Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Δαπανούν €3 εκ. τον χρόνο για νέους οδηγούς - Έτοιμο στρατηγικό σχέδιο για οδική ασφάλεια

Γιώργος Μιχαηλίδης
- 30.09.2024

Δαπανούν €3 εκ. τον χρόνο για νέους οδηγούς - Έτοιμο στρατηγικό σχέδιο για οδική ασφάλεια

Έδωσε στοιχεια ο Α. Βαφεάδης στη Βουλή μετά από ερώτηση του βουλευτή Νίκου Γεωργίου - Τα 7 σημεία κλειδιά

Ποσό πέραν των €3 εκ.  (€3.309.349) δαπανεί το κράτος κάθε χρόνο για την εξέταση των οδηγών. Η εξέταση  πραγματοποιείται από εξεταστές του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), με κλίμακες από την Α2 μέχρι την Α10. Το ποσό αυτό αφορά  μισθούς του προσωπικού του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (με εξαίρεση τους ωρομίσθιους υπαλλήλους).

Τα στοιχεία αυτά δόθηκαν στη Βουλή από τον Υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφειάδη στις 07 Αυγούστου 2024 μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΔΗΣΥ Νίκου Γεωργίου. Ο Υπουργός με αφορμή την ερώτηση ανέλυσε και το στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια.

>>>>Διαβάστε επίσης: Κάμερες Τροχαίας - Τι λέει το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας για την κάθε Πρόταση Νόμου<<<<

45 αστυνομικοί ασχολούνται μόνο με την οδική ασφάλεια

Στην απάντησή του ο κ. Βαφεάδης τόνισε ότι για την προβολή της οδικής ασφάλειας και την ευαισθητοποίηση των πολιτών με σκοπό τη διαμόρφωση οδικής συνείδησης, από την Αστυνομία ασχολούνται 35 μέλη παγκύπρια.

Τα εν λόγω μέλη είναι τοποθετημένα στην Κοινοτική Αστυνόμευση και έχουν ως μέρος των καθηκόντων τους, την πραγματοποίηση διαλέξεων για θέματα οδικής ασφάλειας σε σχολεία των περιφερειών στις οποίες είναι τοποθετημένοι. Επίσης, τα μέλη τοποθετούνται σε εκδηλώσεις που οργανώνονται από τοπικούς φορείς.

Ακόμα 10 μέλη της Αστυνομίας, που είναι τοποθετημένα στην Τροχαία (παγκύπρια) είναι επιφορτισμένα με την υποστήριξη θεμάτων που αφορούν την προβολή, την πραγματοποίηση διαλέξεων και άλλων δράσεων για θέματα οδικής ασφάλειας, ως επίσης και τη διαχείριση του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Σημειώνεται ότι κατά το 2023 με διαλέξεις στα σχολεία έχουν ενημερωθεί 30. 000 μαθητές, ενώ το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής έχουν επισκεφθεί 8 000 μαθητές περίπου. Πέραν των πιο πάνω, το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας διαχρονικά διοργανώνει και στηρίζει δράσεις ενημέρωσης και εκπαίδευσης στις οποίες περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

  • Ορισμός Πρεσβευτών Οδικής Ασφάλειας, ως πρότυπα που συμβάλλουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού.
  • Υποστήριξη της εκπαίδευσης ειδικών κατηγοριών οδηγών (όπως για παράδειγμα οι μοτοσικλετιστές). Το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας διαχρονικά υποστηρίζει όλες τις σχετικές δράσεις που πραγματοποιούνται από οργανωμένα σύνολα και λέσχες.
  •  Εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως πιστοποιημένων Επιθεωρητών Οδικής Ασφάλειας.
  • Εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού του Τμήματος Δημοσίων Έργων ως πιστοποιημένωνΕλεγκτών Οδικής Ασφάλειας.

Ο προϋπολογισμός για τις δράσεις αυτές ανέρχεται σε €300.000 ετησίως.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για τα έτη 2022-2024 στον προϋπολογισμό του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας έχει ενταχθεί ετησίως πόσο €1.000.000 για τις ακόλουθες δράσεις που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια:

Σχέδιο επιχορήγησης προστατευτικού εξοπλισμού για μοτοσικλετιστές. • Σχέδιο επιχορήγησης για αγορά παιδικών καθισμάτων και συστημάτων συγκράτησης παιδιών ηλικίας 3-6 ετών και παιδικά καθίσματα λεωφορείων. • Σχέδιο επιχορήγησης των Τοπικών Αρχών για εφαρμογή ζωνών με καθολικό όριο ταχύτητας 30ΧΑΩ, σε αστικές περιοχές. • Πιλοτικό σχέδιο χορηγιών για ενθάρρυνση χρήσης λεωφορείων.

Μισό εκατομμύριο για τη Σχολή Επιμόρφωσης Οδηγών

Σημειώνεται επίσης ότι για τη σύσταση και τη λειτουργία Σχολής Εξειδικευμένης Σειράς Μαθημάτων Επιμόρφωσης για Παραβάτες Οδηγούς έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, ποσό της  τάξης των €500.000 ετησίως.

Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030.

Για την περίοδο 2021-2030, ως γενικός στόχος του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας καθορίστηκε η μείωση των οδικών θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μέχρι το 2030, σε σχέση με τους τελικούς αριθμούς που έχουν καταγραφεί το 2019, ποσοστό το οποίο συμπίπτει με τον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 (είναι αναρτημένο στον ιστότοπο του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, http://www.mcw.gov.cy/mtcw/mtcw.nsf/mtcw03b_el/mtcw03b_el?OpenDocument) βασίζεται στην παγκόσμια αποδεκτή προσέγγιση του “Ασφαλούς Συστήματος”, δηλαδή στοχεύει σε ένα σύστημα οδικής κυκλοφορίας που να συγχωρεί τα ανθρώπινα λάθη των χρηστών του, αποτρέποντας την κατάληξή τους σε οδικές συγκρούσεις ή περιορίζοντας τις συνέπειες των συγκρούσεων αυτών.

 Αυτό επιτυγχάνεται με την εφαρμογή πολιτικών και την υλοποίηση δράσεων που εντάσσονται στους πιο κάτω τομείς του “Ασφαλούς Συστήματος”

• Νομοθεσία και αστυνόμευση (επιβολή του νόμου). • Εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών.

• Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού. • Κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία. • Ασφαλέστερες οδικές υποδομές. • Ασφαλέστερα οχήματα. Ανταπόκριση μετά την οδική σύγκρουση. • Οργανωτική δομή για τη διαχείριση ασφάλειας του συστήματος οδικής κυκλοφορίας.

Το Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνει 28 επιμέρους πολιτικές και 158 στοχευμένες δράσεις, που εντάσσονται στους πιο πάνω τομείς του “Ασφαλούς Συστήματος” για την περαιτέρω μείωση του αριθμού των οδικών θανάτων και για την επίτευξη του πανευρωπαϊκού στόχου για μηδενικές απώλειες μέχρι το 2050. 

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι από τις 158 δράσεις που περιλαμβάνονται στο Στρατηγικό Σχέδιο έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα ή προωθούνται προς υλοποίηση 98 δράσεις, δηλαδή ποσοστό 62% 

Κύριες δράσεις του Στρατηγικού Σχεδίου είναι:

Εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης.

• Διαμόρφωση οδικής συνείδησης.

• Εκσυγχρονισμός του συστήματος απόκτησης αδειών οδήγησης.

• Προώθηση Νομοσχεδίου και εφαρμογή του για τους Εκπαιδευτές και Σχολές Εκπαιδευτών Οδηγών.

• Προώθηση μέτρων για τη διασφάλιση και αναβάθμιση της τεχνικής καταλληλόλητας όλων των οχημάτων σε κυκλοφορία.

Εφαρμογή περιοδικών προγραμμάτων βελτιωτκών μέτρων σε περιοχές με υψηλή συχνότητα οδικών συγκρούσεων.

• Συνέχιση του ετήσιου προγράμματος στοχευμένων εκστρατειών ενημέρωσης/ευαισθητοποίησης για την Οδική Ασφάλεια με τη βοήθεια Πρεσβευτών Οδικής Ασφάλειας.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών οι παραπάνω στόχοι μπορεί να επιτευχθούν μόνο μέσω ενός συνδυασμού νομοθετικών μέτρων, επαρκούς χρηματοδότησης, προτύπων για τα οχήματα και υποδομών, της ψηφιοποίησης και ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών.

Περιμένουν επικαιροποιημένο κατάλογο για μελανά σημεία

Τα έργα που γίνονται για άμβλυνση των προβλημάτων και της επικινδυνότητας των μελανών σημείων του οδικού δικτύου της χώρας μας καθορίζονται από την Αστυνομία και τις Τοπικές Αρχές σε συνεχή συνεννόηση με το Τμήμα Δημοσίων Έργων. Μέσω αυτής της συνεννόησης  επιχειρείται προώθηση διορθωτικών μέτρων με στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου επιπέδου οδικής ασφάλειας στο μελανό σημείο (συμβολή ή οδικό τμήμα) - δράση που περιλαμβάνεται και στο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.

Όσον αφορά τον επικαιροποιημένο κατάλογο των σημείων αυτών, αναμένεται από το Αρχηγείο Αστυνομίας να στείλει στο Τμήμα Δημοσίων Έργων, τις στατιστικές μελέτες/αναλύσεις των οδικών συγκρούσεων που έχουν καταγραφεί εντός του 2023.

 

Γιώργος Μιχαηλίδης

0
Home