“Τα εξ αμάξης” θα ακούσει η Υπ. Παιδείας από τους εκπαιδευτικούς
- Τι προβλέπει το προσχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
Σοβαρό θέμα τάξεως αναμένεται να εγείρουν οι ηγεσίες των τριών εκπαιδευτικών οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ και ΠΟΕΔ από τη στοχευμένη διαρροή στον Τύπο της προκαταρκτικής πρότασης του υπουργείου Παιδείας για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Brief, οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις φαίνεται ότι θα ασκήσουν αυστηρή κριτική στην Υπουργό Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου για το γεγονός ότι η διαρροή της πρότασης, έγινε πριν ακόμη επιδοθεί στους εκπαιδευτικούς της εταίρους, κάτι το οποίο, επιβεβαιώνει τις ανησυχίες που εκφράζουν κατά καιρούς οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που δεν διακρίνει το Υπουργείο Παιδείας.
Σημειώνεται ότι και οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις έχουν χαρακτηρίσει “πρόχειρη την επικείμενη μεταρρύθμιση του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών” και οι διαφωνίες που βρίσκονται στο τραπέζι, όπως αναφέρθηκε πολλάκις, θα γεφυρωθούν μόνο με αν υπάρχει η ανάλογη σοβαρότητα από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
“Λυπάμαι να σημειώσω ότι κάπου χωλαίνει η σοβαρότητα και θα χαρακτήριζα τη διαρροή της προκαταρκτικής πρότασης στον Τύπο, ως απαράδεκτη”, δήλωσε πριν από λίγο στην Brief ο Δημήτρης Ταλιαδώρος Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ.
Ο κ. Ταλιαδώρος, σημείωσε ότι η διαρροή έγινε στοχευμένα απο το Υπουργείο Παιδείας καθώς ουδεμία εκ των εκπαιδευτικών οργανώσεων δεν έχει στα χέρια της τη σχετική πρόταση. Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, υπενθύμισε ότι η πρώτη αντιθεσμική ενέργεια της Υπουργού Παιδείας ήταν όταν μονομερώς αποφάσισε να συγκαλέσει ευρεία σύσκεψη για τη μεταρρύθμιση της αξιολόγησης στην οποία να συμμετείχαν οι ομοσπονδίες γονέων μέσης, δημοτικής και προδημοτικής εκπαίδευσης.
“Είχα υποδείξει στην κ. Μιχαηλίδου ότι οι θεσμικοί σου συνομιλητές είναι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και θα πρέπει πρώτα να τις δεις ιδιαιτέρως και μετά να θέλεις να προβεί σε ενημέρωση και προς τις ομοσπονδίες γονέων” παρατήρησε ο κ. Ταλιαδώρος.
“Επαναλαμβάνω ότι η διαρροή είναι απαράδεκτη. Προσβάλλει και την όλη διαδικασία του θεσμικού διαλόγου” τόνισε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ.
Εκπαιδευτικοί που μίλησαν πριν από λίγο στην Brief υπέδειξαν προς την Υπ. Παιδείας ότι τα θέματα τάξεως και ουσίας πρέπει να τοποθετούνται και τα δύο στη ζυγαριά, το ένα από το μία και το άλλο από την άλλη, διότι και οι δυο αυτοί πυλώνες έχουν την ίδια σημασία όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι.
“Συνεπώς, το θέμα τάξεως που εγείρουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είναι αρκετό για να δυναμιτίσει την ουσία και να φανερώσει ακόμη μία φορά ότι δεν υπάρχει σοφία σε αυτόν τον τόπο” υποστήριξαν.
Τι προβλέπει η προκαταρκτική πρόταση αξιολόγησης
Κατά το Υπ. Παιδείας οι πιό σημαντικές αλλαγές που προβλέπονται μέσα από την προκαταρκτική πρόταση είναι η διεύρυνση της κλίμακας αξιολόγησης καθώς προτείνεται να επεκταθεί η κλίμακα απο το 40 στο 100.
Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να υποβάλλουν τυχόν ενστάσεις σε σχέση με την αξιολόγηση και τη βαθμολογία τους.
Η πρώτη αριθμητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνεται πιο νωρίς.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα γίνεται μόνο από τον επιθεωρητή, όπως συμβαίνει σήμερα. Ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τρεις αξιολογητές.
Προτείνεται συγκεκριμένο πλαίσιο σεμιναρίων και ενεργειών για ενίσχυση της διεύθυνσης των σχολείων καθώς και δημιουργία θέσης ανώτερου εκπαιδευτικού.
Σε ότι αφορά τη διαδικασία μεταξιολόγησης αυτή στοχεύει στο να βοηθήσει το σύστημα της αξιολόγησης, ούτως ώστε να εντοπίζονται λάθη, αδυναμίες και ενδεχόμενες στρεβλώσεις για να διορθώνονται και να μην διαιωνίζονται.
Θα θεσπιστεί η διαδικασία ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών σε όλα τα στάδια της καριέρας τους και τούτο θα γίνεται μέσω της επαγγελματικής μάθησης.
Η Υπ.Παιδείας αναμένεται να ενημερώσει αρχικά τα μέλη της ΕΕΥ και κατόπιν τις τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Του Λεύκου Χρίστου