Αθηνά: Οι 18 αλλαγές για ένα σύγχρονο σχολείο
Προχωρούμε με αλλαγές προς το σύγχρονο σχολείο, αναφέρει τη Δευτέρα η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου σε ανάρτησή της, σημειώνοντας ότι η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση.
>>> Διαβάστε επίσης: Ανοίγει ξανά συζήτηση για τα ωράρια στα σχολεία - Οι προτεραιότητες της Επιτροπής Παιδείας
Η κ. Μιχαηλίδου, σε ανάρτησή της στην πλατφόρμα «Χ», παραθέτει αλλαγές και δράσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν από τη νέα σχολική χρονιά 2024-25.
«Προχωρούμε με αλλαγές προς το σύγχρονο σχολείο. Η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση», αναφέρει η Υπουργός.
Οι αλλαγές, σύμφωνα με αυτά που παραθέτει η κ. Μιχαηλίδου αφορούν σε περιορισμό στην αναγκαία ύλη, αύξηση των ολοήμερων σχολείων, στην αύξηση συνοδών για παιδιά με ειδικές ανάγκες, έμφαση την προσχολική εκπαίδευση, εισαγωγή νέων θεμάτων όπως χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός, συμβουλευτική και επαγγελματική αγωγή από την Στ΄ Δημοτικού, έμφαση στην καλλιέργεια και προώθησης της Ελληνικής γλώσσας, έμφαση στις δεξιότητες/ικανότητες, αντί μόνο στη γνώση και έμφαση στη διαμορφωτική αξιολόγηση του μαθητή.
Περιλαμβάνεται επίσης η ενδυνάμωση προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας και της παραβατικότητας, και πιλοτικό πρόγραμμα εναλλακτικής φοίτησης μαθητών με ακραία παραβατική συμπεριφορά.
Οι δράσεις αφορούν επίσης σε έναρξη διαλόγου για τη νομοθεσία ειδικής/ενιαίας εκπαίδευσης, ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης, έναρξη διάλογου για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών καθώς και για τον κατάλογο διοριστέων, αυτονόμηση της σχολικής μονάδας, αύξηση φρούρησης σχολείων με επιτηρητές ασφαλείας και κάμερες, σταδιακή εγκατάσταση κλιματιστικών, και προώθηση στρατηγικού πλάνου για την Ανώτερη Εκπαίδευση.
Σε σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου, ανακοινώθηκαν οι πιο κάτω δράσεις/πολιτικές που θα εφαρμοστούν τη σχολική χρονιά 2024-2025:
1. Επέκταση της δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης από την ηλικία των 4 χρονών,
με επέκταση από φέτος του ορίου ηλικίας κατά δύο μήνες.
2. Αύξηση του αριθμού των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων κατά 30 και επέκταση
του χρόνου λειτουργίας τους τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
3. Ένταξη του θεσμού των STEM σε αριθμό Προαιρετικών Δημοτικών Σχολείων.
4. Επικαιροποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων σε όλα τα μαθήματα και όλες τις
τάξεις, ώστε να επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός του περιεχομένου όλων των μαθημάτων.
5. Αύξηση των συνολικών διαθέσιμων πόρων σε εκπαιδευτικούς για κάλυψη των
αναγκών των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία για διδασκαλία της ελληνικής
γλώσσας τόσο στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ+, όσο και στα
υπόλοιπα σχολεία.
6. Επέκταση σε περισσότερα σχολεία του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας
λειτουργικού αλφαβητισμού.
7. Συνέχιση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας στο
νηπιαγωγείο σε δημόσια νηπιαγωγεία με την τοποθέτηση δεύτερης νηπιαγωγού στην
τάξη.
8. Έναρξη λειτουργίας του συγχρηματοδοτούμενου έργου eΔΕΑ (ηλεκτρονική
Διοίκηση Εκπαίδευσης και Αγωγής) με την εφαρμογή και λειτουργία του
Συστήματος Σχολικής Διαχείρισης και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου,
που έχει ως στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολείων και του
εκπαιδευτικού συστήματος.
9. Αποστολή για αξιοποίηση στα νηπιαγωγεία του υλικού (έντυπου, διαδραστικού,
οπτικοακουστικού) το οποίο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Μαθαίνω
ελληνικά στο νηπιαγωγείο: Υποστήριξη νηπιαγωγών και υπηκόων τρίτων χωρών»
που χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης
(Τ.Α.Μ.Ε.).
10. Έναρξη του έργου «Ελληνικά στο δημοτικό: Υποστήριξη εκπαιδευτικών και
υπηκόων τρίτων χωρών», το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Τ.Α.Μ.Ε. για
δημιουργία επιπρόσθετου υποστηρικτικού υλικού για διδασκαλία στα παιδιά με
μεταναστευτική βιογραφία.
11. Διαμόρφωση καθοδηγητικού πλαισίου για ανάπτυξη και υλοποίηση του Ενιαίου
Σχεδίου Βελτίωσης για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως μέρους της
αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
12. Σημαντική αύξηση των μόνιμων οργανικών θέσεων στη Δημοτική, Προδημοτική και
Ειδική Εκπαίδευση.
13. Επέκταση του Υπεύθυνου Τμήματος στις τάξεις Δ ́ και Ε ́, ολοκληρώνοντας έτσι σε
όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου τον συγκεκριμένο θεσμό.
14. Περαιτέρω ενίσχυση του διοικητικού χρόνου των Διευθυντών/ριών.
15. Αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για
διαφοροποίηση και ειδική εκπαίδευση και σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
16. Σημαντική αύξηση των θέσεων των σχολικών βοηθών/συνοδών και συστηματική
επιμόρφωσή τους.
17. Λήψη μέτρων για πρόληψη, έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση σε θέματα βίας και
παραβατικότητας, μέσω της θεσμοθέτησης σειράς παιδαγωγικών μέτρων.
18. Διεξαγωγή της πιλοτικής φάσης της διεθνούς έρευνας PIRLS (Progress in
International Reading Literacy Study).
ΚΥΠΕ