ΔΗ.ΚΙ. καθηγητών: Μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία να διδάσκονται κουλτούρα
Γράφει: Νεκταρία Χατζηχριστοδούλου
Τάξεις υπoδoχής εκτός σxoλικών μονάδων για τους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία πριν την ένταξη τους στην κανονική φοίτηση ζητά η ΔΗ.ΚΙ καθηγητών ούτως ώστε η μάθηση να τους γίνει πιο αποτελεσματική αλλά συνάμα και η ένταξη τους στην κουλτούρα, τα ήθη και τα έθιμα του νησιού μας. Μάλιστα μιλώντας στην OffsiteNews ο Αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ και Εκπρόσωπος της ΔΗ.ΚΙ καθηγητών, Ανδρέας Μαυράτσας, ανέφερε πως το πρόγραμμα όπως εφαρμόζεται σήμερα, δεν εξυπηρετεί καθόλου τους συγκεκριμένους μαθητές και ταυτόχρονα δημιουργεί προβλήματα.
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε στην ιστοσελίδα μας ο κ. Μαυράτσας, το πρόγραμμα των μεταβατικών τάξεων δεν βοηθά νεοεισερχόμενους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία να ενταχθούν με ομαλό τρόπο στη σχολική κοινότητα καθώς λόγω της μη γνώσης Ελληνικών και της διαφορετικής κουλτούρας δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές τους. Αποτέλεσμα αυτού πολλές φορές να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, προστριβές καθώς επίσης και να αναπτύσσονται παραβατικές συμπεριφορές οι οποίες κάποιες φορές φτάνουν στα άκρα.
«Δεν υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ των νεοεισερχόμενων μαθητών και των μαθητών που φοιτούν κανονικά στο σχολείο, πολλές φορές επειδή δεν γνωρίζουν Ελληνικά οι νεοεισερχόμενοι μαθητές νομίζουν ότι τους κοροϊδεύουν οι υπόλοιποι, ή λόγω διαφορετικής κουλτούρας να δυσκολεύονται να κάνουν παρέα με τα υπόλοιπα παιδιά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυράτσας.
Πρόσθεσε δε πως πολλές φορές τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία καταλήγουν να απομονώνονται καθώς μπαίνουν στην ίδια τάξη με μαθητές οι οποίοι είναι πολύ μικρότεροι τους χωρίς να υπάρχουν κοινά ενδιαφέροντα.
Η λύση που προτείνεται για ομαλή ένταξη των παιδιών αυτών στα σχολεία είναι τον πρώτο καιρό να παρακολουθούν μαθήματα μόνοι τους στα Κρατικά Ινστιτούτα. Εκεί εκτός από την τέχνη, την πληροφορική, την μουσική και την γυμναστική και την αγωγή υγείας που ήδη διδάσκονται και είναι σημαντικά, να δίνεται περισσότερο βάθος στα Ελληνικά αλλά και να γίνονται επιπρόσθετα μαθήματα κουλτούρας.
«Όταν μάθουν λίγα Ελληνικά κάποια στοιχειώδη πράγματα για την κουλτούρα τότε να ενταχθούν στις κανονικές αίθουσες», ανέφερε ο κ. Μαυράτσας. «Θεωρούμε ότι η ομαλή ένταξη των παιδιών αυτών στα σχολεία προϋποθέτει την πολύ καλή γνώση της Ελληνικής γλώσσας η οποία θα επιβεβαιώνεται με πιστοποιητικό ελληνομάθειας», κατέληξε.