Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Ποιος τολμά να πει ότι δεν χρειαζόμαστε στα σχολεία κλιματιστικά;

Ποιος τολμά να πει ότι δεν χρειαζόμαστε στα σχολεία κλιματιστικά;

Γράφει ο ΛΟΪΖΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Επειδή κανείς δεν φαίνεται να μπορεί να αντισταθεί στη δύναμη του λαικισμού που απαιτεί εδώ και τώρα air condition παντού στα σχολεία, πάμε για ένα ακόμη λάθος που θα στοιχίσει πολλά και δεν θα λύσει το πρόβλημα

Αφού η τοποθέτηση κλιματιστικών  στα σχολεία έχει αναχθεί σε πανάκεια, ποιος τολμά σήμερα να πει ότι αυτό είναι ένα λάθος. Ναι είναι λάθος να τοποθετηθούν παντού όπως σχεδιάζεται τώρα, κλιματιστικά όπως τα γνωρίζουμε τύπου split unit, σε κάθε αίθουσα. Άλλα πρέπει να προηγηθούν και άλλες είναι οι λύσεις…

Τα δεδομένα…

Το πρώτο που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως υπάρχει απόλυτη ανάγκη επίλυσης του προβλήματος των αυξημένων θερμοκρασιών σε σχολεία. Απόλυτη ανάγκη καθότι, οι συνθήκες σε μερικά σχολεία είναι πραγματικά αποπνικτικές. Προσέξτε όμως: Σε μερικά σχολεία, όχι σε όλα, όχι στα 750 σχολεία που υπάρχουν σε όλη την Κύπρο. Και σε κάποια σχολεία σε κάποιες αίθουσες, όχι σε όλες. Ανάλογα με τον προσανατολισμό και άλλες παραμέτρους, δεν είναι ίδια η ένταση του προβλήματος.

Οφείλουμε επίσης να αναγνωρίσουμε πως ενώ είναι ένα πρόβλημα που αναγνωρίστηκε εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια, η επίλυση του δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται ούτε στα επόμενα δέκα. Γιατί; Επειδή αυτή είναι η δημόσια υπηρεσία στον τόπο μας, έτσι λαμβάνουμε αποφάσεις, και έτσι τις εφαρμόζουμε. Όλοι όσοι κυβέρνησαν ήθελαν και θέλουν να το λύσουν, αλλά όλοι σκουντουφλούν στην Κυπριακή πραγματικότητα. 

Επίσης μην ξεχνάτε τον παράγοντα λαϊκισμό: Στο σπίτι μας βάζουμε air condition και λύνουμε το πρόβλημα. Στα σχολεία γιατί δεν μπορούν;

Δεν μπορούν για τον ίδιο λόγο που σε όλη τη νότια Ευρώπη ΔΕΝ βάζουν κλιματιστικά στις τάξεις.  

Τι λένε οι μελέτες 

Για το θέμα έχουν γίνει μελέτες και έχουν δείξει πως αυτό που πάμε να κάνουμε τώρα είναι αυτό που δεν πρέπει να κάνουμε. Τα κλιματιστικά έχουν υψηλό κόστος εγκατάστασης διότι προϋποθέτουν και αναβάθμιση των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων. Απαιτούν τακτική συντήρηση και αυξάνουν το περιβαλλοντικό  ενεργειακό αποτύπωμα, ενώ όπως αναδείχτηκε κατά την περίοδο της πανδημίας είναι εντελώς ακατάλληλα για λόγους υγιεινής. 

•    Το πρώτο λοιπόν που πρέπει να γίνει είναι να αναγνωριστεί το πρόβλημα και η έκταση του σε κάθε σχολείο ξεχωριστά, σε κάθε αίθουσα ξεχωριστά. 

•    Το δεύτερο είναι να εξαντληθούν όλα τα παθητικά μέτρα θερμοπροστασίας:

Δενδροφύτευση, θερμομονώσεις, σκιάσεις κ.λπ. Κατά κανόνα μετά από αυτά… η απλή λύση του ανεμιστήρα μπορεί να είναι επαρκής. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η πρακτική σε άλλες χώρες με ανάλογες θερμοκρασίες.

Μπορούμε να δούμε και καλά παραδείγματα στη δική μας χώρα, όπως το Λύκειο Δασούπολης, που έχει επενδυθεί με σύστημα σκίασης ιδιαίτερα αποτελεσματικό.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dasoupoli_European_High_school_under_construction_Nicosia_Republic_of_Cyprus_January_2015.jpg

Σε κάποιες από τις μελέτες, είχε αναδειχθεί η ανάγκη κλιματισμού, όχι όμως τύπου split unit, άλλα από κεντρικά συστήματα. Εντελώς διαφορετική προσέγγιση, με εντελώς διαφορετικό κόστος και άλλες παραμέτρους.

Σήμερα διαπιστώνουμε μία απλουστευτική προσέγγιση. Ξεκινούμε την τοποθέτηση κλιματιστικών σε 50 σχολεία… πρώτα από νηπιαγωγεία ανακοινώνει η υπουργός, δίνοντας την εντύπωση πως θα συνεχίσουμε μέχρις εξαντλήσεως. Δεν είναι όμως αυτό που χρειαζόμαστε…

Σ.Σ. Σήμερα χωρίς να έχουν τοποθετηθεί ακόμη κλιματιστικά στις αίθουσες διδασκαλίας, στα σχολεία μας υπάρχουν πέραν των 5,5 χιλιάδων συσκευές, σε ειδικές αίθουσες, γραφεία, εργαστήρια, βιβλιοθήκες κλπ. 

0
Home