Παραδοχή Αστυνομίας: Δεν απέδωσαν τα μέτρα για τροχαία - Είναι όμως τα κατάλληλα
Τα διπλάσια θανατηφόρα δυστυχήματα που σημειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, χτύπησαν καμπανάκι, και στο Αρχηγείο Αστυνομίας προσπαθούν να βρουν το λάθος. Η OffsiteNews μετά το χθεσινό ρεπορτάζ της με τίτλο: Οδηγία Αρχηγού: «Να βάζετε τα βανάκια μόνο σε επικίνδυνα σημεία»-Διπλάσιοι οι νεκροί φέτος επανέρχεται με την επίσημη θέση της Αστυνομίας επί του θέματος.
Μέσα από την τοποθέτηση υπάρχει παραδοχή μη απόδοσης φέτος των μέτρων αστυνόμευσης αφού:
- Δεν βοήθησε η διαφώτιση.
- Δεν απέδωσαν φέτος τα μέτρα αστυνόμευσης.
- Δεν είχαν αποτρεπτικό χαρακτήρα η αύξηση των ποινών για τροχαία αδικήματα και το σύστημα φωτοεπισήμανσης.
Από την άλλη, μέσω του Υπαστυνόμου του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Τάσου Ασιήκκη αυτά δεν υποδηλώνουν ότι δεν λαμβάνονται μέτρα κατά των τροχαίων δυστυχημάτων. Ο κ. Ασιήκκης επισήμανε ότι «τα μέτρα λαμβάνονται ανεξάρτητα από το γεγονός ότι αυτά δεν μπορούν πάντοτε να έχουν το αναμενόμενο αντίκτυπο και επιδιωκόμενο θετικό αποτέλεσμα στους χρήστες του οδικού δικτύου».
Τα πλέον κατάλληλα
Ο κ. Ασιήκκης ανέφερε ότι για την Αστυνομία, ανεξάρτητα από τους εκάστοτε αριθμούς οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, τα μέτρα κρίνονται ως τα πλέον κατάλληλα προς την κατεύθυνση της πρόληψης. Πρόκειται για μέτρα που έχουν αξιολογηθεί σε διεθνές επίπεδο και έχουν κριθεί ως τα πλέον επιβεβλημένα και ενδεικνυόμενα.
Έτσι προλαβαίνουμε τα τροχαία
Ο αξιωματικός της Αστυνομίας ανέφερε ότι μόνο οι οδηγοί είναι σε θέση να ελαχιστοποιήσουν και σε αρκετές περιπτώσεις να εκμηδενίσουν τους διάφορους κινδύνους. Με την ορθή κρίση και τη νηφαλιότητα του ο οδηγός θα είναι σε θέση να προβλέπει πιθανές αντιδράσεις άλλων οδικών χρηστών και να προσαρμόζει αναλόγως την απόσταση από άλλα οχήματα, τη θέση του οχήματος του στο δρόμο και την ταχύτητα που αναπτύσσει.
Σύμφωνα με τον κ. Ασιήκκη, «είναι γι ́αυτό το λόγο που ως Αστυνομία θεωρούμε ότι η νηφαλιότητα, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες δεξιότητες στην οδήγηση, αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα που θα πρέπει να διακρίνουν τους οδηγούς, για να οδηγούν με ασφάλεια και να προστατεύουν αποτελεσματικά τη σωματική αρτιμέλεια και ακεραιότητά τους».
Τη μεγαλύτερη μείωση στην Ε.Ε.
Η μείωση των οδικών θανάτων εκθειάζεται και σε έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με την οποία κατά την τελευταία πενταετία, μεταξύ 2019 – 2023, η Κύπρος έχει επιτύχει τη μεγαλύτερη μείωση στους οδικούς θανάτους, ανάμεσα στις χώρες μέλη της Ε.Ε. Αυτό, όμως, το γεγονός δεν θα πρέπει να μας εφησυχάζει. Ο λόγος είναι ότι τα μέτρα αυτά δεν αποδίδουν πάντοτε και στον ύψιστο δυνατό βαθμό. Είναι γι ́αυτό το λόγο που διαπιστώνεται φέτος μια αύξηση των οδικών θανάτων, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Γιώργος Μιχαηλίδης