Συνέντευξή Παύλου Μυλωνά στην OffsiteNews: Μέχρι το 2026 έχει ο Θεός
Στο ενδεχόμενο να είναι ξανά υποψήφιος στις Βουλευτικές Εκλογές του 2026 απαντά ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς σε συνέντευξή του στην Offsite News, λέγοντας συγκεκριμένα ότι «μέχρι το 2026 έχει ο Θεός. Υπάρχουν σημαντικότερα πράγματα από τη βουλευτική ιδιότητα, όπως το να είσαι πατέρας, σύζυγος, φίλος και αδελφός. Υπάρχει, επίσης, ακόμα μια ανάγκη. Να πολεμάς και να έχεις αποτελέσματα. Αυτός ήταν πάντοτε ο στόχος μου».
Παράλληλα, αναφορικά με τις σχέσεις του με τον τέως Γενικό Ελεγκτή, Οδυσσέα Μιχαηλίδη και στο ενδεχόμενο σύμπλευσής εάν δημιουργήσει κόμμα, ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ ξεκαθαρίζει πως: «τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη τον υπερασπίστηκα και τον υπερασπίζομαι για το σπουδαίο έργο που παρήγαγε στην Ελεγκτική Υπηρεσία. Ούτε ο ίδιος ούτε κι εγώ κουβεντιάσαμε οποιοδήποτε τέτοιο θέμα ούτε πιστεύω ότι μπορούμε να κουβεντιάσουμε».
Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας αναφορικά με τα θέματα των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων στα Δημόσια Πανεπιστήμια και τη δημιουργία παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων στην Κύπρο σημειώνει πως «είναι ένα θέμα το οποίο συζητούμε. Εκείνο που εκτιμώ είναι ότι σίγουρα θα γίνουν αλλαγές. Χωρίς αδικίες και κυρίως χωρίς να εξυπηρετούμε τα συμφέροντα του οποιουδήποτε».
-Ποια θεωρείτε ότι είναι τα πιο σημαντικά θέματα που βρίσκονται σε εξέλιξη και εξετάζονται από την Επιτροπή Παιδείας; Επίσης, ποια ήταν τα σημαντικότερα θέματα που εξέτασε η Επιτροπή κατά τη διάρκεια της Προεδρίας σας;
Η Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της προεδρίας μου, έχει στο ενεργητικό της τον μεγαλύτερο αριθμό συνεδριάσεων, επισκέψεων και συναντήσεων. Και αυτό γιατί, παράλληλα με τις εβδομαδιαίες συνεδριάσεις μας, έχουμε θεσπίσει πλέον τις επισκέψεις σε σχολεία καθ’ όλη τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής περιόδου σε όλες τις ελεύθερες επαρχίες της Κύπρου. Είναι ισχυρή μου πεποίθηση ότι για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες, οφείλουμε να τα δούμε από κοντά.
Πέρα από τα θέματα των σχολείων μας, μας έχουν απασχολήσει ζητήματα όπως το ολοήμερο σχολείο, το θερινό σχολείο, ο σχολικός αθλητισμός, η ανάγκη αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης, οι ανάγκες της ειδικής εκπαίδευσης, ο σχολικός εκφοβισμός και η παραβατικότητα, η εργοδότηση σχολικών βοηθών/συνοδών για παιδιά με αναπηρίες, η ανάγκη στήριξης αυτών των παιδιών από εξειδικευμένους συνοδούς, η ανάγκη στήριξης παιδιών στα σχολεία με εργοθεραπεία ή λογοθεραπεία, ζητήματα σχετικά με την καταλληλότητα των αθλητικών χώρων, η ανάγκη στήριξης προσφυγικών σωματείων, η διαδικασία τοποθετήσεων συμβασιούχων εκπαιδευτικών, η αξιολόγηση του θεσμού των τετραμήνων και πολλά άλλα.
Επίσης έχουμε συζητήσει σημαντικά νομοσχέδια και προτάσεις νόμου που έχουν οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση, μερικά εκ των οποίων είναι η ίδρυση του Υφυπουργείου Πολιτισμού, η διασφάλιση δικαιωμάτων εργαζομένων με το καθεστώς αορίστου χρόνου στην εκπαίδευση, η επέκταση της υποχρεωτικής προδημοτικής εκπαίδευσης, η υποχρέωση του ΚΟΑ να μεριμνά για την καταπολέμηση έμφυλων διακρίσεων στον αθλητισμό, το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, η απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
-Τι εκκρεμότητες έχει να αντιμετωπίσει η Επιτροπή Παιδείας;
Αυτή τη στιγμή την Επιτροπή απασχολεί η ρύθμιση της ίδρυσης και λειτουργίας παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα, η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στην προσφορά προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών σε ξένες γλώσσες και διαπανεπιστημιακών προγραμμάτων σπουδών από τα δημόσια πανεπιστήμια, η διαδικασία διορισμού και μεταθέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία των κατεχόμενων χωριών, ο εκσυγχρονισμός των διατάξεων του νόμου για τη λειτουργία του Φορέα ΔΙΠΑΕ, τα ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση, η διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού για την ανώτερη εκπαίδευση και πολλά άλλα.
Σημαντικό για μένα θέμα, για το οποίο επιθυμώ να εξαντλήσουμε τη συζήτηση έτσι ώστε με στοχευμένες τροποποιήσεις να βελτιώσουμε την κατάσταση, είναι τα ωρολόγια και τα αναλυτικά προγράμματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
-Πώς βλέπετε τη συνεργασία της Επιτροπής Παιδείας με το αντίστοιχο Υπουργείο και την Υπουργό Αθηνά Μιχαηλίδου; Υπάρχου σημαντικές διαφωνίες σε κάποια θέματα;
Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις σε κάποια θέματα, αυτό είναι φυσικό. Και εντός της Επιτροπής Παιδείας και με το Υπουργείο Παιδείας. Υπάρχει κοινό όραμα, όμως, και γι’ αυτό εργαζόμαστε. Αυτό που η Επιτροπή κάνει είναι να σπρώχνει τα πράγματα επ’ ωφελεία των μαθητών και των μαθητριών μας.
-Τι αναμένετε να γίνει με τους Κανονισμούς για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα στα Δημόσια Πανεπιστήμια αλλά και τη δημιουργία παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων στην Κύπρο;
Είναι ένα θέμα το οποίο συζητούμε. Εκείνο που εκτιμώ είναι ότι σίγουρα θα γίνουν αλλαγές. Χωρίς αδικίες και κυρίως χωρίς να εξυπηρετούμε τα συμφέροντα του οποιουδήποτε. Μοναδικός στόχος της Επιτροπής είναι να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον και τα χρήματα που ξοδεύει το κράτος για τη μόρφωση των φοιτητών μας να είναι απολύτως δικαιολογημένα.
-Είναι γεγονός ότι ο Προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας είναι o δεύτερος υψηλότερος για το 2025, ξεπερνώντας ακόμη και αυτόν του Υγείας. Τι γίνετε λάθος και παρατηρείτε και εσείς ο ίδιος τόσα προβλήματα στη Δημόσια Εκπαίδευση;
Χρειάζεται να προτεραιοποιήσουμε τις ανάγκες, τον χρόνο κατά τον οποίο παρεμβαίνουμε, αλλά το κυριότερο είναι η Πολιτεία να αποφασίσει τη σύσταση και λειτουργία Εθνικού Σχεδίου Παιδείας. Να υπάρχει ένας στρατηγικός σχεδιασμός και να ξέρουμε όλοι ποιους πολίτες θέλουμε να δημιουργήσουμε, ποιες αρχές και αξίες να προτάξουμε και, το κυριότερο, να αντιληφθούμε ότι οι ανάγκες της εκπαίδευσης είναι εθνικό θέμα.
-Είχατε αναφέρει την ανάγκη ενός Εθνικού Σχεδίου Παιδείας. Τι εννοείται με αυτό και πώς ανταποκρίθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στο αίτημά σας για συνάντηση;
-Αυτό που προανέφερα. Θα συναποφασίσει κυβέρνηση και βουλή και όλοι οι φορείς που εμπλέκονται και συνειδητοποιούν την απαραίτητη πλέον ανάγκη να δημιουργήσουμε πολίτες με ήθος, πατριωτισμό, αγάπη για τον άνθρωπο. Οφείλουμε να διευκολύνουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να κυνηγούν με κόπο τη μόρφωσή τους, αλλά και να τους προσφέρουμε μέσα από ένα περιβάλλον χαράς και δραστηριοτήτων παραγωγικών και δράσεων τη δυνατότητα να αναπτυχθούν σωματικά, ψυχικά και πνευματικά. Αυτό το όραμα χρειάζεται εκατομμύρια ευρώ. Δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε.
-Ως Βουλευτής του ΔΗΚΟ, μαζί με τους Ζαχαρία Κουλία και Χρίστο Ορφανίδη κρατάτε μία διαφορετική στάση σε σχέση με τις θέσεις του ΔΗΚΟ σε διάφορα ζητήματα, όπως για παράδειγμα το Κυπριακό. Εάν υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις μετά και την Άτυπη Τριμερή και υπάρξει διαφωνία με τη θέση του κόμματος που εκπροσωπείτε, υπάρχει το ενδεχόμενο να αποχωρήσετε από το κόμμα;
-Δεν θα ήμουν σοβαρός εάν απαντούσα σε υποθετικές ερωτήσεις, υποθετικές εξελίξεις και υποθετικά αποτελέσματα. Αλλά σας λέω με βεβαιότητα ότι η δική μου η αντίληψη για την πατρίδα δεν είναι τίποτε άλλο από την οικογένειά μου, τους φίλους μου, τους γείτονές μου, τους συμπολίτες μου και τους συμπατριώτες μου. Δεν υπάρχει χώρος συμβιβασμών. Τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ελευθερία και η δημοκρατία δεν μπορούν να είναι διαπραγματεύσιμα για κανέναν λαό και για κανέναν άνθρωπο.
-Θα είστε ξανά υποψήφιος στις Βουλευτικές του 2026; Αν ναι με ποιο κόμμα, καθώς στα πολιτικά πηγαδάκια ακούγονται διάφορα περί της σύμπλευσής σας με τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη και το ενδεχόμενο να δημιουργήσει κόμμα.
-Μέχρι το 2026 έχει ο Θεός. Υπάρχουν σημαντικότερα πράγματα από τη βουλευτική ιδιότητα, όπως το να είσαι πατέρας, σύζυγος, φίλος και αδελφός. Υπάρχει, επίσης, ακόμα μια ανάγκη. Να πολεμάς και να έχεις αποτελέσματα. Αυτός ήταν πάντοτε ο στόχος μου. Τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη τον υπερασπίστηκα και τον υπερασπίζομαι για το σπουδαίο έργο που παρήγαγε στην Ελεγκτική Υπηρεσία. Ούτε ο ίδιος ούτε κι εγώ κουβεντιάσαμε οποιοδήποτε τέτοιο θέμα ούτε πιστεύω ότι μπορούμε να κουβεντιάσουμε.
Παναγιώτης Ευριπίδου