Γιατί δεν έχω οξυγόνο…
Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από την τραγωδία στα Τέμπη ΜΕ τους 57 νεκρούς και ουδείς έχει αχθεί ενώπιον δικαστηρίου. Πέρασαν 19 χρόνια από την τραγωδία της Ήλιος και το δικαστήριο επέβαλε ποινές εξαγοράσιμες έναντι 80.000 ευρώ εκάστη. Γι’ αυτό δεν έχω οξυγόνο…
Δεν έχω οξυγόνο. Τρεις λέξεις που ένωσαν εκατοντάδες χιλιάδες αναπνοές σε 100 και πλέον πλατείες σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού που διαμαρτυρήθηκαν την Κυριακή, καθώς στις 28 Φεβρουαρίου συμπληρώνονται δύο χρόνια από το φοβερό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το 2023, όταν μια επιβατική αμαξοστοιχία της εταιρείας Hellenic Train συγκρούστηκε με μια εμπορική αμαξοστοιχία σκοτώνοντας 57 πλάσματα και ακόμα ουδείς έχει λογοδοτήσει ενώπιον της δικαιοσύνης. Η Deutsche Welle, αναφέρεται στους διαδηλωτές, οι οποίοι «κρατούσαν πλακάτ και φώναζαν “Δεν έχω οξυγόνο” – τα ανατριχιαστικά τελευταία λόγια της κόρης της Καρυστιάνου, η οποία είχε καλέσει τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 για να αναφέρει το περιστατικό. Πολλοί από το πλήθος φώναζαν “Δολοφόνοι!”». Άλλα πανό έγραφαν: “Δεν ξεχνάμε, δεν συγχωρούμε” και “Δικαιοσύνη, όχι λήθη”. Ορισμένοι κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι έχει αίμα στα χέρια της». Οι οικογένειες των θυμάτων και οι διαδηλωτές πιστεύουν ότι η κυβέρνηση αποκρύπτει στοιχεία και διεξάγει μια αδιαφανή έρευνα, ενώ προσπαθεί να φορτώσει την καταστροφή στον σταθμάρχη», σύμφωνα με την ανταπόκριση της Deutsche Welle.
Εξάλλου σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ο Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων ζητούνται εξηγήσεις από τον υποψήφιο Πρόεδρο της Δημοκρατίας και πρώην Πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα, για την αποσιώπηση των δικογραφιών «στα συρτάρια της Βουλής», παρά τις εκκλήσεις για περισσότερα ωφέλιμα στοιχεία νευραλγικής νομικής βαρύτητας. Ακόμα σύμφωνα με διαρροές αυτή την εβδομάδα από έκθεση εμπειρογνωμόνων που χρηματοδοτήθηκε από τις οικογένειες των θυμάτων, το τρένο μετέφερε παράνομο φορτίο εκρηκτικών χημικών ουσιών, γεγονός που συνέβαλε στον μεγάλο αριθμό των νεκρών»
Το Politico, σε δημοσίευμά του, επισημαίνει πως, «Η κυβέρνηση της Ελλάδας απέρριψε την έκκληση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας να αναλάβει δράση σχετικά με την ενδεχόμενη ποινική ευθύνη δύο πρώην υπουργών Μεταφορών μετά τη θανατηφόρα σύγκρουση τρένων που συγκλόνισε τη χώρα τον περασμένο Φεβρουάριο». Το δημοσίευμα αναφέρει πως η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) απήγγειλε πριν από λίγο καιρό κατηγορίες σε 23 υπόπτους -μεταξύ των οποίων 18 δημόσιοι υπάλληλοι- για εγκλήματα που συνδέονται με την εκτέλεση συμβάσεων για συστήματα τηλεχειρισμού και σηματοδότησης στο δίκτυο, που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ. Σε επιστολή που απέστειλε η εισαγγελέας της EPPO Πόπη Παπανδρέου στις 2 Ιουνίου στις ελληνικές αρχές και την οποία είδε το POLITICO, σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας για το δυστύχημα «προέκυψαν υποψίες σχετικά με φερόμενα ποινικά αδικήματα που διαπράχθηκαν από πρώην μέλη της ελληνικής κυβέρνησης», αναφερόμενη στον Χρήστο Σπίρτζη και τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, καλώντας την ελληνική κυβέρνηση να προβεί σε δράσεις.
«Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση έθαψε πολιτικά την υπόθεση, χρησιμοποιώντας την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία για να απορρίψει την ανάγκη σύστασης εξεταστικής επιτροπής», γράφει το Politico.
Στις πληροφορίες που μετάδωσε το Associated Press για τις κινητοποιήσεις σημειώνεται: «Στο Λονδίνο, περίπου 500 άτομα διαδήλωσαν έξω από την ελληνική πρεσβεία στη γειτονιά Holland Park. Περισσότερες διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο Άμστερνταμ, το Βερολίνο, τις Βρυξέλλες, την Κολωνία, το Ελσίνκι, το Λονδίνο, τη Λευκωσία, το Ρέικιαβικ και τη Βαλέτα της Μάλτας».
Αυτή είναι η αλγεινή εικόνα των χειρισμών της ελληνικής κυβέρνησης που μπάζωσε 57 ψυχές σε αυτοσχέδιο νεκροταφείο κρύβοντας τα εγκλήματα ενός κράτους που έλαβε τα χρήματα για τη διασφάλιση της ασφάλειας των τρένων και δεν έπραξε αυτό που είχε καθήκον να κάμει, περιφρονώντας τους πολίτες του.
Ευτυχώς που οι πολίτες σήμερα είναι πολύ πιο ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι και μπαίνουν στα ίσα πολιτικών τύπων όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης που κατηγορεί τους γονείς απροκάλυπτα ότι κυνηγούν το χρήμα. Οι εκατοντάδες χιλιάδες όμως που βγήκαν στους δρόμους την Κυριακή τρομάζουν τους κυβερνώντες άσχετα αν η αντιπολιτευόμενες δυνάμεις είναι αδύναμες και κατακερματισμένες. Αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει και στην Κύπρο στην περίπτωση της αεροπορικής τραγωδίας της Ήλιος με τους 121 νεκρούς το 14 Αυγούστου 2005. Θυμίζω ότι τότε ένα μπόινγκ των Κυπριακών αερογραμμών Helios Airways κατέπεσε σε λόφο στο Γραμματικό της Αθήνας, περίπου 30 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», παρασύροντας στον θάνατο τους 115 επιβάτες του και τα 6 μέλη του πληρώματος. Σημειώνεται ότι η δίκη πέντε στελεχών της εταιρείας με κατηγορίες ανθρωποκτονίας και πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης πράξης, ξεκίνησε στη Λευκωσία στις 17 Σεπτεμβρίου 2009. Το Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ένοχους τους Δημήτρη Πανταζή, Γιώργο Κικκίδη, Ιάνκο Στοιμένοβ και Άλαν Ίργουιν, όλοι στελέχη της εταιρίας «HELIOS», χωρίς ελαφρυντικά για τη συντριβή του αεροσκάφους. Τέλος το Φεβρουάριο του 2013 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων επέβαλε δεκαετείς ποινές φυλάκισης, εξαγοράσιμες έναντι 80.000 ευρώ εκάστη, σε τρεις από τους τέσσερις κατηγορουμένους…
Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από τη Λάρνακα είχε προορισμό την Πράγα με ενδιάμεση στάση στην Αθήνα. Μετά από αναχαίτιση από μαχητικά F16, το ακυβέρνητο αεροπλάνο συνετρίβη στις 12:03 ώρα Κύπρου. Όλοι οι επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους. Οι συγγενείς των θυμάτων, εκτός από την οδύνη για τον χαμό των ανθρώπων τους, είχαν να αντιμετωπίσουν και την αδυναμία ταυτοποίησης των σορών, καθώς οι περισσότεροι είτε κάηκαν από την πυρκαγιά που ξέσπασε από την πρόσκρουση, είτε τα σώματά τους διαμελίστηκαν. Από τις νεκροψίες προέκυψε ότι οι επιβαίνοντες είχαν καρδιακή λειτουργία κατά την ώρα της συντριβής, με την ιατροδικαστική έκθεση ωστόσο να εκτιμά ότι βρίσκονταν σε βαθύ και μη αναστρέψιμο κώμα λόγω της υποξίας. Αιτία θανάτου ήταν τα πολλαπλά τραύματα λόγω της συντριβής, καθώς και τα εκτεταμένα εγκαύματα για κάποιες σορούς.
Προφανώς ολίγοι θυμούνται ότι σύμφωνα με τα πορίσματα, το μποίνγκ της Ήλιος κρίθηκε ύστερα από έλεγχο τον Μάρτιο του 2005 ότι δεν μπορούσε να πετά, ωστόσο το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας έδωσε στην εταιρεία διορία τρεις μήνες για να το φτιάξει. Εμείς πετάξαμε οικογενειακώς το Πάσχα του 2005 για την Κέρκυρα και βιώσαμε τον τρόμο όταν η καμπίνα γέμισε καπνό λόγω βλάβης στον κλιματισμό. Μετά την τραγωδία μάθαμε από τον ίδιο τον Εισαγγελέα ότι δεν κατηγόρησε τους αρμόδιους στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας που δεν καθήλωσαν το αεροπλάνο, για να μην χάσει τη δίκη των ιδιοκτητών της Ήλιος. Αυτών δηλαδή που εξαγόρασαν την ποινή τους, εις βάρος 121 νεκρών και εκατοντάδων συγγενών τους που ακόμα θρηνούν τους αγαπημένους τους για 80,000 ευρώ. Ανθρωποφάγες εξουσίες του ματοβαμμένου χρήματος...
Για τούτο το «Δεν έχω οξυγόνο», ισοδυναμεί με το «Δεν υπάρχει δημοκρατία» και επίσης με το «Η δικαιοσύνη άμα θέλει μπορεί»! Θέλει; Άμα θέλει στα Τέμπη θα ανθίσουν 57 πλατάνια!
paraschosa@icloud.com
*Τα όσα γράφονται στα ενυπόγραφα Άρθρα - Άποψης εκφράζουν μόνο τον Συγγραφέα τους και δεν αποτελούν θέσεις της OffsiteNews