«Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται όπως πριν από 50 χρόνια»
- Εδώ και 50 σχεδόν χρόνια το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου τους παραμένει αναλλοίωτο
- Περιμένουμε την ερχόμενη εβδομάδα, απόψεις ξανά από όλους για αξιολόγηση εκπαιδευτικού
- Δέν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί που μπορούν ή που θέλουν να γίνουν ηγέτες της σχολικής μονάδας
- Εάν καταργηθεί ο κατάλογος διοριστέων και δεν πάρουμε άλλες παράλληλες αποφάσεις δεν θα έχουμε ένα αρκετό αριθμό εκπαιδευτικών να διορίσουμε
- Σε συνεργασία με Νομική Υπηρεσία η απόφαση για κατάλογο διοριστέων
- Θα έχουμε ένα αρκετό μεγάλο αριθμό σχολείων, αυτόν τον Μάιο, Ιούνιο που θα λειτουργήσουν με κλιματιστικά.
- Προτεραιότητα στα Λύκεια που λειτουργούν ως εξεταστικά κέντρα για τοποθέτηση κλιματιστικών
- Διπλασιάσαμε τα κονδύλια για τις υποδομές και για τις επεκτάσεις κτιρίων
- Ενώ είμαστε ένα δαπανηρό εκπαιδευτικό σύστημα έχουμε πολύ χαμηλά μαθησιακά αποτελέσματα
- Πάρα πολλές προοπτικές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Στόχος μας να την στηρίξουμε
- Αναφορές Δημήτρη Ταλιαδώρου - Αντί υπόνοιες ας γίνει καταγγελία
Συνέντευξη στην Δέσποινα Παντέλα
Συνέντευξη στην OffsiteNews παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου τους, το οποίο παραμένει αναλλοίωτο, ισοπεδωτικό, αναχρονιστικό και άδικο εδώ και 50 χρόνια. Πρόσθεσε ότι η προσπάθεια ξεκίνησε πριν από πέντε μήνες, η οποία συνεχίζεται μέσω διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένονται νέες απόψεις από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.σχετικά με μία προκαταρκατική πρόταση που έχουν δώσει.
Επιπλέον, ανέφερε ότι δεν μπορούν ή δεν επιθυμούν όλοι οι εκπαιδευτικοί να γίνουν ηγέτες σχολικών μονάδων. Σημείωσε, ωστόσο, ότι υπάρχουν εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί της τάξης, στους οποίους πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να παραμένουν στο διδακτικό έργο. Παράλληλα, επεσήμανε ότι αν καταργηθεί ο κατάλογος διοριστέων χωρίς άλλες παράλληλες απόφασεις, δεν θα υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί για διορισμό.
Η Υπουργός ανέφερε επίσης ότι η Νομική Υπηρεσία συνεργάζεται με το Υπουργείο, ώστε να διασφαλιστεί ποιοι υποψήφιοι από τον κατάλογο διοριστέων δικαιούνται προτεραιότητα, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στη στελέχωση των σχολείων.
Αναφορικά με τις υποδομές, σημείωσε ότι ένας μεγάλος αριθμός σχολείων θα διαθέτει κλιματιστικά από τον Μάιο και τον Ιούνιο, με προτεραιότητα στα Λύκεια που λειτουργούν ως εξεταστικά κέντρα. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε επεκτάσεις σχολικών κτιρίων, βελτιώσεις και ανεγέρσεις νέων εγκαταστάσεων, επισημαίνοντας ότι με τη σημερινή διακυβέρνηση τα σχετικά κονδύλια έχουν διπλασιαστεί.
Παρόλο που το εκπαιδευτικό σύστημα είναι δαπανηρό, τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι χαμηλά. Για τον λόγο αυτό, μέσω συγκεκριμένου σχεδιασμού και το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης, στοχεύεται η βελτίωση των αποτελεσμάτων με τον ίδιο προϋπολογισμό.
Την ίδια ώρα σημείωσε πως υπάρχουν πάρα πολλές προοπτικές στην Τεχνική Εκπαίδευση και έχουν ως στόχο να την στηρίξουν, προσθέτοντας μεταξύ άλλων ότι η τεχνική εκπαίδευση σμικρύνει το χάσμα μεταξύ του σχολείου και της αγοράς εργασίας.
Όσον αφορά τις αναφορές που έγιναν στην Επιτροπή Παιδείας,ανέφερε συγκεκριμένα πως οποιοσδήποτε έχει κάτι να καταγγείλει είτε για λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) ή για αξιωματούχους, ή και για βουλευτές, αντί να αφήνει υπόνοιες θα πρέπει να προχωρήσει σε καταγγελίες προς διερεύνηση.
Διαβάστε αυτούσια την συνέντευξη της Yπουργού Παιδείας
- Να ξεκινήσουμε με την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού έργου. Παρουσιάσετε ήδη την πρόταση της στα εμπλεκόμενα μέρη. Που βρισκόμαστε σήμερα; Θα μπορέσει να εφαρμοστεί με την νέα Σχολική χρονιά;
- Να τονίσουμε ότι είναι μια από τις εμβληματικές μας δράσεις, αφού εδώ και 50 σχεδόν χρόνια το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου, παραμένει αναλλοίωτο, ισοπεδωτικό, αναχρονιστικό και άδικο για τους εκπαιδευτικούς, αλλά κυρίως για τους μαθητές/τριες, για αυτό αρχίσαμε μια προσπάθεια, από τον Σεπτέμβρη εδώ και 5 μήνες περίπου, την οποία συνεχίζουμε, μέσα από διάλογο, ανταλλαγή απόψεων με όλους. Ετοιμάσαμε και δώσαμε μια προκαταρκτική πρόταση, περιμένουμε την ερχόμενη εβδομάδα απόψεις από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις. Στη συνέχεια κάνουμε τις αλλαγές μας, χωρίς εκπτώσεις στην επιστημονική πτυχή της πρότασης, αλλά δίνουμε συναινετικές λύσεις, ώστε να έχουμε επικαιροποιημένη πρόταση και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα αναμένουμε την τελική τους θέση. Είναι σημαντικό το ότι δεν έχουμε απεριόριστο χρόνο στην διάθεσή μας γιατί το συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να πάρει τον δρόμο του για να καταλήξει μέσω Υπουργικού Συμβουλίου στην Βουλή για να μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, σταδιακά. Η πρόταση είναι σύγχρονη, εδράζεται σε επιστημονικά κριτήρια και μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακούσει σοβαρές αντιδράσεις ή ανησυχίες επί θέσεων αρχής. Οι ανησυχίες όλων είναι σεβαστές αλλά, όπως γίνεται αντιληπτό, δεν μπορούν να ικανοποιηθούν όλες. Προχωρούμε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συναίνεση ώστε σε βάθος πενταετίας, χωρίς να θυματοποιείται κόσμος, να έχουμε πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος. Η αξιολόγηση είναι αναγκαία για όλους!
- Πρωτοποριακή η πρόταση για δύο ειδών εκπαιδευτικούς : Διοίκησης και εκπαίδευσης (τάξης). Ωστόσο βλέπουμε στην πρόταση να μην είναι καθαρή αυτή η θέση προτείνοντας μετά από κάποια χρόνια εκπαιδευτικοί τάξης να μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις διοίκησης.
-Η πρόταση εδράζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια, αφού αποδεδειγμένα δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί που μπορούν ή που θέλουν να γίνουν ηγέτες της σχολικής μονάδας. Έχουμε εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς της τάξης που πρέπει να τους δώσουμε κίνητρα να παραμένουν στο διδακτικό έργο. Κάποια στιγμή στην καριέρα τους μπορεί να αλλάξουν αυτή την γνώμη, οπόταν δίνουμε διεξόδους, πάντα μέσω δυνατής επιμόρφωσης. Δεν είναι κάτι το οποίο θα είναι μονόδρομος. Τους δίνουμε διεξόδους ανέλιξης.
- Υπάρχουν φωνές από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για μη κατάργηση του καταλόγου διοριστέων το 2027. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου;
- Να πούμε ότι εδώ και πολλά χρόνια, είναι γνωστή η νομοθεσία. Η νομοθεσία προβλέπει ότι το 2027 καταργείται ο κατάλογος διοριστέων. Εάν όμως καταργηθεί και δεν ληφθούν μέτρα, αν δεν προωθήσουμε άλλες παράλληλες αποφάσεις, δεν θα έχουμε αρκετό αριθμό εκπαιδευτικών να διορίσουμε με βάση τις ανάγκες μας, για αυτό δουλεύουμε επισταμένα τον τελευταίο χρόνο, σε συνεργασία με την Νομική Υπηρεσία ώστε να ξέρουμε, πώς προχωρούμε νομότυπα, ποιοι άνθρωποι δικαιούνται από τον κατάλογο διοριστέων να έχουν προτεραιότητα ώστε να αποφύγουμε προβλήματα στη στελέχωση. Παράλληλα, διορθώνουμε τις στρεβλώσεις της εξέτασης. Η εξέταση προφανώς χρήζει αλλαγών και ήδη επεξεργαζόμαστε πλάνα για να έχουμε βελτιωμένες εξετάσεις, πιο έγκυρες από την επόμενη φορά, τον Νοέμβριο του 2025. Άρα θα έχουμε μια πρόταση η οποία δεν θα επιδέχεται αμφισβήτησης και δεν θα μπορεί να στερήσει από ανθρώπους που δικαιούνται την πρόσβαση στο επάγγελμα.
- Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσετε για να διασφαλίσετε την επαρκή στελέχωση των σχολείων στην περίπτωση που οι ανάγκες τελικά δεν θα καλύπτονται από τον κατάλογο διορισίμων;
- Αναμένουμε όπως είπα πιο πάνω την γνωμάτευση από την Νομική Υπηρεσία, ποιοι άνθρωποι νομικά μπορούν να διοριστούν.
- Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί κάθε χρόνο μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι αυτό της τοποθέτησης κλιματιστικών στα σχολεία. Θα μπορέσετε να τηρήσετε το χρονοδιάγραμμα, τοποθέτησης και ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ συστημάτων κλιματισμού;
- Είναι η πρώτη φορά που η εγκατάσταση κλιματιστικών σε σχολεία αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση, αφού όχι μόνο πήραμε την πολιτική απόφαση να εγκατασταθούν, κάναμε τον προγραμματισμό και κυρίως εξασφαλίσαμε τα κονδύλια. Έχουμε βάλει 20εκ. στον προϋπολογισμό και ανέλαβαν αυτό το έργο οι σχολικές εφορείες. Δεν είναι εύκολο το εγχείρημα γιατί δεν αφορά μόνο σε εγκατάσταση κλιματιστικών, ταυτόχρονα γίνεται και πλήρης ηλεκτρολογική αναβάθμιση των κτιρίων του σχολείου. Δυστυχώς ποτέ πριν δεν έγινε κάτι τέτοιο. Προχωρούμε αργά αλλά σταθερά, θα έχουμε ένα αρκετό μεγάλο αριθμό σχολείων, αυτόν τον Μάιο, Ιούνιο που θα λειτουργήσουν με κλιματιστικά. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς όμως να πούμε ότι προτεραιότητα δίνουμε και στα λύκεια. Εκεί που δεν θα υπάρχει στο Λύκειο κλιματιστικό, θα δώσουμε εναλλακτικές για να μπορούν να παρακαθίσουν στις παγκύπριες σε κλιματιζόμενες αίθουσες, όπου χρειάζεται.
- Το ΕΤΕΚ και άλλοι σας πρότειναν να προχωρήσετε σε μέτρα παθητικής προστασίας από τις υψηλές θερμοκρασίες. (Σκίαστρα, δενδροφύτευση, προσανατολισμός, μονώσεις κλπ). Προχωρείτε σε ανάλογα μέτρα;
Είμαστε σε επικοινωνία με το ΕΤΕΚ, τις περισσότερες από τις εισηγήσεις τις υλοποιούμε μέσω άλλων προγραμμάτων, ή προγραμμάτων τα οποία χρηματοδοτούνται από Ευρωπαϊκά κονδύλια, είτε μέσω δικών μας κονδυλιών. Ένα παράδειγμα είναι οι μονώσεις των ταρατσών - πέρα των μισών σχολείων πλέον έχουν μονώσεις ταρατσών. Προχωρούμε με χώρους πρασίνου στα σχολεία, μέσω Ευρωπαϊκού Προγράμματος, άρα λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη, παράλληλα με την εγκατάσταση των κλιματιστικών και τις εισηγήσεις του ΕΤΕΚ για τη θερμική άνεση των σχολικών κτηρίων.
- Γιατί δεν δίνεται προτεραιότητα στα εξεταστικά κέντρα (κλιματισμός);
- Η προτεραιότητα είναι στα Λύκεια που λειτουργούν ως εξεταστικά κέντρα.
- Πάσχουμε σοβαρά σε υποδομές. Τι ποσοστό του προϋπολογισμού αφιερώνεται στην αναβάθμιση υποδομών;
-Γενικά η εικόνα των υποδομών μας σε σχέση με άλλα σχολικά κτίρια στην Ευρώπη, δεν είναι άσχημη, είμαστε καλά, παρόλα αυτά έχουμε πολλές προκλήσεις και πολλά σχολικά κτίρια που θέλουν βελτίωση. Να πούμε ότι με την δική μας διακυβέρνηση έχουν διπλασιαστεί τα κονδύλια για τις υποδομές και για τις επεκτάσεις κτιρίων, τις βελτιώσεις αλλά και για τις ανεγέρσεις. Πάντοτε όμως θα έχουμε ανάγκες, γιατί μιλάμε για 800 σχολεία παγκύπρια, άρα πάντοτε υπάρχουν περισσότερες ανάγκες και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση να ικανοποιήσουμε τα αιτήματα. Προτεραιότητα για εμάς τίθενται τα θέματα ασφάλειας των παιδιών, αφού όπου υπάρχουν θέματα ασφαλείας, τα καλύπτουμε άμεσα.
- Υπάρχουν κάποιες προτεραιότητες του Υπουργείου για την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών σε σχολεία είτε ακόμα και χτίσιμο νέων σχολείων;
- Βέβαια έχουμε πρόγραμμα, να πούμε ότι για πρώτη φορά αυτό το πρόγραμμα ανακοινώνεται από το Καλοκαίρι, πριν να αρχίσουν τα σχολεία για να ξέρουν όλοι πού θα έχουμε έργα από τον Σεπτέμβρη και είναι θετικό αυτό ότι θα έχουμε εργοτάξια αντί αρνητικό. Αυτό σημαίνει ότι γίνονται έργα και προχωρούν και πρέπει όλοι να το σεβαστούμε με πλήρη ασφάλεια όμως για τα παιδιά.
- Σε συζητήσεις στη Βουλή έχει αναφερθεί ότι αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για το Υπ. Παιδείας, το πολύ υψηλό μισθολόγιο (πέραν του 80-85% του προϋπολογισμού). Πως θα διαχειριστεί αυτό το ζήτημα; Πως θα μειώσετε μισθολόγιο υπέρ αναβάθμισης υποδομών;
- Το μισθολόγιο όντως είναι ένα σημαντικό ποσοστό του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας. Εξάλλου αυτό αντικατοπτρίζει και την προτεραιότητα της Κυβέρνησης σε θέματα Παιδείας. Αυτό που εδώ και δύο χρόνια επιχειρούμε στοχευμένα, είναι να εξορθολογίσουμε δαπάνες, να αναδιοργανώσουμε και να στοχεύσουμε καλύτερα σε πολιτικές και δράσεις που είναι αποτελεσματικές, στηριζόμενοι στην έρευνα. Επενδύουμε για να έχουμε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Δηλαδή ακόμα και το ποσό που έχουμε για αναπτυξιακά έργα και για εκπαιδευτικές δράσεις να μπορούμε να το διαθέσουμε σωστά. Γιατί όπως φάνηκε τα προηγούμενα χρόνια ενώ είμαστε ένα δαπανηρό εκπαιδευτικό σύστημα έχουμε πολύ χαμηλά μαθησιακά αποτελέσματα για αυτό μέσω συγκεκριμένου σχεδιασμού και του Προγράμματος Διακυβέρνησης όλα όσα κάνουμε στοχεύουν στο να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα με τον ίδιο προϋπολογισμό. Για παράδειγμα, προχωρούμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα, δουλέψαμε για την αλλαγή στα τετράμηνα για να βελτιωθεί το σύστημα, δουλέψαμε για την επέκταση της Προδημοτικής Εκπαίδευσης και το πετύχαμε από την ηλικία των 4 χρόνων γιατί αποδεδειγμένα βελτιώνει το σύστημα. Άρα ό,τι κάνουμε είναι για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα χωρίς μειώσεις αλλά με σωστή κατανομή των κονδυλίων.
- Πως προχωρά το πρόγραμμα για παραβατικούς μαθητές; Ποιες είναι οι διαδικασίες που ακολουθούνται για την επιλογή των μαθητών που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα του εναλλακτικου σχολείου φοίτησης και επανένταξης
- Το πρόγραμμα αυτό λέγεται πρόγραμμα εναλλακτικής φοίτησης και έχει ήδη αρχίσει από τον προηγούμενο Φεβρουάριο με 4 παιδιά όπως από την αρχή σχεδιάστηκε. Στόχος είναι να λειτουργεί αθόρυβα για να προστατεύσουμε τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών. Τα παιδιά δουλεύουν σε ατομικά προγράμματα με ειδικούς, κάνουν όμως και τα μαθήματά τους γιατί θα δώσουν εξετάσεις τον Ιούνιο για να μπορέσουν να συνεχίσουν στο σχολείο τους τον Σεπτέμβρη. Το πρόγραμμα αφορά σε παιδιά με συγκεκριμένο προφίλ που δεν μπορούν να φοιτήσουν στην γενική τάξη και έτσι τους δίνουμε μια τελευταία ευκαιρία να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους ομαλά.
- Ποιες είναι οι διαδικασίες που ακολουθούνται για την επιλογή των μαθητών που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα του εναλλακτικου σχολείου φοίτησης και επανένταξης;
- Οι ειδικοί επιλέγουν, με βάση το προφιλ των παιδιών, παιδιά που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν στο σχολείο λόγω προσωπικών ζητημάτων - δεν είναι παιδιά ειδικής εκπαίδευσης, είναι παιδιά που αντιμετωπίζουν ψυχολογικά, κοινωνικά, οικογενειακά ζητήματα και εμείς είμαστε εδώ για να τους δώσουμε δεύτερη ευκαιρία να ολοκληρώσουν το Γυμνάσιο και να προχωρήσουν με τη ζωή και τη φοίτησή τους.
- Τον προηγούμενο χρόνο έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη μετάβαση από την Ειδική στην Ενιαία Εκπαίδευση. Είναι εφικτό να προχωρήσουμε ως Κράτος με την Ενιαία Εκπαίδευση;
- Κάναμε αρκετά βήματα, δίνοντας μέχρι στιγμής έμφαση στην αλλαγή νοοτροπίας μέσω επιμορφώσεων σε πολλούς πληθυσμούς. Έχουμε προτάσεις έτοιμες τις οποίες συζητάμε με όλους τους εμπλεκόμενους, όπως επιβάλλει και η διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται για να πάρουμε στην Βουλή σύντομα ένα νομοσχέδιο που θα επιτρέπει σε πρώτη φάση την συμπεριληπτικότητα, την όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμπεριληπτικότητα στο σχολείο.
- Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε στροφή των μαθητών προς την Τεχνική εκπαίδευση. Άλλωστε και εσείς έχετε προαναγγείλει την δημιουργία και Τεχνικού Γυμνασίου. Βλέπετε να υπάρχουν περισσότερες προοπτικές για ανάπτυξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
- Υπάρχουν πάρα πολλές προοπτικές και είναι ένας από τους στόχους αυτής της κυβέρνησης να στηρίξει την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Είμαστε χαμηλά στους δείκτες της συμμετοχής στην Ευρώπη, άρα και χτίσιμο νέων Τεχνικών Σχολών χρειάζεται και πιο ελκυστικά προγράμματα και η ένταξη και η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, για αυτό και κάνουμε αυτό το βήμα το καινοτόμο, με το Τεχνικό Γυμνάσιο, για να εξοικειωθούν τα παιδιά νωρίτερα. Η τεχνική εκπαίδευση σμικρύνει το χάσμα μεταξύ του σχολείου και της αγοράς εργασίας. Ταυτόχρονα όμως δίνουμε έμφαση και στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Δεν είναι μονομερές το ενδιαφέρον μας.
- Πως σχολιάζετε τις αναφορές του Προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ στην Βουλή ότι άτομα από το υπουργείο Παιδείας χαρακτήρισαν «πιασμένους» Βουλευτές στο θέμα των ιδιωτικών σχολείων;
Σε σχέση και με τις αναφορές που έγιναν στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής ήδη βγάλαμε ανακοίνωση και απαντήσαμε και στην Επιτροπή Παιδείας. Οποιοσδήποτε έχει κάτι να καταγγείλει είτε για λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) ή για αξιωματούχους, ή και για βουλευτές, αντί να αφήνει υπόνοιες θα πρέπει να προχωρήσει σε καταγγελίες προς διερεύνηση. Επί της ουσίας του θέματος, ενημερώνω ότι ως ΥΠΑΝ έχουμε αναβαθμίσει την υπηρεσία μας που ασχολείται με την εποπτεία και τον έλεγχο των ιδιωτικών σχολείων, έχουμε επιληφθεί σωρείας παραπόνων και φτάσαμε μέχρι και σε καταγγελίες στην Αστυνομία για ιδιωτικό σχολείο, ακολουθώντας τη Νομοθεσία. Σύντομα, δε, θα απευθυνθούμε στη Βουλή για τροποποιήσεις στο Νόμο. Κατά τα τελευταία δύο χρόνια, η συνεργασία μας με την Επιτροπή υπήρξε άριστη και μέσω υγιούς συζήτησης, ανταλλαγής απόψεων με όλα τα μέλη κυρίως όμως μέσω αμοιβαίου σεβασμού, καταφέραμε να προχωρήσουμε σε πολλά θέματα που ταλάνιζαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως π.χ. στρεβλώσεις στις εξετάσεις τετραμήνων, επέκταση δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ρύθμιση λειτουργίας παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων , περιορισμός χρήσης κινητού τηλεφώνου από μαθητές/τριες, κ.ά.