Αύριο στην Ολομέλεια η μείωση προστίμων από κάμερες
Αύριο στην Ολομέλεια θα τεθεί προς ψήφιση η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών και συγκεκριμένα του Βουλευτή της ΔΗΠΑ Μαρίνου Μουσιούττα για κλιμακωτά πρόστιμα από τις κάμερες φωτοεπισήμανσης.
Σκοπός της πρότασης νόμου είναι η τροποποίηση του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου, ώστε το ύψος του εξώδικου προστίμου που προβλέπεται για το αδίκημα της παράλειψης συμμόρφωσης με την υποχρέωση στάσης σε φωτεινό σηματοδότη, δυνάμει των περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Κανονισμών, να διαβαθμίζεται και να διαμορφώνεται ανάλογα με το σημείο στάσης του οχήματος.
Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι τη μεθεπόμενη Πέμπτη 27 Ιουνίου αναμένεται να συζητηθούν στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών προτάσεις των Βουλευτών σχετικά με τα εξώδικα από τις κάμερες, με τον Υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη να διευκρινίζει ότι η δική του πρόταση για μείωση κατά 50% του προστίμου σε περίπτωση αποπληρωμής εντός 15 ημερών μένει στον «πάγο» λόγω της συζήτησης παρόμοιων προτάσεων από Βουλευτές με το αρμόδιο Υπουργείο να αναμένει την κατάληξη.
>>> Διαβάστε περισσότερα - Πού βρίσκεται η πρόταση για μείωση κατά 50% του προστίμου των €300 <<<
Κλιμακωτά πρόστιμα
Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών και Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, εξήγησε στην Offsite News ότι η πρόταση αφορά το ύψος του εξώδικου προστίμου που προβλέπεται για το αδίκημα της παράλειψης συμμόρφωσης με την υποχρέωση στάσης σε φωτεινό σηματοδότη και στόχος είναι το πρόστιμο να διαβαθμίζεται και να διαμορφώνεται ανάλογα με το σημείο στο οποίο βρίσκεται το όχημα που παραβαίνει τον κανονισμό.
Με τα σημερινά δεδομένα, σύμφωνα με τον κ. Μουσιούττα, εάν ένα όχημα περάσει την άσπρη γραμμή στην οποία πρέπει να σταματήσει, τότε το πρόστιμο ανέρχεται στα 25 ευρώ. Στη δεύτερη γραμμή όπου ξεκινά η διάβαση πεζών, εάν ένα όχημα την πατήσει τότε το πρόστιμο ανέρχεται στα 300 ευρώ, ενώ εάν περάσει πιο μπροστά και σταματήσει η διασχίσει το δρόμο και περάσει απέναντι, τότε το πρόστιμο είναι και πάλι 300 ευρώ.
Ο Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής μεταφορών ανέφερε ότι κρίθηκε πως η βαρύτητα του πρόστιμου πρέπει να συνάδει με τη βαρύτητα του παραπτώματος.
Σύμφωνα με την πρόταση:
• Εάν περάσεις την πρώτη γραμμή το πρόστιμο παραμένει 25 ευρώ
• Εάν παραβιάσεις τη δεύτερη γραμμή και σταματήσεις το πρόστιμο να είναι 85 ευρώ (αντί 300 ευρώ) – όπως ισχύει και στις διαβάσεις πεζών στις οποίες δεν υπάρχουν φώτα τροχαίας
• Μετά το τετράγωνο της δεύτερης γραμμής που είναι το ορθογώνιο της διάβασης, όταν περάσεις ολόκληρη τη διάβαση πεζών το πρόστιμο να ξεκινά στα 300 ευρώ
>>> Διαβάστε αναλυτικά εδώ την Πρόταση Νόμου (αρχικό κείμενο) <<<
«Όπου υπάρχουν διαβάσεις πεζών και δεν υπάρχουν φώτα τροχαίας και εσύ σταματήσεις στη διάβαση το πρόστιμο σήμερα είναι 85 ευρώ. Με βάση και αυτό θα μπορούσε και σε αυτό το σημείο να είναι και 85 ευρώ», εξήγησε ο κ. Μουσιούττας.
Άρα συμπερασματικά, το πρόστιμο να είναι 25-85-300 ευρώ κλιμακωτά αναλόγως σε πιο σημείο έχεις παραβεί τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Σε ερώτημα της Offsite News σχετικά με τη πρόθεση υπερψήφισης της πρότασης από τους Βουλευτές, ο κ. Μουσιούττας εκτιμάει ότι θα υπάρξει θετική ανταπόκριση.
Κληθείς να αναφέρει τη θέση του Υπουργείου Μεταφορών για την εν λόγω πρόταση, ο αρμόδιος Υπουργός κ. Αλέξης Βαφεάδης ανέφερε ότι η απόφαση του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας ήταν αντίθεση ως προς την πρόταση, σημειώνοντας πως Υπουργείο Μεταφορών, Υπουργείο Δικαιοσύνης και Αστυνομία διαφωνούν.
Άρα αναμένεται να διαφανεί σε τυχόν υπερψήφιση της πρότασης νόμου από την Ολομέλεια, εάν αυτή αναπεμφθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή όχι.
Παναγιώτης Ευριπίδου