Ειδική Εκπαίδευση: Εκ βάθρων μεταρρύθμιση με 9 σημεία
Με στόχο τον Σεπτέμβριο του 2024 να εφαρμοστούν τα πρώτα μέτρα βελτίωσης και μετάβασης προς την Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, η Αθηνά Μιχαηλίδου πραγματοποιεί καθημερινές συναντήσεις στο υπουργείο Παιδείας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Οργανώσεις ΑμεΑ, κόμματα, εκπαιδευτικοί, γονείς, άτομα τα οποία ειδικεύονται στην Ειδική Εκπαίδευση και πολλοί άλλοι βρίσκονται στη λίστα της Αθηνάς Μιχαηλίδου για να περάσουν την πύλη του υπουργείου Παιδείας, να συζητήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις για τον εκσυγχρονισμό της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Από τις 24 Οκτωβρίου όπου και ξεκίνησε ο διάλογος μέχρι και το τέλος Δεκεμβρίου η υπουργός Παιδείας θα συναντήσει και θα συζητήσει με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς τα προβλήματα που καταγράφονται στην Ειδική Εκπαίδευσης. Όπως πληροφορείται η OffsiteNews, ήδη έχουν κατατεθεί γραπτώς εισηγήσεις προς την υπουργό Παιδείας η οποία μετά το τέλος τους διαλόγου μαζί με τους συνεργάτες της θα προχωρήσει στην κωδικοποίηση τους.
Βάσει και των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, αφού κωδικοποιηθούν οι εισηγήσεις, θα εντοπιστούν τυχόν συγκλίσεις και αποκλίσεις. Στη συνέχεια θα γίνει συζήτηση των προτάσεων της Αρμόδιας Αρχής και θα ληφθεί η πολιτική απόφαση. Αφού ληφθούν αποφάσεις τότε θα υπάρξουν εισηγήσεις για τυχόν αλλαγές στη νομοθεσία.
Ο στόχος που τέθηκε είναι όπως τον Μάιο του 2024 το υπουργείο Παιδείας να έχει πλήρη εικόνα για τη νομοθεσία και από τον Σεπτέμβριο να εφαρμοστούν οι αλλαγές της πρώτης φάσης.
Τα 9 βασικά σημεία
Τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, όσο και η ίδια η υπουργός Παιδείας τόνισαν πως αμετάθετος στόχος είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς αποκλεισμούς.
Στο πλαίσιο του διαλόγου θα τεθούν προς εξέταση 9 βασικά σημεία τα οποία είναι τα εξής:
• H διαδικασία εντοπισμού και αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες
• Η διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης, τα προσόντα και καθήκοντα των σχολικών βοηθών/συνοδών
• Η άμεση παροχή τεχνολογικών και άλλων μέσων για την πρόσβαση των παιδιών στα αναλυτικά προγράμματα
• Η πρώιμη παρέμβαση και στήριξη των παιδιών με αναπηρίες
• Οι εύλογες προσαρμογές (έγκαιρη λήψη απόφασης και άμεση υλοποίηση)
• Η εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρίες
• Η παροχή απολυτηρίου ή πιστοποιητικού φοίτησης και η σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας,
• Η διυπουργική συνεργασία και η εμπλοκή επαγγελματιών, για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους,
• Η στήριξη πολυεπίπεδα των ατόμων που συμπληρώνουν το 21ο έτος της ηλικίας τους και χρειάζονται φροντίδα.
Παράλληλα έχει αποφασιστεί να δοθεί προτεραιότητα:
• στην βελτίωση των διαδικασιών στην οποία περιλαμβάνεται οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί και τα καλοκαιρινά σχολεία και
• στη στήριξη των εκπαιδευτικών στην οποία περιλαμβάνεται η ετοιμασία υλικού που θα ενθαρρύνει τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Καταληκτικά σημειώνεται ότι άπαντες στο υπουργείο Παιδείας δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και στη σημασία της συνεργασίας με συναρμόδια Υπουργεία, Υφυπουργεία και Υπηρεσίες για μια πιο ολιστική αντιμετώπιση του θέματος και επίτευξης του στόχου της μετάβαση από την Ειδική στην Ενιαία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση.