτούμενοι, έτσι τους δίνεται η δυνατότητα να εξυπηρετούνται και να έχουν ένα έξτρα εισόδημα. Όποτε βρίσκουμε τέτοια δυνατότητα την εξυπηρετούμε», εξήγησε ο Υπουργός Μεταφορών.
>>> Διαβάστε επίσης - Νέα σχολική χρονιά με 25 σχολεία εργοτάξια <<<
Παράλληλα, ο κ. Βαφεάδης πρόσθεσε ότι στην ύπαιθρο το πρόγραμμα Door to Door, επιλύει και άλλα προβλήματα. Ανέφερε για παράδειγμα ότι, εάν σε ένα χωριό υπάρχουν 10 παιδιά, τότε δεν ανοίγει το σχολείο ή φέρνουν έναν δάσκαλο για όλες τις τάξεις. Όμως, εάν από ένα χωριό μεταφερθούν σε άλλο χωριό με 16 παιδιά ακόμη 14 παιδιά, τότε γίνεται ένα κανονικό σχολείο με 30 παιδιά με αποτέλεσμα «την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της υπαίθρου και της βοήθειας αυτά τα χωριά να παραμείνουν ζωντανά».
Ο στόχος με τη μείωση στα κόμιστρα
Αναφορικά με την απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση στα κόμιστρα, από 200 ευρώ σε 30 ευρώ ετησίως, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι η απόφαση αυτή, εκτός του ότι βοηθάει οικονομικά πολλές οικογένειες, στόχο έχει τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στα σχολεία.
«Με τη μείωση του κομίστρου, στοχεύσαμε στην αύξηση γύρω στο 10% από επιβατική κίνηση σε μαθητές. 18.000 μαθητές χρησιμοποιούν τα λεωφορεία παγκύπρια. Αν πάρω 2000 μαθητές επιπλέον, σημαίνει ότι μπορώ να αφαιρέσω περίπου 400 οχήματα σε κάθε πόλη, γεγονός που θα έχει αρκετά μεγάλη επίδραση. Ελπίζουμε αυτό το μέτρο να έχει μία αισθητή επίδραση στη συμφόρηση, ξεκινώντας από την πρώτη μέρα του σχολείου», εξήγησε ο κ. Βαφεάδης.
Αναλυτικά η απόφαση για τη μείωση στα κόμιστρα
Ε) Έκπτωση στα κόμιστρα των Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών για μαθητές Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης. Το μέτρο αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το κόστος των ετήσιων κομίστρων για κάθε μαθητή/μαθήτρια να μειωθεί από €200 σε €30 και των μηνιαίων κομίστρων από €10 σε €5. Από το μέτρο θα επωφεληθούν περίπου 20.000 μαθητές/μαθήτριες.
Επισημαίνεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες της Δημοτικής Εκπαίδευσης δεν καταβάλουν κόμιστρα. Το πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται σε ποσό ύψους €1 εκατ. Το μέτρο αυτό αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά, πέραν της προφανούς στήριξης του οικογενειακού προϋπολογισμού, τόσο στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος όσο και στην πράσινη μετάβαση.
Παναγιώτης Ευριπίδου