Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Ένας δρόμος πεδίο ανάδειξης παθών

Ένας δρόμος πεδίο ανάδειξης παθών

Γράφει ο Λοίζος Αντωνίου

Τι είναι πιθανότερο να συμβαίνει, το τμήμα Δημοσίων Έργων με οδηγίες του Προέδρου να σχεδίασε τον δρόμο Πάφου-Πόλης παράλογα ακριβό και ταυτόχρονα «σκοτώστρα» ή ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης να είναι ένας αμετανόητος λαικιστής;

Του Λοΐζου Αντωνίου

Σε συνεδρίαση της Επιτροπής Ελέγχου της Βουλής, με θέμα τον δρόμο Πάφου- Πόλης Χρυσοχούς, ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης,  είπε ότι ο δρόμος όπως σχεδιάζεται είναι σκοτώστρα. Φοβερά επικίνδυνος, δολοφονικός δηλαδή!

Και σκέφτομαι. Γιατί κάποιος πολιτικός μηχανικός, επιστήμονας, να σχεδιάζει έναν δρόμο στον οποίο θα σκοτώνονται οι συμπατριώτες μας. Κι άντε να υπάρχει ένας ψυχασθενής όπως συμβαίνει με τις σπανιότατες περιπτώσεις πιλότων που ρίχνουν τα αεροπλάνα τους στη θάλασσα. Έναν δρόμο στου οποίου τον σχεδιασμό συμμετέχουν ολόκληρα τμήματα με δεκάδες επιστήμονες, γιατί να τον κάνουν σκοτώστρα; 

Σε ποια φοβερή δυστοπία ζούμε;

Ο Οδυσσέας έχει απάντηση. Λέει ότι σχεδιάστηκε έτσι μετά από πολιτικές παρεμβάσεις και φωτογραφίζει τον Πρόεδρο.

Όλοι αυτοί οι επιστήμονες που προανέφερα, δεν είναι ψυχοπαθείς δολοφόνοι. Είναι άβουλα ανθρωπάρια, δειλά δίποδα σκουλήκια που υπακούν στις εντολές ενός μανιακού πολιτικού που και μόνο στη σκέψη ότι συμπολίτες μας θα σκοτώνονται στους δρόμους κάθεται στο γραφείο του και χαμογελά σαρδόνια περιμένοντας το πρώτο αίμα να διαρρεύσει  στην άσφαλτο, της γενέθλιας πόλης του…

Είναι άραγε τρελοί οι επιστήμονες…;

Με αυτή την απλοϊκότατη, μακάβρια και υπερβολική ανάλυση, καταλήγω στο συμπέρασμα με τις περισσότερες πιθανότητες να είναι  πιο κοντά στην αλήθεια:

Ούτε οι επιστήμονες είναι αδαείς ή παράφρονες, ούτε και ο Πρόεδρος ασυνείδητος δολοφόνος. Απλώς ο Οδυσσέας είναι ένα αδιόρθωτος λαϊκιστής. Ένας άνθρωπος  που δεν αντέχει την αμφισβήτηση.

Δεν θα σχολιάσω καθόλου τα τεχνικά επιχειρήματα του Οδυσσέα Μιχαηλίδη, για την κλίση του δρόμου, την ταχύτητα και τα διάφορα πρωτόκολλα κατασκευής δρόμων. Για όσους έχουν όρεξη να διαβάζουν για γεωμετρικές παραμέτρους και πρότυπα επισυνάπτω στο τέλος αυτούσια την απάντηση των επιστημόνων του Τμήματος Δημοσίων έργων.

Κατά την άποψη μου απαντούν με περισσή υπομονή  και πειθώ σε πράγματα που ήδη έχουν απαντήσει δεκάδες φορές, αλλά τι να κάνουν οι άνθρωποι. Θα πρέπει να υπερασπιστούν την αξιοπρέπεια και την επαγγελματική τους επάρκεια ενάντια σε έναν ισοπεδωτικό τυφώνα.

Who is Who…

Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων είναι ο κ. Ελευθέριος Ελευθερίου. Δεν τον γνωρίζω ούτε εξ όψεως, αλλά βρήκα το βιογραφικό του και διαπίστωσα πως από το 1991 που μπήκε στο δημόσιο, ασχολείται με δρόμους και γέφυρες. 

3

Λεζάντα: Ελευθέριος Ελευθερίου, Διευθυντής Τμήματος Δημοσίων Έργων

Μεταξύ άλλων επέβλεψε το νέο οδικό δίκτυο στο ΓΣΠ, τον δρόμο Λεμεσού- Πάφου, καθώς και πολλά άλλα.

Διάβασα και το βιογραφικό του Οδυσσέα Μιχαηλίδη, και από το 1998 που μπήκε στο δημόσιο δεν έχει  κτίσει ούτε κοτέτσι.  

Φανταστείτε τώρα να είστε ο Ελευθερίου, να έχετε φάει τα εργοτάξια τους δρόμους και την άσφαλτο με το κουτάλι και να έρχεται ένας με ατσαλάκωτο σακάκι από το γραφείο να σου λέει πως να κάνεις τη δουλειά, που εσύ κάνεις για 35 χρόνια και εκείνος δεν έκανε ποτέ.

Βιώσιμοι δρόμοι, σχολεία και νοσοκομεία

Η αρχική διαφωνία του Οδυσσέα το 2017 δεν ήταν η ασφάλεια. Ήταν η βιωσιμότητα του έργου. Τότε μετρούσε τον πληθυσμό της περιοχής τα αυτοκίνητα που πηγαινοέρχονταν και εφαρμόζοντας κάποιον μαθηματικό τύπο, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι ο δρόμος δεν είναι βιώσιμος καθότι είναι πολύ ακριβός έτσι όπως σχεδιαζόταν και κατά την καθομιλουμένη δεν θα έβγαζε ποτέ τα λεφτά του. 

Του απάντησε ένας αγράμματος κοινοτάρχης της  περιοχής ρωτώντας τον αν το  νοσοκομείο της Πόλης Χρυσοχούς είναι βιώσιμο!

Η Κυβέρνηση τότε  και η τοπική κοινωνία ορθά του είπαν πως η ανάπτυξη, οι προτεραιότητες  και οι μεγάλοι σχεδιασμοί δεν είναι δική του δουλειά.

Ήθελε ο δρόμος να αποτελεί τρόπο ανάπτυξης της περιοχής. Να ενταχθεί η απομονωμένη αυτή περιοχή ισότιμα στον οδικό ιστό που ενώνει την υπόλοιπη χώρα γνωρίζοντας φυσικά ότι αυτό σημαίνει και υψηλότερο κόστος.

Μονίμως δικαιωμένος

Προσφάτως όταν το έργο κόλλησε  ο Οδυσσέας θεώρησε ότι δικαιώθηκε και επανήλθε. Το έργο όμως κόλλησε όχι γιατί είναι ανασφαλής ο σχεδιασμός ή μη βιώσιμο κατά τη λογική του. 

Υπήρξαν ασάφειες στο συμβόλαιο, προέκυψε  η πανδημία και ο εργολάβος βρήκε ευκαιρία να διεκδικήσει μερικές δεκάδες εκατομμύρια παραπάνω.

Τα προβλήματα αφορούσαν τη λατόμευση υλικών κάποιες διαφορές για τα πρότυπα των υλικών και την ποιότητα τους, τους χώρους απόθεσης των απορριμμάτων, άλλα περιβαλλοντικά ζητήματα και φυσικά η αποζημίωση που ζητούσε ο εργολάβος.

Να μην τα πολυλογούμε, ο δρόμος θα είναι ακριβός. Θα στοιχίσει 330 εκ υπολογίζει σήμερα η κυβέρνηση, αλλά προσέξτε. Μιλάμε για ένα δρόμο με τεράστιες κοιλαδογέφυρες, τούνελ και άλλα στοιχεία που τον καθιστούν υψηλού κόστους.

Υπολογίζεται όμως πως θα στοιχίσει 330 εκ. 

Ο δρόμος που έχει στο μυαλό του ο Οδυσσέας πόσο όμως θα στοιχίσει; 

Και η καθυστέρηση που έχει προκαλέσει ο Οδυσσέας (και όχι μόνο αυτός), πόσο θα στοιχίσει. Όχι μόνο οικονομικά αλλά και κοινωνικά και σε αίμα. Γιατί ενώ ο Οδυσσέας φωνάζει πως ο δρόμος που σχεδιάζεται είναι σκοτώστρα, οι ντόπιοι φωνάζουν ότι σκοτώστρα είναι ο δρόμος που χρησιμοποιούν τα τελευταία πενήντα χρόνια. Κι όσοι περάσαμε από εκεί έστω και μία φορά ξέρουμε πως έχουν δίκαιο…

H τεκμηριωμένη απάντηση του Τμήματος Δημοσίων Έργων στον Οδυσσέα Μιχαηλίδη: Το Τμήμα Δημοσίων Έργων απαντά στον Οδυσσέα Μιχαηλίδη για Μουσείο και δρόμο Πάφου-Πόλης

*Τα όσα γράφονται στα ενυπόγραφα Άρθρα - Άποψης εκφράζουν μόνο τον Συγγραφέα τους και δεν αποτελούν θέσεις της OffsiteNews

0
Home