Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Γραφειοκρατία & κορωνοϊός καθυστερούν το «Κόκκινο Κουμπί»

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 29.12.2020

Γραφειοκρατία & κορωνοϊός καθυστερούν το «Κόκκινο Κουμπί»

Thumbnail

Εκατοντάδες ηλικιωμένοι, μένουν αβοήθητοι - Όσα δηλώνει στην Offsite ο Πρόεδρος του Παρατηρητήριου Τρίτης Ηλικίας και ποια η θέση του Υπ.Εργασίας - Πώς το ''Κόκκινο Κουμπί'' θα βοηθά όσους έχουν ανάγκη

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα

Ήταν Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019 όταν ο αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος δήλωσε πως το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την υλοποίηση πρότασης από το Υπουργείο Εργασίας, για το πρόγραμμα «Κόκκινο Κουμπί» από το Παρατηρητήριο Τρίτης Ηλικίας, σύμφωνα και με την εισήγηση του Φορέα Τρίτης Ηλικίας.

Ένα χρόνο μετά, η απόφαση αυτή φαίνεται ότι έμεινε στα συρτάρια, αφού μέχρι στιγμής καμία πρόταση δεν έχει υλοποιηθεί. 

Την περασμένη εβδομάδα, ένας 84χρονος έμεινε για τρεις ολόκληρες ημέρες ξαπλωμένος και αβοήθητος στο πάτωμα του σπιτιού του. Μετά από παρέμβαση της Αστυνομίας, ο 84χρονος μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού για νοσηλεία. Ωστόσο, δεν άντεξε και άφησε την τελευταία του πνοή στο Νοσοκομείο.

Μιλώντας στην Offsite ο Πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τρίτης Ηλικίας, κ. Δήμος Αντωνίου ανέφερε ότι η γραφειοκρατία στέκεται εμπόδιο στην εφαρμογή του προγράμματος.

«Εμείς ως Παρατηρητήριο Τρίτης Ηλικίας λάβαμε τη χορηγία για έναρξη του προγράμματος, αλλά η διαδικασία σταμάτησε μέχρι να δει το Υπουργείο Εργασίας ποιες προδιαγραφές θα έχει το πρόγραμμα».

Τι είναι το «Κόκκινο Κουμπί»

Το Πρόγραμμα «Κόκκινο Κουμπί» μέσω υπηρεσίας τηλεειδοποίησης, στοχεύει στην παροχή της δυνατότητας σε πρόσωπα που το έχουν ανάγκη, για παράδειγμα, πρόσωπα τρίτης ηλικίας, πρόσωπα με αναπηρίες ή χρόνιες παθήσεις.

Όπως εξηγεί ο κ. Αντωνίου, «το Παρατηρητήριο θα δημιουργήσει μια υπηρεσία η οποία θα διαχειρίζεται ένα τηλεφωνικό κέντρο. Η συγκεκριμένη υπηρεσία θα απαρτίζεται από ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και κοινωνιολόγους. Ο χρήστης θα μπορεί να καλεί αυτή την υπηρεσία αυτόματα πατώντας ένα κόκκινο κουμπί που θα το έχει είτε με την μορφή ρολογιού, είτε σαν μενταγιόν».

«Οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, το εν λόγω πρόσωπο έχει ανάγκη να μιλήσει με κάποιο ή υπάρχει έκτακτη ανάγκη λόγω ατυχήματος, θα πιέζει το κουμπί και ακολούθως οι λειτουργοί του τηλεφωνικού κέντρου, θα λαμβάνει την κλήση. Μπροστά στην οθόνη του λειτουργού θα εμφανίζεται το τηλέφωνο και το ιατρικό ιστορικό του χρήστη».

Για παράδειγμα «εάν ένας χρήστης πάθει έμφραγμα αλλά έχει και βηματοδότη, ο λειτουργός θα καλέσει το ασθενοφόρο και θα ενημερώσει αναλυτικά για το περιστατικό»

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, εδώ και δύο χρόνια έχει γίνει εκπαίδευση ατόμων για το εν λόγω πρόγραμμα και αυτό που απομένει είναι να δοθεί το «πράσινο φως» από το κράτος

Η θέση του Υπουργείου Εργασίας

Για το εν λόγω ζήτημα επικοινωνήσαμε με το Υπουργείο Εργασίας το οποίο μας έδωσε την δική του εξήγηση για την καθυστέρηση που υπάρχει.

Όπως μας λέχθηκε χαρακτηριστικά από αρμόδια πηγή του Υπουργείου Εργασίας, «βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για να ετοιμαστεί προσφορά υλοποίησης του προγράμματος». 

Σημαντικό ρόλο στην καθυστέρηση υλοποίησης του προγράμματος φαίνεται να έχει διαδραματίσει και η πανδημία του κορωνοϊού. 

Home