Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Διαδικτυακή ενημέρωση σχολικών συνεργατών της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης

Offsite Team
- 16.12.2024

Διαδικτυακή ενημέρωση σχολικών συνεργατών της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης

Διαδικτυακή ενημέρωση των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων της Ομάδας Άμεσης...

Διαδικτυακή ενημέρωση των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ), η πρώτη για την τρέχουσα σχολική χρονιά, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2024.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η ενημέρωση επικεντρώθηκε σε θέματα που άπτονται του ρόλου και των καθηκόντων των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων, πρακτικών διαχείρισης δυσκολιών συμπεριφοράς, καθώς και παραδειγμάτων εναλλακτικών δραστηριοτήτων για στήριξη μαθητών/ριών στο πλαίσιο του Εναλλακτικού Προγράμματος φοίτησης της ΟΑΠ.

Την ενημέρωση παρακολούθησαν πέραν των 100 Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης.

Η ενημέρωση άρχισε με τον χαιρετισμό και την παρέμβαση της Δρος Ειρήνης Παρασκευά Ροδοσθένους, Γενικής Συντονίστριας ΟΑΠ.

Η Δρ Ροδοσθένους σημείωσε ότι η συμβολή του/της Σχολικού/ής Συνεργάτη/ιδας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για ουσιαστική και θετική αλλαγή των μαθητών/ριών που εντάσσονται στο Εναλλακτικό Πρόγραμμα φοίτησης της ΟΑΠ.

Τόνισε μεταξύ άλλων ότι, οι Σχολικοί/ές Συνεργάτες/ιδες σε συνεργασία με το σχολείο  μπορούν και επιβάλλεται να αποτελέσουν το αναγκαίο πλαίσιο υποστήριξης για την ενδυνάμωση και ενίσχυση μαθητών/ριών για τους οποίους/ες οι σχολικές μονάδες αιτούνται της παρέμβασης της ΟΑΠ.

Ακολούθησαν παρεμβάσεις/παρουσιάσεις από τις λειτουργούς  ΟΑΠ, Δρα Γιώτα Λαμπριανού, Στέλλα Χριστοφόρου και Δρα Ανδρονίκη Αντωνίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στο πλαίσιο των παρεμβάσεων επεξηγήθηκε αναλυτικά ο ρόλος της ΟΑΠ και των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων σε θέματα διαχείρισης και αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και παραβατικότητας.

Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ότι «Όραμα της υπηρεσίας είναι η αντιμετώπιση και αποτελεσματική διαχείριση τέτοιων φαινομένων, ούτως ώστε τα σχολεία της Κύπρου να καταστούν χώροι μάθησης, χαράς και δημιουργικότητας, στους οποίους όλοι/ες οι μαθητές/μαθήτριες θα φοιτούν με ασφάλεια».

Επισημάνθηκε ότι η αξιοποίηση των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων μπορεί να επηρεάσει θετικά, να διαφοροποιήσει και να εξομαλύνει αρνητικές στάσεις και δυσλειτουργικές συμπεριφορές, συμβάλλοντας στην υιοθέτηση κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών από μέρους των μαθητών/ριών που στηρίζονται. Επιπρόσθετα, σημειώθηκε ότι με τη συμβολή του/της Σχολικού/ής Συνεργάτη/ιδας καθίσταται εφικτή η εφαρμογή εξατομικευμένου Εναλλακτικού Προγράμματος στη βάση των ιδιαίτερων αναγκών κάθε μαθητή/μαθήτριας που στηρίζεται.

Τονίστηκε εμφατικά ότι για την επιτυχία του Εναλλακτικού Προγράμματος και την επίτευξη των στόχων του απαιτείται αγαστή συνεργασία, συνυπευθυνότητα και ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ Σχολείου και Σχολικού/ής Συνεργάτη/ιδας. 

Η διαδικτυακή ενημέρωση ολοκληρώθηκε με παρουσίαση παραδειγμάτων εναλλακτικών δημιουργικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν με επιτυχία στο πλαίσιο Εναλλακτικών Προγραμμάτων φοίτησης.

Σημειώνεται ότι η ΟΑΠ προγραμματίζει επιπλέον ενημερωτικές και επιμορφωτικές δράσεις για τους/τις Σχολικούς/ές Συνεργάτες/ιδες της σε κατοπινό χρόνο, εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

0
Home