Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Και μετά σου λένε «Ιt’s the society, stupid!»

Και μετά σου λένε «Ιt’s the society, stupid!»

It’s the Economy, Stupid!» με τη Χρύσω Αντωνιάδου

Στερεύουν οι λέξεις, οι φράσεις, δεν σου βγαίνουν με τίποτα, έστω για να δικαιολογηθείς, όταν ακούς σοβαρούς, για την κοινωνία, ανθρώπους να σου μιλάνε για το πόσο σοβαρά θέματα διάβασαν στα stories των influencers! 

Η γνωστή ποιήτρια Κική Δημουλά, με την ευκαιρία της βράβευσής της με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας για το σύνολο του ποιητικού και του πεζού έργου της το 2010, έγραψε ως αυτοβιογραφία: 

«Δεν νιώθω δημιουργός. Πιστεύω ότι είμαι ένας έμπιστος στενογράφος μια πολύ βιαστικής πάντα ανησυχίας, που κατά καιρούς με καλεί και μου υπαγορεύει κρυμμένη στο ημίφως ενός παραληρήματος, ψιθυριστά, ασύντακτα και συγκεκομμένα, τις ακολασίες της με έναν άγνωστο τρόπο ζωής…».

Κάπως έτσι αισθανόμαστε όλοι εμείς που ως δημοσιογράφοι, κειμενογράφοι, content writers, που είναι και του συρμού, δουλεύουμε καθημερινά με τις λέξεις, τις φράσεις, τις προτάσεις, προσπαθώντας, όχι πάντα επιτυχώς, να φτάσουμε τον χρόνο, να τηρήσουμε το χρονοδιάγραμμα. Ωσάν και η ζωή μπαίνει σε πλαίσια και χρονοδιαγράμματα, ούτως ή άλλως, δεν μπορείς να προλάβεις τον χρόνο που φεύγει.

Έτσι, λοιπόν, όλοι ορμώμενοι με το πάθος και τον ζήλο της γραφής και της πένας, τώρα των πλήκτρων, αύριο του AI που θα μας φάει και τη δουλειά,  μετατρεπόμαστε σε στενογράφους της κακιάς ώρας. Χωρίς παρεξήγηση για τις στενογράφους, χωρίς παρεξήγηση για όσους παλεύουν ακόμη για τη σωστή χρήση της γλώσσας και έχουν μανία με τη σωστή γραφή, αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μας ξεπερνούν!

Αλήθεια τι ανταγωνισμός!

Μας.. ανταγωνίζονται με τα stories τους, με τις δυνατές ατάκες τους, με τις «δυνατούς» τίτλους. Κι ας μην έχουν νόημα, κι ας είναι γραμμένες με αλαμπουρνέζικα, ακατάληπτες έννοιες, φράσεις και ασυναρτησίες στον λόγο.

Μας … ανταγωνίζονται με εντυπωσιακές φωτογραφίες και μουσική υπόκρουση και βεβαίως με πικάντικες ιστορίες, ακόμη και για τα πιο βαρετά θέματα. Και οι δυστυχείς και ταλαίπωροι δημοσιογράφοι και άλλοι παλεύουμε να καλύψουμε την απόσταση με έγκυρη, διασταυρωμένη πληροφόρηση, με τήρηση του κώδικα δεοντολογίας, με σωστά ελληνικά αλλά κυρίως με σοβαρή αναφορά σε γεγονότα.

Και βγαίνουν οι τρίχες της κεφαλής σου, γερνάς από τα 45 σου, όταν ακούς σε μια παρέα, σοβαρών υποτίθεται ανθρώπων, μορφωμένων, ότι διάβασαν στο story της τάδε και του τάδε ότι ζούμε τάχα το μεγάλο οικονομικό γεγονός, διανθισμένο με ένα σωρό αρλούμπες. Πετάς τα πτυχία και τα χρόνια εμπειρίας και τα βάσανα της γραφής, και κλειδώνεις το στόμα για να μην αρχίσεις να ουρλιάζεις και να γίνεις ρεζίλι, όταν η σοβαρή σου φίλη, υποτίθεται, ενημερώνεται ανελλιπώς από τις stories του ΤΙΚ ΤΟΚ γιατί, δεν πιστεύει, λέει, στον Τύπο και στις ιστοσελίδες.

Τα stories των influencers 

Στερεύουν οι λέξεις, οι φράσεις, δεν σου βγαίνουν με τίποτα, έστω για να δικαιολογηθείς, όταν ακούς σοβαρούς, για την κοινωνία, ανθρώπους να σου μιλάνε για το πόσο σοβαρά θέματα διάβασαν στα stories των influencers! 

Αρχίζεις και το πιστεύεις αυτό που αναφέρουν οι ειδικοί του marketing πως «αυτοί που έχουν τις μεγαλύτερες δουλειές ως influencers δεν είναι οι διάσημοι της τηλεόρασης, αλλά οι διάσημοι που έχουν γεννηθεί μέσα από τις πλατφόρμες. Έχουν πολύ καλύτερο περιεχόμενο, ξέρουν να χρησιμοποιούν το Instagram όπως ο κόσμος θέλει να τους βλέπει, αφιερώνουν πάρα πολύ χρόνο σε αυτό. Είναι πολύ καλοί επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να έχουν πολύ περισσότερους followers και views».

Όπως είπε και ο καθηγητής Γλωσσολογίας Γεώργιος Μπαμπινιώτης σε συνέντευξή του: «Ένας άνθρωπος βρίσκει τον δρόμο του στη ζωή από τα ερεθίσματα που λαμβάνει από την κοινωνία ή το σχολείο. Κυρίως όμως λόγω της προσωπικής προσπάθειας και της αυτομόρφωσης, της αυτοκαλλιέργειας. Από το ενδιαφέρον που επιδεικνύεις για ανάγνωση εφημερίδων, για να ακούσεις ραδιόφωνο, να διαβάσεις βιβλία ή να πας θέατρο και κινηματογράφο».

Άρα για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, με επίκεντρο τα social media, δεν πρέπει να κακίζουμε κανέναν παρά μόνο τον εαυτό μας, που τα ανέχεται, τα πιστεύει, τα προβάλλει και τα «καλύπτει». Κυρίως όμως δεν ενδιαφέρεται να τα αλλάξει, να τα βελτιώσει, να τα κάνει καλύτερα! Και μετά σου λένε «Ιt’s the society, stupid!».

* Τα όσα γράφονται στα ενυπόγραφα Άρθρα Άποψης εκφράζουν μόνο τον Συγγραφέα τους και δεν αποτελούν θέσεις της OffsiteNews

0
Home