Δώστε μας σοβαρές εξηγήσεις για το Σύστημα Λογισμικού του ΓεΣΥ!
Όμως, αυτή η συνεχής βάναυση και βασανιστική ταλαιπωρία των εργαζομένων που βρίσκονται πίσω από μια οθόνη και περιμένουν να ξεμπλοκαριστεί το Λογισμικό Σύστημα και αυτή η ακατάσχετη ταλαιπωρία των ασθενών, μια εικόνα που θα μείνει πάντοτε χαραγμένη στη σκέψη μου, είναι ό,τι χειρότερο έχει να μας προσφέρει το σύστημα υγείας και το ΓεΣΥ.
Το Γενικό Σχέδιο Υγείας χαρακτηρίζεται συχνά - πυκνά το μεγαλύτερο κληροδότημα στον λαό της Κύπρου. Όσοι είναι υπέρμαχοι του συστήματος, για πολλούς και διάφορους λόγους, υπερθεματίζουν τα πλεονεκτήματά του μειώνοντας τα μειονεκτήματα δηλώντας πως βάζοντας στη ζυγαριά και τα δυο, τα πλην είναι λιγότερα από τα συν.
Το θεώρημα αυτό χρήζει συζήτησης και ανάλυσης, ειδικά για όσους ανήκουν στις κατηγορίες των χρόνων ασθενών, ή των ασθενών που χρειάζονται ομάδα ιατρών για να διαχειριστεί τα προβλήματα υγείας τους. Υπό κανονικές περιστάσεις, και σε ένα κράτος που θεωρείται ότι υλοποιεί πολιτικές υγείας και κοινωνικές πολιτικές, θα έπρεπε το Σύστημα Πληροφορικής του ΓεΣΥ να είναι αναβαθμισμένο, πλήρες και σύγχρονο.
Να είναι ένα σύστημα που να λειτουργεί στη βάση των ταχύτερων και καλύτερων συστημάτων πληροφορικής για να διεκπεραιώνονται άμεσα τα αιτήματα των δικαιούχων και των παροχέων, μιας και πολυδιαφημίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα έργα πληροφορικής στην Κύπρο.
Η Πύλη Παροχέων αποτελεί το βασικό εργαλείο για παροχή ιατροφαρμακευτικής φροντίδας υγείας σε πέραν των 42.000 επαγγελματιών υγείας και υποστηρικτικού προσωπικού, οι οποίοι το χρησιμοποιούν για καταχώριση επισκέψεων, έκδοση και εκτέλεση παραπεμπτικών, εργαστηριακών εξετάσεων και συνταγών, υποβολή απαιτήσεων για πληρωμή κ.ά.
Η Πύλη Δικαιούχων, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΥ για το 2022, αριθμεί 240 χιλιάδες ενεργούς χρήστες και λειτουργίες, όπως διαχείριση του ιατρικού ιστορικού, ιατρικό προφίλ, διαθέσιμα παραπεμπτικά, διαχείριση των Προσωπικών Ιατρών κ.α.
Επιπρόσθετα, το Σύστημα περιλαμβάνει όλα τα συστήματα που χρειάζεται ο Οργανισμός για να υποστηρίξει τις εσωτερικές του λειτουργίες όπως τη διαχείριση των απαιτήσεων, τη διαχείριση των δικαιούχων και των παροχέων, τη διαχείριση του προϋπολογισμού του ΓεΣΥ κ.ά.
Κατά το 2022, μέσω του Συστήματος, έτυχαν διαχείρισης περισσότερες από 15 εκατ. απαιτήσεις, καταγράφηκαν 9.5 εκατ. επισκέψεις και εκδόθηκαν 9.7 εκατ. παραπεμπτικά σε όλες τις κατηγορίες υπηρεσιών φροντίδας υγείας, 3.6 εκατ. συνταγές και 2.5 εκατ. εργαστηριακές εξετάσεις. Επίσης μέσω του Συστήματος διεκπεραιώθηκαν πληρωμές σε οκτώ διαφορετικές κατηγορίες επαγγελματιών υγείας ύψους 1.3 δισεκατομμυρίων για το 2022.
Νέες επιχειρησιακές δραστηριότητες
Ωστόσο, ο ίδιος ο Οργανισμός, θεωρεί αναγκαίες «νέες επιχειρησιακές δραστηριότητες σε ένα σταθερά μεταβαλλόμενο περιβάλλον, στο οποίο λειτουργεί ο Οργανισμός, η ψηλή χρήση των προσφερόμενων υπηρεσιών καθώς και το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει ο Οργανισμός, καθιστούν τη διαρκή αναβάθμιση του ΣΠ απαραίτητη».
Όπως μας πληροφορεί ο Οργανισμός «στη βάση της μελέτης που διεκπεραιώθηκε από εξειδικευμένους τεχνικούς συμβούλους που προσέλαβε ο Οργανισμός, ο Ανάδοχος προχώρησε σε σχεδιασμό και αξιολόγηση των εργασιών που θα πρέπει να διεκπεραιωθούν και έγιναν διαβουλεύσεις, στη βάση των οποίων διαμορφώθηκε η προσφορά του για την υλοποίηση του έργου προς διαπραγμάτευση. Επιπλέον, ξεκίνησε η εφαρμογή συστήματος αποθήκης πληροφορίων (data warehouse) καθώς και η μεταφορά των εργασιών που αφορούν στην ανάλυση δεδομένων από το σύστημα παραγωγής στο εφεδρικό σύστημα, με στόχο την αύξηση των διαθέσιμων υπολογιστικών πόρων για σκοπούς ανάλυσης δεδομένων». Εκτιμώνται οι προσπάθειες, εκτιμάται και το έργο που έχει γίνει. Τι γίνεται, όμως, όταν το Σύστημα Λογισμικού πέφτει κάθε τρεις και λίγο, όταν οι ασθενείς αναμένουν στην... ουρά για να παραλάβουν τα φάρμακά τους, όταν οι εγγραφές στο φαρμακείο του Νοσοκομείου δεν προχωρούν και όταν οι φαρμακοποιοί ταλαιπωρούνται και αναψοκοκκινίζουν από τον θυμό και την αγωνία τους.
Τι γίνεται όταν πέσει το σύστημα και οι ιατροί δεν μπορούν να διεκπεραιώσουν ιατρικές πράξεις, τα φαρμακεία να εκτελέσουν συνταγές και πολλά άλλα! Πώς θα αισθανόσασταν εάν αναμένατε μιάμιση ώρα τη σειρά σας στο φαρμακείο του Νοσοκομείου για να δείτε τον αριθμό σας και να εξυπηρετηθείτε; Μαζί με εσάς ηλικιωμένοι, συνταξιούχοι, ανάπηροι, αλλοδαποί, ασθενείς και οδοιπόροι που αναμένουν το... Άγιο Φως να ανάψει για να γλυτώσουν από την ταλαιπωρία;
Σίγουρα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού δεν ενδιαφέρεται για την ταλαιπωρία του κόσμου, ούτε βέβαια και οι υψηλόμισθοι επαγγελματίες του ΟΑΥ που λειτουργούν μακριά από τα προβλήματα του κόσμου και κόβουν και ράβουν ανάλογα με ποιους εξυπηρετούν!
Η βασανιστική ταλαιπωρία
Όμως, αυτή η συνεχής βάναυση και βασανιστική ταλαιπωρία των εργαζομένων που βρίσκονται πίσω από μια οθόνη και περιμένουν να ξεμπλοκαριστεί το Σύστημα και αυτή η ακατάσχετη ταλαιπωρία των ασθενών, μια εικόνα που θα μείνει πάντοτε χαραγμένη στη μνήμη μου, είναι ό,τι χειρότερο έχει να μας προσφέρει το σύστημα υγείας και το ΓεΣΥ.
Απορώ ακόμη που ο Πρόεδρος του Οργανισμού Σταύρος Μιχαήλ, ο οποίος έχει ορισμένες ευαισθησίες με τις δαπάνες για την υγεία αλλά και τα κονδύλια που χάνονται, δεν έχει ασχοληθεί προσωπικά και επί 24ωρου βάσης μαζί με το Δ.Σ. για να δώσουν κάθετες και οριστικές λύσεις στα προβλήματα και να ανασάνουν όλοι όσοι έμμεσα ή άμεσα ασχολούνται με το Σύστημα. Επιτέλους, ζητούμε σοβαρές εξηγήσεις από τον Πρόεδρο του Οργανισμού για όλα όσα έγιναν και γίνονται με το Σύστημα Λογισμικού και όχι μια στεγνή δήλωση από την Αλεξία Μακρίδου, Υπεύθυνη του Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων του ΟΑΥ ότι «αντιμετωπίζουμε ένα τεχνικό πρόβλημα, το διευκρινίζω αυτό, δεν είναι προϊόν κυβερνοεπίθεσης. Αρμόδιοι τεχνικοί της ανάδοχης εταιρείας προσπαθούν να το επιλύσουν».
Υ.Π. Δεμένα τα χέρια του νέου Γενικού Ελεγκτή κ. Παπακωνσταντίνου για ένα θέμα που γνωρίζει εκ των έσω ότι παίδεψε για χρόνια τον Οργανισμό, συνεχίζει να τον ταλαιπωρεί και θα συνεχίσει να παραλύει το ΓεΣΥ κάθε φορά που μπλοκάρει, μαγκώνει ή παθαίνει «burnt out»;
Μήπως, λέω, μήπως θα διατάξετε έρευνα και βεβαίως να εξαιρέσετε τον εαυτό σας!
*Τα όσα γράφονται στα ενυπόγραφα Άρθρα - Άποψης εκφράζουν μόνο τον Συγγραφέα τους και δεν αποτελούν θέσεις της OffsiteNews